کد خبر: ۸۹۰۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

مدیر کمیته امداد خنج تودیع و معارفه شد

آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خنج با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس انجام شد.

به گزارش شیرازه  به نقل از خنج کهن؛ آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خنج با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس و هیئت همراه، فرماندار خنج، ائمه جمعه، اعضای شورای اداری و معتمدین محلی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان خنج در این جلسه در سخنانی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) رسالت بسیار بزرگی دارد و یکی از دستاوردهای پایدار و شجره طیبه ای است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به نام امام بزرگوارمان نامگذاری شده است.






مختار عباسی اظهار داشت: این نهاد مقدس، خدمات بسیار زیادی را در سطح روستاها، مناطق محروم و شهرها به محروم ترین قشر جامعه انجام می دهد و لازم است از نیروهای این نهاد تقدیر و تشکر کنیم که به دنبال کاهش درد و رنج مردمی هستند که جزء لایه های ضعیف اجتماع محسوب می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس نیز در سخنان خود پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و عنوان کرد: امام بزرگوار ما با عزم و اراده الهی و با حمایت های توده های بصیر و مؤمن، انقلابی را آفریدند که ریشه در قیام 15 خرداد داشت؛ انقلابی که رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را که از حمایت های استکبار بهره مند بود، در هم کوبید و هیمنه دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم پیچید.

محمد بذرافشان افزود: ادبیات امام، ادبیات انقلابی بود؛ ادبیاتی که گفتمان امام عزیز داشت، انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن بود؛ ادبیات ایشان برگرفته از قرآن کریم بود و یکی از هنرهای امام بزرگوارمان این بود که ادبیات قرآن را وارد فرهنگ عمومی مردم کرد.






وی ادامه داد: یکی از ادبیات قرآنی امام راحل(ره)، مستضعفان بود که دائم بر لبان مبارک ایشان جاری بود. حمایت از فقرا و نیازمندان، دستگیری از آنها و محرومین نوازی، از ادبیات ارزشمند قرآن کریم است که این مرد بزرگ وارد فرهنگ عمومی ملت عزیز و امت اسلامی ایران نمود.

مدیرکل کمیته امداد فارس در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کمیته امداد یادگاری ارزشمند از امام خمینی(ره) می باشد، گفت: این نهاد مقدس به عنوان مولود مبارک امام(ره) که به فرمایش مقام معظم رهبری یک نهاد اصیل و ضروری برای انقلاب اسلامی در راستای حمایت از مستضعفین و محرومیت زدایی می باشد، در سال 1357 شکل گرفت که تاکنون توفیقات خوبی در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی بصیرت افزایی در بین آحاد مختلف مردم بدست آورده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، هدف ما بر محرومیت زدایی با اولویتِ رسیدگی به مناطق محروم می باشد تا شیرینی و حلاوت خدمت را در مناطق محروم لمس نماییم.






بذرافشان افزود: ما در سال 94 بالغ بر 80 میلیارد تومان تسهیلات به خانواده های تحت حمایت دادیم و ان شاءالله این مبلغ در سال 95 با تعداد افرادی که از این تسهیلات استفاده خواهند نمود، افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در قسمت دیگری از صحبتهای خود عنوان کرد: نهضت مسکن سازی و ایجاد سرپناه برای محرومین خصوصاً ایتام عزیز، یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد در سال 95 می باشد. این نهاد در ارتقاء سطح تحصیلات دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش و همچنین افزایش توانمندی های فرهنگی و اجتماعی این عزیزان نیز، اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس همچنین گفت: یکی از طرح های خوبی که کمیته امداد در سالهای اخیر اقدام کرده و واقعاً هم موفق بوده، بحث تکفل ایتام توسط افراد خیّر، نیک اندیش و نیکوکار می باشد. در سال 94 مبلغی بالغ بر 27 میلیارد تومان کمکهای مردم عزیز به ایتام نیازمند بوده که این آمار بسیار خوبی می باشد.






در پایان این مراسم، ضمن تجلیل از خدمات علی شهابی مدیر پیشین کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خنج، احمد رستم پور که پیش از این مدیر کمیته امداد شهرستان گراش بود، به عنوان مدیر جدید این نهاد در شهرستان خنج منصوب شد.

گفتنی است، علی شهابی نیز به عنوان مدیر جدید کمیته امداد شهرستان گراش منصوب گردید.

لازم به ذکر است در این مراسم از ناحیه مقاومت بسیج سپاه و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج و همچنین از سه تن از خیرین شهرستان به دلیل همکاری با کمیته امداد خنج، تجلیل گردید.
























نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زهرا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
0
ایا حقیقت دارد به کسانی که تحت پوشش هستند بسته اموزشی داده میشود