کد خبر: ۸۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
امام جمعه فراشبند:

مسئولین ما در حوزه طلاق در حد تذکر عمل می کنند؛ برخی موارد باید همانند کدخداهای قدیم عمل شود

جلسه بررسی دلایل افزایش طلاق در فراشبند با طرح مشکلات و معضلات موجود این امر در این شهرستان برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع آسیب شناسی طلاق، به ریاست امام جمعه ی فراشبند، در سالن الغدیر فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه محسن پورزارعی فرماندار فراشبند ضمن ابراز تاسف از بالا رفتن آمار طلاق در شهرستان گفت: ریشه ها و عوامل این معضل اجتماعی باید بررسی و کاوش شود و راهکارهای تخصصی نیز باید جهت رفع این معضل در جامعه ارائه گردد.

وی از اعضای جلسه شورای فرهنگی خواست تا با ریشه یابی عوامل مهم دخیل در این امر، راهکارهای تخصصی و نظرات خود را اعلام نمایند.

در ادامه تعدادی از اعضا دقایقی به طرح این موضع و ارائه راهکار جهت پیشگیری از وقوع اختلافات خانوادگی و نهایتا طلاق پرداختند.

در این جلسه توسط اعضا به معضل بی توجهی والدین نسبت به فرزندان پرداخته شد و پس از ان به نقش آموزش و پرورش در روشنگری و آموزش های لازم پیش از ازدواج و مشاوره های دبیرستان ها سخن گفته شد.

همچنین مقرر گردید: کمیته امداد و بنیاد شهید فراشبند با برگزاری کلاس های مختلف و کار روی جامعه هدف خود، آسیب های طلاق را شرح و در افزایش سطح آکاهی این طیف از جامعه گام بردارند.

دین مداری و فرهنگ ساده زیستی و شکر گزاری  از دیگر مباحث مورد تاکید در این جلسه بود و با انتقاد برخی از حاضرین مبنی بر اینکه آموزش های پیش از ازدواج در یکی دو جلسه خاتمه می شود تاکید شد که آموزش های پیش از ازدواج بطور مستمر در فراشبند با همکاری دانشگاه ها و شبکه بهداشت و درمان با راه اندازی یک کلینیک مشاوره ایجاد و سعی در تشکیل کلاس جهت خانواده های زوجین نیز شود.

مواد مخدر، فقر و بیکاری و بلوغ زودرس و بعضا مشکلات جنسی زوجین از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود و مقرر شد هم با استفاده از زبان هنر با تهیه ی تئاتر های طنز و هم استفاده از کارشناسان در کنار روحانیون در ماه مبارک رمضان در این مورد تذکرات و روشنگری های بیشتری به شهروندان و خانواده ها داده شود.

امام جمعه ی فراشبند با انتقاد از عملکرد مسئولین در رابطه با مسئله ی طلاق گفت: مسئولین ما در حد تذکر دارند عمل می کنند و برخی موارد باید همانند کدخداهای قدیم عمل کرد، خان و کدخدای ما امروز آقای فرماندار است. چقدر مردم از خان فرماندار طبعیت می کنند وگوش به حرف اند، متاسفانه مدعی العموم که شخص دادستان است نیز بعضا مشاهده می شود به تمام عوامل شهرستان اشراف ندارد  و می بینیم جامعه رها شده و تسلطی نداریم و باید برخی مواقع بر حسب نیاز ورود کرده و حتی تشر بزنیم.

ابراهیمی پیگیری جهت راه اندازی کلینیک مشاوره و حضور اساتید مجرب را بسیار جدی و مهم نامید از فرماندار درخواست نمود که در ادارات نیز الزام شود کتابهایی راجع به خانواده تهیه توزیع و خوانده شود و بجای هدایای جنسی و نقدی، کتابهای سبک زندگی اسلامی داده شود.

وی، زن سالاری و فرزند سالاری وختی مرد سالاری را از آسیب های امروز جامعه خواند و گفت: قبل از ازدواج هر کدام از ما من بودیم و پس از ازدواج دیگر ما هستیم و باید بصورت جمعی زندگی را گذراند و برخی مواقع باید از تک رای بودن که باعث اختلاف شود پرهیز کرد.



نظرات بینندگان