کد خبر: ۸۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

ریاست مجلس دهم به اصولگرایان رسید/ آرا فراکسیون امید آب رفت

عارف که نتوانسته بود در انتخابات هیئت رئیسه موقت حداکثر آرا را کسب کند در این انتخابات شرکت نکرد و لاریجانی با 237 رای رئیس مجلس شد.
به گزارش شیرازه، «دفن اخلاق»، تیتر، یکی از روزنامه های تندرو زنجیره ای است که روز گذشته در واکنش به رای ندادن برخی از اعضا فراکسیون امید به عارف برای انتخابات هیئت رئیسه موقت به چاپ رسید. انتخاباتی که نوعی وزن کشی سیاسی برای کسب ریاست پارلمان بود.

اما امروز فراکسیون امید حامیانش را نا امید کرد.در حالی که اصلاح طلبان بیرون از مجلس، بعد از انتخابات هیئت رئیسه موقت به دنبال مشخص شدن نمایندگانی از فراکسیون امید بودند که به عارف رای نداند، صبح امروز پس از تایید اعتبار نامه همه وکلای ملت، انتخاب رئیس پارلمان به مدت یک سال در دستور کار مجلس قرار گرفت و لاریجانی با کسب اکثریت آرا با اختلاف شدید با رقیب خود رئیس مجلس شد.

عارف که نتوانسته بود در انتخابات هیئت رئیسه موقت حداکثر آرا را کسب کند در این انتخابات شرکت نکرد و لاریجانی موفق شد با کسب 237 رای از مجموعه 276 رای ماخوذه به عنوان رئیس دائم مجلس دهم به مدت یک سال انتخاب شود، مصطفی کواکبیان رقیب اصلاح طلب وی نیز 11 رای کسب کرد.28 نماینده مردم در مجلس نیز رای سفید به صندوق انداختند.


نظرات بینندگان