کد خبر: ۸۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۱ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
درخواست کار آفرین موفق قیر و کارزین از مسئولین؛

اگر مسئولین کمک کنند حجم تولید را افزایش داده و افراد بیشتری را شاغل خواهیم کرد

کار آفرین موفق قیرو کارزینی گفت: در حال حاضر 10 نفر در تولیدی به صورت مستقیم مشغول بکار هستند که اگر همکاری مسئولین شامل حالمان بشود این تعداد را به 25 نفر افزایش خواهیم داد.

به گزارش شیرازه  به نقل از پرگون، در راستای معرفی مشاغلی که با فرمول اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را آغاز کرده اند به سراغ کارگاه تولیدی لباس سیمرغ در قیروکارزین رفتیم. آنچه در ادامه می خوانید مصاحبه ی خبرنگار ما با مسئول این واحد تولیدی است:

از اینکه مارک خارجی بپوشم ناراحت می شوم
محمد امین هاشمی هستم متولد 29/07/1371ساکن شهرستان قیروکارزین دانشجوی ترم آخر کارشناسی حسابداری دانشگاه علمی کاریردی فیروزآباد .

همیشه علاقه به کارهای اقتصادی متفاوت نسبت به وضعیت کنونی جامعه داشتم ،از همین رو خیلی ناراحت میشدم که میگفتن لباس مارک فلان کشور خارجی ،میگفتم یعنی ما باید اینقدر ضعیف هستیم که حتی پوشاک ماهم باید به دست کشور دیگری باشد ،همین موضوع همیشه ذهن من را مشغول خودش کرده بود تا زمانی رسید که در زمان دانشگاه با یکی از اساتید روی این طرح به صورت علمی تر بحث و گفت وگو کردیم و هدفی بزرگ را برای خود ترسیم کردم که برای شروع از اینجا شروع کردیم ولی مطمئنا آینده خوبی در انتظار ما هست.
از زمان نوشتن طرح و تحقیقات میدانی در سطح کشور نزدیک به سه سال طول کشید تا این کار را انجام دهیم.

اگر مسئولین کمک کنند حجم تولید را افزایش داده و افراد بیشتری را شاغل خواهیم کرد
برای شروع کار، در سال 94 یک شرکت تولیدی را در قالب تعاونی ثبت کردیم و آبان ماه 94 هم با یک نفر کار را شروع کردیم. طراحی و بازاریابی جزء اولین برنامه های ما بود که از همان اوایل آغاز کار بازاریابی در اصفهان و تهران و... را آغاز کردیم که تا کنون هم با آنها همکاری می کنیم. البته بدلیل کمبود امکانات، حجم تولید ما بالا نیست ولی در آینده این ظرفیت را هم افزایش خواهیم داد که در این خصوص نیازمند همکاری مسئولین هستیم. به راحتی مسئولین می توانند با واگذاری بخشی از لباس فرم مدارس شهرستان به این تولیدی، ما را در افزایش ظرفیت تعاونی تا 5 برابر وضع فعلی کمک کنند.
در قیروکارزین نزدیک به 12 هزار دانش آموز داریم که از این تعداد اگر تنها لباس فرم 3 هزار نفرشان را به ما تحویل بدهند، ما 15 نفر را در این مجموعه بکار خواهیم گرفت. در حال حاضر 10 نفر در تولیدی به صورت مستقیم مشغول بکار هستند که اگر همکاری مسئولین شامل حالمان بشود این تعداد را به 25 نفر افزایش خواهیم داد.

افراد را آموزش می دهیم و سپس بکار میگیریم
در اوایل شروع تعاونی، نیروی متخصص نداشتیم به همین دلیل اقدام به آموزش افراد کردیم تا بتوانند در کارها به صورت حرفه ای به ما کمک کنند که الحمدلله جواب گرفتیم و در حال حاضر همان افراد جزء کارآمدترین نیروهای ما هستند. تعدادی از افراد را هم با هماهنگی مؤسسه خیریه ولی عصر (عج) از میان قشر متوسط جامعه که به کار نیاز بیشتری داشتند انتخاب کردیم.

سیمرغ اقتصاد مقاومتی، یک برند ایرانی و ارزشی است
برند «سیمرغ اقتصاد مقاومتی» را هم به ثبت رسانده ایم تا از یک نام کاملاً ایرانی در کارها استفاده کرده باشیم و چاشنی اقتصاد مقاومتی در این برند به معنای تفاوت نگاه ما با دیگر کشورهای غربی است. اگر روزی صادارات به کشورهای دیگر را آغاز کردیم از این نام کاملاً ایرانی برای معرفی تولیدات کشور استفاده می کنیم. ما برای نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی از این نام در برند خودمان استفاده کردیم. خُب وقتی مردم می آیند لباسی را خریداری میکنند که هم از لحاظ قیمت مناسب است و هم کیفیت خوبی دارد، اسم اقتصاد مقاومتی هم روی آن حک شده است، دیدگاه مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی چگونه خواهد بود؟
پس ما علاوه بر بکارگیری الگوی اقتصاد مقاومتی در عمل، با استفاده از این نام در برند خودمان باعث تبلیغ این الگوی کاملاً ایرانی-اسلامی شده ایم که مد نظر مقام معظم رهبری است.

اینکه اقتصاد مقاومتی را حتی در برند خودمان استفاده کرده ایم، صرفاً شعار نیست بلکه در عمل هم بدنبال پیاده سازی این الگو بوده و هستیم. اقتصاد مقاومتی 2 هدف اصلی را دنبال می کند؛ یکی مهار گرانی، و دیگری ایجاد اشتغال. ما در هر دو بُعد گامهایی را برداشته ایم. هم قیمت های تولیدات ما ارزان تر از جاهای دیگر است، هم برای تعدادی از افراد که موقعیت شغلی برایشان فراهم نبوده است ایجاد شغل کرده ایم. بالاخره هستند بانوانی که سرپرست خانواده هستند ولی شغل مناسبی ندارند، ما توانسته ایم از آنها در کارگاه استفاده کنیم و هم کار خودمان را پیش ببریم و هم اینکه برای این افراد اشتغال زایی کنیم.

اقتصاد مقاومتی یعنی مشارکت مردمی و ما این کار را کرده ایم/برای رهبری هدیه فرستادم
یکی دیگر از شاخصه های اقتصاد مقاومتی، مردمی بودن است. ما برای تحقق این الگو، اقدام به انتشار سهام این تعاونی کرده ایم و مردم می توانند با خرید برگ سهام، در این تعاونی سهیم باشند. برگه های سهام 10 هزار تومانی هست و هر شخص تا سقف معینی می تواند سهام را خریداری کند. جالب است بدانید اولین سهام را هم خدمت مقام معظم رهبری فرستاده ایم که اگر قبول کنند اسم ایشان را هم به عنوان سهام دار ثبت خواهیم کرد. البته به همراه برگ سهام، یک پیراهن و شلوار تولید خودمان را هم خدمت ایشان ارسال کرده ایم که تماماً ایرانی است.

در آینده به فکر تأسیس فروشگاه جداگانه برای خانم ها و آقایان هستیم
یکی دیگر از برنامه ها و چشم اندازهایمان، راه اندازی فروشگاه بزرگ با تفکیک نوع خریدار است. یعنی مثلاً اگر یک پاساژ دو طبقه در اختیار ما بود، یک طبقه ویژه خانم ها و طبقه دیگر ویژه آقایان باشد؛ چرا که یکی از اساسی ترین مشکلات بازار کنونی وجود مثلاً فروشنده مرد در لباسفروشی بانوان و بالعکس است که نارضایتی های فراوانی را بوجود آورده است. خب فروشنده میخواهد درباره سایز و اندازه لباس به خریدار مشاوره بدهد، با وجود این تناقض چه باید کرد؟
ما برای این موضوع هم راهکار و برنامه داریم که در راستای الگوی ایرانی اسلامی سبک زندگی است و همچنین در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار دارد که در زمان مناسب تری پیرامون آن صحبت خواهم کرد.

با فروش هر 100 برگ سهام، یک نفر را شاغل خواهیم کرد
در رابطه با سهام شرکت هم چند نکته را عرض کنم. نکته اول اینکه کسانی که سهامدار می شوند، در هنگام خرید از تخفیف ویژه بهره مند خواهند شد. نکته دوم که خیلی مهم و قابل توجه است اینست که با خرید هر 100 برگ سهام که یک میلیون تومان می شود، ما یک نفر را در کارگاه استخدام می کنیم. من قول می دهم که هرکس 100 سهم خریداری کند شرایط اشتغال یک نفر را هم فراهم نموده است.

یکی از گلایه های ما اینست که متأسفانه بدلیل عدم وجود کارگاه مجهز در شهرستان، لباس فرم مدارس به کسانی سپرده می شود که برای خیاطان شهرستان ها و استان های دیگر اشتغالزایی میکند نه برای خیاطان قیروکارزینی. خُب با جذب این ظرفیت در شهرستان، علاوه بر اشتغالزایی برای تعداد زیادی از مردم و جلوگیری از تعطیلی تولیدی ها، از خارج شدن پول از شهرستان هم جلوگیری می شود.

آرزو دارم قبل از مرگ به همه ثابت کنم تئوری اقتصاد مقاومتی بهترین است
در پایان از جناب آقای سلیمی رئیس اداره تعاون و جناب آقای قربانی بخشدار مرکزی قدردانی میکنم که تشریف آوردند و از نزدیک با فعالیت ما آشنا شدند و از همینجا دعوت میکنم دیگر مسئولین شهرستان نیز تشریف فرما شوند، چراکه حضور و حمایت معنوی مسئولین باعث دلگرمی ما خواهد بود.
به عنوان سخن پایانی عرض میکنم که با تمام وجود به تئوری اقتصاد مقاومتی ایمان دارم و تنها آرزویم نیز اینست که قبل از مرگم به همه ثابت کنم بهترین الگو و تئوری اقتصادی موجود در دنیا، تئوری اقتصاد مقاومتی است.

پایان/

نظرات بینندگان