کد خبر: ۸۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

مزایا، معایب و خطرات پرداخت آنلاین

با مزایا، معایب و خطرات پرداخت آنلاین از طريق اينترنت بيشتر آشنا شويم.
به گزارش شیرازه به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فارس، مزایای پرداخت اینترنتی عبارتند از :
1- مصرف کمتر کاغذ و نهایتا درختان بیشتر
2- عدم نیاز به مراجعه حضوری به بانک مورد نظر
3- صرفه جویی در زمان
4- خلوت شدن بانک ها
5- امکان پرداخت دسته ای قبوض فقط در چند دقیقه
6- امکان پرداخت شهریه دانشگاه فقط در چند دقیقه
معایب پرداخت اینترنتی:
1- محدودیت روزانه برای میزان برداشت یا انتقال وجه
2- محدودیت بانک ها برای پرداخت بین دو حساب بانکی از دو بانک مختلف
3- دانش کم کاربران ایرانی از خطرات احتمالی پرداخت اینترنتی
خطرات پرداخت اینترنتی :
مهم ترین خطری که در پرداخت های اینترنتی تهدید کننده است مسئله Fishing یا سرقت اطلاعات بانکی است . هکر ها برای به دست آوردن اطلاعات بانکی روش های مختلفی رو تست میکنند و به هر دری میزنند تا شما رو گول بزنند و خود شما با دست های خودتان اطلاعات را در اختیار آنها بگذارید ! همیشه حواس تان باشد تا رمز دوم ، تاریخ انقضاء و CVV کارت تان را به افراد غریبه و غیر قابل اعتماد ندهید ! این سه مورد اطلاعات بسیار مهمی هستند . اگر کسی این اطلاعات را داشته باشد خیلی راحت میتواند از حساب شما برداشت کند .موقع پرداخت اینترنتی به این دو نکته مهم دقت کنید :
■ صفحات تقلبی که خیلی شبیه سایت بانک هستند !( فیشینگ)
یکی از متد هایی که هکر ها استفاده میکنند این بود که مثلا یک سایت فروشگاه اینترنتی راه اندازی می کردند و شما را به صفحه پرداخت هدایت میکردند . صفحه پرداخت یک صفحه کاملا مشابه صفحه پرداخت بانک مورد نظر بود و به همین خاطر کاربر بی خبر از همه جا اطلاعات بانکیش را وارد میکرد . صاحب سایت (هکر) این اطلاعات را برمیداشت و در یک فرصت مناسب پول قربانی از حسابش خارج میکرد ! پس موقع پرداخت حواس تان به آدرس صفحه پرداخت باشد ! آدرس بانک ها رو دقیق حفظ کنید .
■ سخت افزار های سرقت اطلاعات !(کی لاگر)
قطعات سخت افزاری و کیبورد هایی وجود دارد که می توانند اطلاعات شما رو ذخیره کنند و حتی با بلوتوث برای هکر ارسال کنند !  این کیبور ها و سخت افزارها توسط خود هکر ها ساخته میشود . بنابراین از کافی نت های بدون مجوز  برای کار بانکی استفاده نکنید .

نظرات بینندگان