کد خبر: ۸۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
با دستور قضایی صورت گرفت:

توقف عملیات احداث جاده تنگ «کتویه» داراب

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: جلوی تخریب طبیعت در منطقه کتویه داراب به بهانه ایجاد راه های دسترسی به باغ ها گرفته شده است.
به گزارش شیرازه، روز گذشته خبری در پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با عنوان«کوه خواری در تنگ «کتویه» داراب» منتشر شد که خبر از کوه خواری در ارتفاعات«کتویه» داراب می داد.

در این گزارش آمده بود:«این روزها در ارتفاعات تنگ «کتویه» داراب عده ای از باغداران محلی به بهانه ایجاد راه دسترسی به باغات «بالادست» و ایجاد اشتغال با موافقت یک مقام اجرایی شهرستان اقدام به ایجاد جاده و بدون مجوز از اداره منابع طبیعی و کار کارشناسی به عرصه های ملی منطقه تجاوز کرده اند»

اما صبح امروز مدیرکل منابع طبیعی استان فارس در گفتگو با ایرنا با بیان این که این اداره کل هیچ مجوزی برای احداث جاده تنگ کتویه داراب صادر نکرده است، گفت: با دستور قضایی، هم اینک جلوی تخریب طبیعت در این منطقه به بهانه ایجاد راه های دسترسی به باغ ها گرفته شده و امیدوار هستیم که کارگاه ساخت این جاده غیرکارشناسی برای همیشه تعطیل شود.

بوستانی همچنین از دستگاه های متولی همانند راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در شهرستان های استان خواسته تا در زمینه جلوگیری از ایجاد راه های دسترسی جدید چه راه بین مزارع و چه راه دسترسی به آبادی نظارت و احساس مسئولیت کنند.
نظرات بینندگان