کد خبر: ۸۸۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
رئیس سازمان تربیت بدنی سپاه فجر فارس مطرح کرد:

سنگ تمام ورزش و جوانان فارس برای تیم فجر/ بهره‌برداری از مجتمع ورزشی امام مهدی(عج) تا پایان امسال

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و سازمان تربیت بدنی سپاه فجر فارس تعامل این سازمان با اداره کل ورزش و‌جوانان استان را مثبت ارزیابی و تاکید کرد که آن اداره برای تیم فوتبال فجر شهید سپاسی سنگ تمام گذاشت.

به گزارش شیرازه  رسول فلاح در گفتگو با ایسنا با تاکید براینکه حضور یک نیروی بومی در راس اداره کل ورزش و جوانان فارس به هم اندیشی و همفکری این نهاد با سپاه فجر استان منجر شده که خروجی آن ایجاد زیر ساخت‌های مناسب فرهنگی ورزشی برای جوانان شیرازی و فارسی است،‌ لزوم حمایت از مدیران موفق را یادآور شد.

او ایام تابستان و اوقات فراغت جوانان را فرصتی مناسب برای تزکیه روحی و پرورش جسمی جوانان دانست و گفت:  ایجاد و گسترش زیر ساخت‌های فرهنگی، ورزشی برای سالم سازی اوقات فراغت جوانان ضروری است چرا که ایجاد هر فضای فرهنگی ورزشی به منزله دور کردن نوجوانان و جوانان از آسیب‌های اجتماعی است.

وی حوزه ورزش را حوزه سلامت، نشاط، شادابی و صلح و همدلی ارزیابی و خاطرنشان کرد: تعامل  بین دستگاهی در حوزه ورزش نشاط اجتماعی و سلامت و شادابی را به دنبال دارد و هرچه در این حوزه همدل و همزبان باشیم یک گام به وحدت جمعی و صلح نزدیکتر می‌شویم و هرچه قدر جامعه ما از تنش‌ها فاصله بگیرد و دنبال آرامش فکری و روحی باشد جامعه سالمتری است و این مسیر طی نمی‌شود مگر اینکه ورزش را بهانه‌ای برای رسیدن به همدلی و تعامل کنیم که نتیجه آن سلامت روحی و جسمی آحاد جامعه است.

فلاح، ایجاد سوله‌های صالحین و 9 دی را گامی برای افزایش سرانه ورزشی استان دانست و‌ گفت: با توکل بر خدا و توسل بر ائمه اطهار و درایت سردار غیب‌پرور؛ فرمانده سپاه فجر فارس، سیصد سوله ورزشی صالحین توسط سازمان ورزش توسط این نهاد در کوتاه‌ترین زمان، آماده بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد این سوله‌ها،‌ امکانی برای انجام فعالیت‌های ورزشی سالنی غیرتوپی و در اختیار جوانان است، گفت: در کنار این سوله‌ها سالن ورزشی ۹ دی را ایجاد کرده‌ایم که سالنی بسیار بزرگ برای ورزش‌های توپی است.

رئیس سازمان تربیت بدنی سپاه فجر فارس از ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی امام مهدی (عج) در بلوار رحمت شیراز خبر داد و گفت: این مجتمع حداکثر تا هشت ماه آینده آماده بهره‌‌برداری است. البته در فاز اول، سالن فوتسال آن را طی 2 ماه آتی آماده بهره‌برداری می‌کنیم و انشاالله با حمایت و توجه ویژه سردار غیب‌پرور چند ماه بعد از آن هم سالن‌های صخره نوردی، والیبال، تیراندازی، گود زورخانه و استخر و سونای مجتمع را آماده افتتاح و بهره برداری خواهیم کرد.

فلاح همچنین از پایان اسکلت بندی استخر و سونای مجتمع شلمچه در خیابان زند شیراز خبر داد و گفت: ایجاد استخر در قلب شهر شیراز و ‌دسترسی آسان شهروندان به ورزش مفرح شنا، فرصتی بی نظیر برای کارکنان دستگاه‌های اداری شیراز است که با کمترین زمان ممکن می‌توانند خود را به استخر و سونا برسانند .

به گفته وی استخر و سونای شلمچه برای تکمیل به مزایده گذاشته شده تا در اختیار پیمانکار برنده مزایده قرار بگیرد و آن را تا پایان امسال آماده بهره برداری کند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران فارس با تمجید از عملکرد حیدر علی کامیاب مدیر کل ورزش و‌جوانان استان در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و موفقیت وی در برگزاری مسابقات بین‌المللی به ویژه کشتی فرنگی قهرمانی جهان، گفت: بومی بودن کامیاب و دلسوزی او برای ورزش شیراز و استان و تعامل مثبت و سازنده او با مجموعه سپاه فجر فارس منجر به هم اندیشی و همفکری سازمان تربیت بدنی سپاه و در راس آن شخص سردار غیب پرور شده که امیدواریم این تعامل مثبت در آینده نیز ادامه داشته و خروجی این تعامل بسترسازی مناسب فرهنگی ورزشی برای جوانان شیرازی و فارسی  باشد.

فلاح خاطرنشان کرد: همکاری اداره کل ورزش و‌جوانان فارس در آموزش سر حلقه‌های صالحین بسیج ستودنی و قابل تقدیر بود و باید انصاف داد که مدیرکل ورزش و جوانان فارس، نهایت همکاری را در این زمینه با مجموعه سپاه فجر استان داشت.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران فارس، در بخش دیگری از این گفت و گو فضای به وجود آمده در رسانه ها در پی ناکامی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز را فضای خوبی ندانست و ‌گفت: توان تیم فوتبال فجر همین بود که دیدیم. مدیریت باشگاه، کادر فنی و بازیکنان از هیچ چیز کم نگذاشتند و تیم هم در آستانه صعود به لیگ برتر قرار گرفت.از آن طرف هم اداره کل ورزش و جوانان فارس برای فجر سنگ تمام گذاشت و از هیچ کمکی دریغ نکرد و به اعتقاد من کمک‌های اداره کل به فجر بی سابقه بوده و ‌کسی حق ندارد این کمک‌ها را ضایع کند.

رئیس سازمان تربیت بدنی سپاه فجرفارس، در پاسخ به اینکه آیا از میزان کمک اداره کل ورزش و‌جوانان به تیم فوتبال فجر اطلاع دارد یا نه گفت: بااستعلامی که از کاووس عباسی رئیس محترم هیئت فوتبال شیراز گرفتم متوجه شدم که اداره کل از طریق این هیئت بیش از ۴۲۰ میلیون تومان به فجر کمک  کرده که اگر کمک بالای ۱۲۰ میلون تومانی اداره کل ورزش و‌جوانان فارس به صدا و سیما برای پخش مستقیم بازی‌های فجر را نیز لحاظ کنیم در مجموع نزدیک به ۶۰۰میلیون تومان به فجر کمک شده که انصافا رقم قابل توجهی است و نباید اجر دوستانمان به ویژه آقای کامیاب را ضایع کنیم و مدام در رسانه‌ها به ورزش و‌جوانان حمله کنیم. ما نباید دلسوزی شخص مدیر کل و خوبی‌های او به تیم فجر را نادیده بگیریم.

فلاح خاطر نشان کرد: پاییز سال گذشته و با حضور سردار غیب پرور و جانشین ایشان؛ سردار گزنی، جلسه‌ای با آقای کامیاب داشتیم، که ایشان در این جلسه گزارش مبسوطی از ایجاد زیر ساخت‌های ورزشی در سطح استان ارائه داد که مورد تقدیر فرمانده سپاه فجر استان قرار گرفت. در این جلسه سردار گزنی از مدیر کل ورزش و جوانان فارس خواست که تیم فوتبال فجر شهید سپاسی را نیز مورد حمایت خود قرار دهد که آقای کامیاب قول مساعد حمایت و همکاری در این رابطه داد و باید بگویم پای قول خود ایستاد و‌ حمایت قاطعی از فجر انجام داد.

فلاح در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا مدیر کل ورزش و‌جوانان فارس در جلسه یاد شده درخواستی مبنی بر تغییر علی کلانتری سرمربی فجر هم داشت؟ گفت: نه در شان فرماندهی محترم سپاه فجر استان است که وارد مباحث فنی و تغییر سرمربی شوند و نه در شان مدیر کل ورزش و جوانان استان است که این درخواست را ارائه دهد و من به ضرس قاطع اعلام می‌کنم به هیچ عنوان این مباحث مطرح نشد و تنها صحبنی که در باره تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شد، درخواست از کامیاب برای حمایت مالی و معنوی از فجر بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
0
خدا قوت حاج رسول فلاح!