کد خبر: ۸۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

انتظاری که محقق نشد؛ جای خالی نمایندگان فارس در هیئت رئیسه

درحالی که 18 نفر از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی حضور دارند که این تعداد قابل توجهی از نمایندگان را تشکیل می دهد متاسفانه هیچ یک کرسی های هیئت رئیسه مجلس به نماینده های فارس نرسید.
به گزارش شیرازه، انتخابات اعضای هیئت رئیسه مجلس دهم شورای اسلامی روز گذشته برگزار شد و نمایندگان پارلمان در سال اول 12 نفر را از دو فراکسیون «ولایت» و «امید» انتخاب کردند.
اما برخلاف دوره قبل نمایندگان استان فارس سهمی در هیئت رئیسه نداشتند در قانون اساسی جمهوری اسلامی وظیفه یک نماینده مجلس قانونگذاری و نظارت عنوان شده است. نمایندگان مردم در مجلس به سهم خود با پیگیری ها و نظارتی که دارند و همچنین حضوری فعال و پر رنگ در کمیسیون ها می توانند نقش به سزایی در عمران و آبادانی و رسیدگی به مشکلات و معضلات حوزه انتخابیه خود داشته باشند.
انتظاری که محقق نشد؛ جای خالی نمایندگان فارس در هیئت رئیسه
گفتنی است روز گذشته نمایندگان برای یک سال با اکثریت آرا علی لاریجانی نماینده دوم مردم قم را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند. همچنین مسعود پزشکیان نماینده تبریز و علی مطهری نماینده تهران به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند. وکلای ملت، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار، سید امیر حسین قاضی‌ زاده نماینده مردم مشهد، اکبر رنجبر زاده نماینده مردم اسدآباد، علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم، محمد علی وکیلی نماینده تهران را به عنوان دبیر هیات رئیسه انتخاب کردند.محمد آشوری تازیانی نماینده بندرعباس، بهروز نعمتی نماینده تهران،محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان به عنوان ناظران هیات رئیسه انتخاب شدند.

نظرات بینندگان