کد خبر: ۸۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

آشنایی با ۳ سریال رمضان ۹۵/ قرعه به نام «برادر» و «پادری» افتاد

«پادری»، «کشیک قلب» و «برادر» سریال های رمضانی سال ۹۵ در شبکه های یک و دو سیما هستند که از میان چند گزینه قرعه به نامشان افتاده و قرار است در این ماه مبارک روی آنتن بروند.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، ماه مبارک رمضان طلایی ترین زمان برای صداوسیما در جذب مخاطبان است. شاید در این زمان مردم حتی بیشتر از نوروز به تلویزیون چشم داشته باشند چراکه در ایام نوروز مسافرت و دورهمی های خانوادگی و فامیلی کمتر اجازه می دهد که خانواده ها در مقابل این قاب جادویی بنشینند اما در ماه رمضان خانواده ها بیشتر دوست دارند زمان خود را با استراحت و تماشای ویژه برنامه ها و سریال هایی که در این ایام معنوی از یکی، دو ساعت نزدیک به افطار شروع می شود و حتی تا پاسی از شب و سحر ادامه دارد، سپری کنند.

هر سال یکی از انتظارات مردم قبل از شروع ماه مبارک رمضان دانستن نام و فضای سریال های تلویزیونی است، اما شاید تنها سریالی که نام آن از سال گذشته در میان آثار مناسبتی ماه رمضان سال ۹۵ شنیده می شد «برادر» جواد افشار بود و باقی سریال ها به صورت گمانه زنی مطرح می شدند.

فقط شبکه های یک و دو سریال رمضانی دارند

این گمانه ها امسال از اوایل سال ۹۵ رنگ جدی تری به خود گرفتند. حدود یک و نیم ماه پیش از شروع ماه مبارک رمضان، علی اصغر پورمحمدی معاون سابق سیمای رسانه ملی در بازدید از پشت صحنه سریال «پریا» بیان کرد که امسال قرار است تنها شبکه های یک و دو سریال پخش کنند که آثارشان از میان سه سریال در حال تولید انتخاب می شوند. از همان زمان اعلام شد شبکه سه در ماه رمضان سریال ندارد چون این ماه با جام ملت های فوتبال آمریکا و اروپا مصادف است و این شبکه به جز برنامه اصلی «ماه عسل» که پخش آن هم ممکن است چند شب متوقف شود بیشتر فوتبال پخش می کند.

این سخنان پنجم اردیبهشت ماه در حالی بیان شد که از سه سریال «چرخ فلک» به تهیه کنندگی مجید مولایی و کارگردانی مشترک عزیزالله حمیدنژاد و بهرام عظیم پور، «علی البدل» به تهیه کنندگی الهام غفوری و کارگردانی سیروس مقدم و همچنین «برادر» به تهیه کنندگی نعمت چگینی و کارگردانی جواد افشار به عنوان گزینه های در حال تولید ماه رمضان یاد می شد.

سریال «چرخ فلک» اثری اپیزودیک بود که به صورت مجزا و برای اینکه به ماه مبارک برسد توسط دو کارگردان و دو تیم، تولید می شد و تنها «علی البدل» بود که تا مدت زیادی پیش تولید آن به طول انجامید و در نهایت ۲۶ اردیبهشت ماه در روستایی حوالی همدان کلید خورد.

همزمان با پیش تولید و تولید «علی البدل» که قرار بود جدیدترین ساخته کارگردان سری های «پایتخت» باشد زمزمه هایی درباره نرسیدن آن به ماه رمضان بیان شد و الهام غفوری تهیه کننده در گفتگوهایی بیان می کرد که تلاش می شود این اثر را به ماه مبارک برسانند درحالیکه هنوز بازیگر نقش زن سریال نیز انتخاب نشده بود.

با این حال طی آخرین خبرها، رضا پورحسین قایم مقام معاون سیما نیز در مراسمی در پنجم خرداد ماه زمانی که هنوز علی اصغر پورمحمدی معاون سیما بود در گفتگویی با خبرنگاران پخش دو سریال «علی البدل» و «برادر» در ماه مبارک رمضان را قطعی اعلام کرد و حتی قرار بود نشستی با حضور پورمحمدی معاون سیما برای اعلام برنامه های ماه مبارک برگزار شود که با منصوب شدن مرتضی میرباقری به عنوان معاون سیمای رسانه ملی این نشست کنسل شد.

در حین این اتفاقات و تغییر و تحولات و انتصابات در رسانه ملی و با گذشت چند روز، سریال «پادری» از طرف روابط عمومی شبکه یک سیما به عنوان سریال مناسبتی ماه رمضان انتخاب و خانواده های نصرت و مشتاق جایگزین اهالی روستای ناکجاآباد «علی البدل» شدند؛ سریالی که قرار است این بار کمی بیشتر به ماجراهای اقتصادی و حتی اختلاس توجه داشته باشد.

«پادری» ادامه «دودکش»

سریال «پادری» که ادامه مجموعه «دودکش» است به کارگردانی محمدحسین لطیفی تولید خود را سال ۹۴ آغاز کرد و قرار بود به عنوان سریال نوروزی شبکه یک سیما روی آنتن برود. این اثر به تهیه کنندگی سید محمود رضوی تا آخرین روزهای اسفند ۹۴ در حال تولید بود و حتی سیدفضل الله شریعت پناهی سرپرست شبکه یک به همراه رحمان سیفی آزاد رییس مرکز امور نمایشی سیما از پشت صحنه آن بازدید کرده و از آن به عنوان سریال نوروزی نام بردند.

با اعلام پخش «بیمار استاندارد» محصول مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی به عنوان سریال نوروزی شبکه یک، ادامه ضبط و تصویربرداری «پادری» متوقف و بعد از آن دوباره بعد از تعطیلات نوروزی تولید آن از سر گرفته شد.

تصویربرداری این سریال که با حضور بازیگران متعددی از جمله جمشید مشایخی، هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، نگار عابدی، امیرحسین رستمی، مجید یاسر، ابراهیم آبادی، کریم قربانی، شهین تسلیمی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و زینب فلاحت همراه است نیمه دوم اردیبهشت ماه به پایان رسید.

این مجموعه که همچون «دودکش ۱» از طنازی ها و شdرینی هایی هم برخوردار است در ۲۱ قسمت هر شب به غیر از جمعه ها و شب های قدر از شبکه اول سیما پخش می شود.

داستان «پادری» همچنان که گفته شد در ادامه «دودکش» است و قصه از آنجا آغاز می شود که قالیشویی مشتاق تعطیل شده است و فیروز مشتاق در ایام نزدیك به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می كند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را پی بگیرد. او با انبوهی از فرش های نشسته روبه رو است و دردسرهای جدیدی برایش رخ می دهد.

«دودکش ۱» در ماه مبارک رمضان سال ۹۲ روی آنتن رفت و سال گذشته قرار بود ادامه آن در نوروز ۹۵ پخش شود اما با یک جابجایی در سریال های نوروزی حالا قرار است از ابتدای ماه مبارک رمضان مخاطبان یک بار دیگر شاهد بازی های زوج تلویزیونی بهنام تشکر و هومن برق نورد باشند.

تیتراژ پایانی این سریال را علی زندوکیلی می خواند و هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می رود.

«کشیک قلب»

با توقف پخش سریال طنز «پادری» در شب های قدر ماه مبارک رمضان، قرار است مخاطبان شبکه یک سیما شاهد اثری از حسین مهکام با بازی محسن کیایی و بهاره رهنما باشند.

این سریال سه دوره زمانی را روایت می کند که بخشی از آن مربوط به سال ۷۲ و کودکی یوسف با بازی محسن کیایی و جوانی بهاره رهنما دیگر شخصیت سریال است. بخش دوم داستان نیز مربوط به سال ۸۲ است که جوانی یوسف و اتفاقات رخ داده برای او را می بینیم و دوره سوم زمان حال است.

همه این سریال در پنج قسمت به تصویر کشیده می شود که در شب های قدر روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

آتیلا پسیانی، کاظم هژیر آزاد، بهاره رهنما، محسن کیایی، رحیم نوروزی، علی استادی، لیندا کیانی و نگین معتضدی از بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

این سریال با توجه با داستانی که دارد در لوکیشن های مختلفی هم تصویربرداری شده است که دانشکده دامپزشکی و بیمارستان از جمله مکان هایی است که مسیر قصه در آنها رقم می خورد.

در خلاصه داستان «کشیک قلب» که خود مهکام نویسندگی آن را بر عهده داشته، آمده است که یک پزشک جوان در بیمارستان و در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان با یک بیمار عجیب مواجه می شود.

«برادر» در شبکه دو سیما

سریال «برادر» اسفندماه سال گذشته کلید خورد و از همان ابتدا بدون حواشی کار خود را آغاز کرد. جواد افشار سال گذشته با «کیمیا»، اولین سریال ۱۱۰ قسمتی سیما را به خود اختصاص دارد و بعد از آن با مدتی توقف و استراحت برای شروع پیش تولید «برادر» اقدام کرد؛ سریالی که ابتدا با نام «خوشه های رنج» مطرح شد.

«برادر» توسط آرش قادری نوشته شده است و بازیگرانی از جمله حسین یاری، حسن پورشیرازی، پوریا پورسرخ، گلاره عباسی، سهیلا رضوی، سوگل طهماسبی، بیوک میرزایی، رضا توکلی، کاوه خداشناس، آشا محرابی، سید مهرداد ضیایی، پورانداخت مهیمن، مهرداد ضیایی و... در این مجموعه رمضانی حضور دارند.

ابتدا قرار بود احسان خواجه امیری تیتراژ این سریال را بخواند که بعدا به دلیل آنچه که تداخل کاری اعلام شد، محمد علیزاده این کار را بر عهده گرفت.

«برادر» داستان حاج کاظم پهلوان مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است که با تأکید بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کند. او به همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه نگار پر جنب و جوش است بر ضد واردات قاچاق برنج‌های تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می‌کند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است. دشمنان با اغفال ناصر پسر دیگر او، وارد تجارت سالم حاج کاظم شده و همین امر به وقوع ماجراهایی منجر می‌شود که مسیر قصه سریال را با فراز و نشیب هایی روبه رو می کند.

این سریال در ۳۰ قسمت ساخته می شود و در ایام ماه مبارک رمضان هر شب روی آنتن شبکه دو سیما می رود. داستان سریال به گونه ای است که برای ایام شب های قدر نیز تدارک دیده شده است و می تواند به پخش برسد.

نظرات بینندگان