کد خبر: ۸۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
معاون صندوق کارآفرینی امید:

حجم واردات اسباب‌بازی از چین 11 میلیارد و 200 میلیون تومان است

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: حجم واردات اسباب‌بازی از چین به کشور 11 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علی اصحابی معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور اظهار داشت: با اجرای طرح‌های مشارکتی در روستاها نه تنها محصولات تولیدی با ارزش افزوده همراه می‌شوند، بلکه واسطه‌گری نیز در این میان از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه از هدف‌گذاری اجرای 120 طرح مشارکتی در 100 روستا طی سال 95 خبر داد و بیان کرد: در زمینه اجرای طرح‌های غیر مشارکتی نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان که در روستاها فعالیت می‌کنند، تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون صندوق کارآفرینی امید از ضعف صنعت بسته‌بندی به عنوان یکی از مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان نام برد و افزود: نخستین نمایشگاه صنعت بسته‌بندی در راستای حمایت از این صنعت در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

این مسؤول حمایت از صنعت بومی گردی و طبیعت گردی را یکی دیگر از اولویت‌های این صندوق برشمرد و گفت: پیش بینی ما این است که با توجه به مشکلات کشور ترکیه در سال جاری 10 میلیون نفر گردشگر خارجی از جمله روس‌ها از کشورمان بازدید کنند از این رو بومی گردی و طبیعت‌گردی را در روستاها مورد توجه قرار داده‌ایم.

اصحابی خاطرنشان کرد: در یکی از روستاها که بومی گردی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفت، درآمد افرادی که از تسهیلات صندوق استفاده کرده بودند تا دو میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه گردش مالی تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی 700 میلیون دلار است که سهم ایران یک دهم درصد است، اظهار کرد: اشتغال این صنعت در برخی از کشورهای شرق آسیا مانند چین به اندازه اشتغال دولتی در کشورمان است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: متاسفانه حجم واردات اسباب‌بازی از کشور چین به کشورمان 11 میلیارد و 200 تومان است و با این حال در راستای تولید اسباب بازی در کشورمان ظرفیت 50 نفر از دانشگاهیان از دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر برای طراحی و تولید اسباب بازی به کار گرفته شده است و در حال حاضر فارغ‌التحصیلان طراح دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه مشغول به کار هستند.

اصحابی افزود: در راستای حمایت از تولید اسباب‌بازی 100 درصد جمعیت یک روستا را مورد حمایت قرار داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با نرخ بیکاری فزاینده در کشور باید ایده‌های اشتغال‌آفرین را به کار بگیریم، اضافه کرد: 30 هزار شغل در زمینه تولید گیاهان دارویی ایجاد می‌شود و با ا ین حال شهرستان بروجرد را در زمینه تولید گیاهان دارویی به عنوان پایلوت قرار داده‌ایم و در این راستا در کلیه مراحل کاشت، داشت، برداشت، بازاریابی و صادرات حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: 16 هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای تولیدی داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی توسط دولت اختصاص یافته است.

گفت: متاسفانه ماهانه 3.5 میلیون دلار پوشاک وارد کشور می‌شود و با این حال در این راستا تولید پوشاک در روستاها را راه‌اندازی کرده‌ایم و همچنین تور گردانی صنعتی را نیز در این حوزه برگزار می‌کنیم.

اصحابی با بیان اینکه هر ساله یک میلیون و 200 هزار نفر به جمعیت بیکار کشور اضافه می‌شود، تصریح کرد: استان لرستان جزو استان‌هایی است که ظرفیت‌های خوبی در زمینه اشتغال‌زایی در آن وجود دارد.

وی راه‌اندازی مجمع خیرین را از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان