کد خبر: ۸۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به نمایندگان استان:

اقتصاد مقاومتی و اصلاح فرهنگ را نصب عین خود قرار دهید/ با وحدت بر مشکلات خطه فارس فائق آیید

در این نامه آمده است: استان پهناور فارس دارای ظرفیت‌های ویژه و منحصر بفردی است که با در نظر گرفتن همه اینها و نیز لحاظ وحدت درونی می‌توانید بر مشکلات مردم ولایتمدار خطه فارس فائق آیید.

به گزارش شیرازه، متن نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس به نمایندگان استان فارس در مجلس بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نمایندگان محترم مردم فارس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

با سلام و صلوات بر روح پر فتوح بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که با صبر و پافشاری در راه خدا بزرگترین اتفاق قرن حاضر را رقم زد و این نظام الهی را با همراهی ملت شریف ایران اسلامی بنا نهاد. و سلام و تحیت به جانشین برحق ایشان امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) وبا سلام و درود به ارواح پاک و طیبه شهدای انقلاب اسلامی که از جان پاک خود برای آسایش و اقتدار ما گذشتند.

و با عرض سلام و تبریک به شما نمایندگان منتخب مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی.

در آغاز به کار این مجلس و شروع دوره خدمت رسانی شما بزرگواران بر خود واجب دانستیم به چند نکته‌ای اشاره کنیم:

الف) همانطور که میدانید دشمنان ملت و انقلاب اسلامی هر لحظه در اندیشه آسیب رساندن به این نظام مقدس بوده و هستند و لحظه‌ای در این راه کوتاه نیامده اند لذا شما نمایندگان ملت باید هوشیار بوده و با رصد اقدامات خصمانه دشمنان به پشتوانه مردم، در برابر توطئه‌های آنها ایستادگی کنید. این امر در شرایطی محقق خواهد شد که نمایندگان به دور از منافع شخصی، حزبی و جناحی و با تاکید بر وحدت اقشار مختلف جامعه، یکصدا در جهت خنثی کردن نقشه‌های دشمن و نیز اعتلای ایران اسلامی بکوشند.

ب) یکی دیگر از مواردی که منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی باید به آن توجه وافر کنند تمرکز بر وظیفه اصلی نمایندگان یعنی قانون گذاری است (بر طبق اصل هفتاد و یکم قانون اساسی). متاسفانه گاهاً مشاهده شده است که دخالت در امور اجرایی و درگیر مسائل این چنینی شدن، نمایندگان را از قانون گذاری و نظارت بر این امور که رسالت اصلی آنهاست بازداشته است.

ج) رهبر انقلاب در سال‌های اخیر در بیانات خود بارها بر اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی، به عنوان تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی راه افتاده علیه ملت ایران، تاکید کرده‌اند. این موضوع را می‌توان از نامگذاری های چندین سال اخیر توسط ایشان دریافت. نام‌هایی مانند "حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف"، " همت مضاعف، کار مضاعف"، "جهاد اقتصادی"، "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی"، "اقتصاد مقاومتی".

بنا بر این از شما نمایندگان بزرگوار انتطار می‌رود که در قانون گذاری‌ها و اصلاح قوانین، موضوع اقتصاد مقاومتی را نصب عین خود قرار دهید.

د) نکته قابل تأمل دیگر مسئله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و شما عزیزان قطعاً از دغدغه‌های رهبر انقلاب راجع به مسئله فرهنگ آگاه بوده و هستید.

پس بر شما نمایندگان عزیز واجب است که در برابر هجمه‌های بی سابقه فرهنگی، برای تسهیل در اجرای امور فرهنگی و مقابله با فرهنگ مخرب بیگانه، راهکارهایی را در وضع و اصلاح قوانین در نظر بگیرید.

در آخر از شما منتخبین مردم شریف فارس انتطار داریم تا این نکات را مد نظر خود قرار داده و در جهت تحقق مطالبات به حق این مردم، نهایت تلاش خود را اعمال فرمایید.

یادآور می‌گردد که استان پهناور فارس دارای ظرفیت‌های ویژه و منحصر بفردی است که با در نظر گرفتن همه اینها و نیز لحاظ وحدت درونی می‌توانید بر مشکلات مردم ولایتمدار خطه فارس فائق آیید.

باشد که در پرتو عنایت حق تعالی این دوره‌ی کوتاه چهارساله خدمت رسانی را به نحو احسن به سرانجام برسانید.

و السلام علی من اتبع الهدی.

نظرات بینندگان