کد خبر: ۸۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

اوباما رسما از نامزدی کلینتون حمایت کرد

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه از نامزدی «هیلاری کلینتون» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور حمایت کرد و گفت کسی تاکنون تا این حد حائز صلاحیت ریاست‌جمهوری نبوده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا رسما از نامزدی «هیلاری کلینتون» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور حمایت کرد.

اوباما در پیام ویدئویی که منتشر کرده، گفته است که «تصور نمی‌کنم که تاکنون کسی تا این حد برای ریاست‌جمهوری حائز صلاحیت بوده باشد.»

پیام اوباما در حمایت از کلینتون ساعتی بعد از آن منتشر شد که وی برای «متحد کردن حزب دموکرات» با «برنی سندرز» رقیب کلینتون دیدار کرد.

پس از این نشست، سندرز گفت هرچند که هفته آینده در آخرین مرحله از رقابت‌های مقدماتی در واشنگتن هم شرکت می‌کند، اما در عین حال به زودی با کلینتون دیدار خواهد کرد تا با او راه‌های شکست دادن «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان را بررسی کنند.

مقامات حزب دموکرات تلاش می‌کنند تا سندرز را متقاعد کنند که رسما حمایت خود را از کلینتون اعلام کند. سندرز در رقابت‌های مقدماتی بیش از 10 میلیون رأی آورده و به همین جهت حمایت وی از کلینتون می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری سرنوشت‌ساز باشد. 

اوباما امروز در مورد کلینتون گفت: «من شجاعت وی را شاهد بوده‌ام. سرسختی او را شاهد بوده‌ام و همین‌طور تعهد او به ارزش‌هایمان را.»

رئیس‌جمهور آمریکا که دو ماه قبل پیش‌بینی کرده بود سال آینده یک زن جایگزین او در کاخ سفید می‌شود، در پایان پیام ویدئویی‌اش گفت: «من با او (با ضمیر مونث) هستم.»

قرار است اوباما چهارشنبه هفته آینده همراه با کلینتون در یک تجمع انتخاباتی در ویسکانسین شرکت کند. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان