کد خبر: ۸۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی در گفتگو با «شیرازه» مطرح کرد:

انقلابی‌گری با جهاد کبیر محقق می‌شود/ فقدان نقشه راه و اهمال مسئولین؛ عاملی بر بحران‌های استان فارس

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مسئولان استانی تنها شعار می‌دهند، اما در عمل شاهد هیچ حرکتی نبوده‌ایم و هنوز این ابهام وجود دارد که چطور قرار است بدون نقشه راه، بحران‌های موجود را حل کنند.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در مورد انقلابی‌گری، اظهار داشت: انقلابی‌گری طبیعتاً شاخص‌هایی دارد که در روش و سیره امام (ره) و رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه انقلابی‌گری تنها در ایستادگی و مقاومت خلاصه می‌شود گفت: دشمن‌شناسی، بصیرت و ایستادگی در مقابل استکبار شاخص ویژه انقلابی گری محسوب می شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تصریح بر دشمن‌شناسی و مقاومت به‌عنوان دو مقوله اصلی انقلابی‌گری گفت: اگر دشمن را نشناسیم و مقاومت لازم را نداشته باشیم، فشار دشمن ما را از پا درمی‌آورد و در این مسیر کسانی می‌توانند حرکت کنند که اهل صبر و بصیرت و شناخت دشمن و ایستادگی در جبهه استکبار باشند.

زمانی می‌توانیم ادعای انقلابی‌گری کنیم که با جهاد کبیر به راه صحیح را دنبال کنیم

وی با اشاره به سه جهاد اصغر، اکبر و کبیر گفت: زمانی می‌توانیم ادعای انقلابی‌گری کنیم که با جهاد کبیر به معنای مقاومت، ایستادگی و بصیرت راه صحیح را دنبال کنیم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از مصاحبه خود با شیرازه به بحث گلایه رهبر معظم انقلاب از کم‌کاری اقتصادی و ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و گفت: اقتصاد و فرهنگ مهم‌ترین اولویت‌هایی هستند که معظم‌ًله به آنها پرداخته‌اند؛ چراکه در مبحث اقتصاد اگر معیشت مردم تأمین نشود خطر از بین رفتن دین است و فرهنگ و توجه به آن نیز بحث امروز و دیروز نیست که باید نظام مقدس اسلامی در هر زمینه با هوشیاری پاسخگو باشد.

آیت‌الله ایمانی با توجه به این مسئله اساسی در استان فارس گفت: اقتصاد را با شعار نمی‌توان حل کرد و متأسفانه در استان فارس برنامه و نقشه راه وجود ندارد.

مسئولان عرصه کشاورزی تنها شعار می‌دهند/ در کشاورزی فاقد نقشه راه هستیم

وی با اشاره به بحث بحران آب و خشکسالی گفت: اکنون ما در عرصه کشاورزی به‌عنوان قطب اصلی این استان فاقد نقشه راه هستیم و در عرصه کشاورزی برنامه خاصی نداریم.

به اعتقاد آیت‌الله ایمانی، مسئولان عرصه کشاورزی تنها شعار می‌دهند، اما در عمل شاهد هیچ حرکتی نبوده‌ایم و هنوز این ابهام وجود دارد که فعالان این عرصه چطور قرار است بدون نقشه راه اساسی بحران‌های موجود را حل کنند.

اهمال مسئولان صنعت و نبود نقشه راه

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با اشاره به اهمال مسئولان صنعت و نبود نقشه راه در این عرصه گفت: متأسفانه سرمایه‌های استان در حال نابودی است، اما به‌جای تدبیر برای حفظ صنایع موجود و از بین بردن موانع سرمایه‌گذاری با استفاده از نقشه راه مناسب در صنعت به شعار پرداخته می‌شود و بدون نقشه، مسیر تلاش‌ها با نیازها پاسخگو نیست.

چطور در مسائل فرهنگی که تنها سندی در کاغذ آمده، باید شاهد تحول فرهنگی باشیم

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین با اشاره به کم‌کاری فرهنگی در استان تصریح کرد: ما استان فرهنگی اصیل هستیم؛ اما متأسفانه مسائل قرآن و اهل‌بیت و حرم شاه‌چراغ و ائمه موردتوجه نیستند، ما هنوز برای سهولت در راه‌های دسترسی به حرم نتوانسته‌ایم مسئولین را قانع کنیم، آن‌وقت چطور در مسائل دیگر فرهنگی که تنها سندی در کاغذ آمده و اجرا نشده است، باید شاهد تحول فرهنگی باشیم.

نظرات بینندگان