کد خبر: ۸۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم :

پساب خروجی نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم عاری از مواد شیمیایی است

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم گفت: پساب حاصل از این نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم عاری از مواد نفتی، روغنی و شیمیایی است.
 به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم شهرام سلطانی، مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار مابا اشاره به اینکه شایعات در زمینه آلودگی پساب‌های خروجی نیروگاه و مشکلات زیست محیطی ناشی از آنها واقعیت ندارد، گفت: پساب خروجی از کانال V نیروگاه شامل پساب تصفیه شده خروجی سیستم سپریتور روغن است که با بازدهی مناسب به‌منظور تصفیه پساب‌های احتمالی آلوده به روغن ناشی از فعالیت‌های واحدها و تعمیرات آنها استفاده می‌شود.

وی افزود: این سیستم و پساب تولیدی علاوه بر بازدیدهای منظم و روزانه جهت اطمینان از صحت عملکرد، در بازه زمانی مناسب و بر اساس برنامه‌های پایش داخلی و خوداظهاری، تست، و از سلامت آن اطمینان حاصل می‌شود.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم ادامه داد: به استناد نتایج آزمایشات که همواره از سوی شرکت‌های معتمد محیط زیست انجام می‌شود این آب عاری از هر گونه مواد نفتی و روغنی است.

وی با اشاره به اینکه پساب تصفیه شده خروجی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی که حاصل فرآیند انتقال پساب‌های بهداشتی مجموعه و انجام فرایند تصفیه بر روی آن است، نیز علاوه بر انجام تست‌های روتین و روزانه، در بازه‌های زمانی منظم و مشخص و بر اساس برنامه‌های پایش و خوداظهاری توسط شرکت‌های معتمد محیط زیست تست و تحت پایش قرار گرفته و از سلامت آن اطمینان حاصل می‌شود، تصریح کرد: بخش عمده این پساب جهت کشاورزی در داخل نیروگاه مصرف شده و مقدار اندک باقی مانده پیش از خروج از نیروگاه در کانال مربوطه تبخیر می‌شود.

سلطانی بیان کرد: مدیریت و پرسنل نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم در راستای انجام وظایف اخلاقی و انسانی خود در حفظ محیط زیست و درک حساسیت‌های این حوزه همیشه متعهد به انجام وظایف و تعهدات در این زمینه، است.


نظرات بینندگان