کد خبر: ۸۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
دردو دل جوانان سپیدانی؛

بیکاری یکی از مشکلات بزرگ جوانان است

این روزها جوانان ما با مشکلات زیادی مواجه هستند که اگر پای صحبت و درد و دل آنها بشینیم مشکلاتشان تمامی ندارد که یکی از این مشکلات بیکاری آن ها است..

به گزارش شیرازه؛ به نقل از مارگون،اگر در تقویم گذری کرده باشیم روزی را به عنوان روز جوان می بینیم روزی که تنها برای گرامیداشت ونکوداشت عده ای از جوانان که در زمینه هایی خاص دارای مهارت وتبحر هستند می باشد وبا پایان یافتن روز جوان ؛ جوان می ماند و مشکلاتشان .

روزجوان تنها برای برگزاری جشن و شادی نامگذاری شده یا برای یادآوری جایگاه جوانان و رسیدگی به مشکلات آنان است و آیا یک روز برای رسیدگی به مسائل این قشر کافی است؟

چند سالی است که در کشور ما این روز به نام روز جوان نامگذاری شده و جشن های مختلفی به مناسبت این روز برای جوانان برگزار می شود؛ اما آیا تنها یک نامگذاری و برگزاری جشن به این مناسبت مشکلی از جوانان شهر و دیار ما حل می کند؟آیا با یک لوح تقدیر مشکلات کاری واجتماعی جوانان ما حل خواهد شد یاخیر .

اگر در شهر گذری کرده باشیم ویا عصر ها از حاشیه خیابان تا پارک شهروند ویاازکنار امامزاده عبور کرده باشیم تعدادزیادی از جوانان ونوجوانان شهر خودرامی بینیم که برای گذران زندگی ویا اوقات فراغت خود در کنارسایر دوستان مشغول هستند وگذراندن وقت می کنند .در شهری که تفریحی نیست ونه سینمایی وخانه فرهنگی وسالن تئاتر ونه.......

این روزها جوانان ما با مشکلات زیادی مواجه هستند که اگر پای صحبت و درد و دل آنها بشینیم مشکلاتشان تمامی ندارد. یکی از مشکل ازدواج میگوید و دیگری از شغل و آن یکی از بی انگیزگی. پای صحبت برخی از این جوانان نشستیم تا خود مشکلاتشان را بیان کنند.

یکی ازاین جوانان در گفتگو با خبرنگار ما یکی از مشکلات جوانان شهر را نبود مکان تفریحی  برای جوانان بیان کرد و گفت:  ماجوانان جایی برای تفریح و بیرون رفتن نداریم و تحرک شاد جوانی از آن ها بریده شده و اگر پارکی باشد که زمین والیبال و میز تنیس و زمین فوتبال داشته باشد جوانان به آن محیط سالم میروند و در نتیجه جامعه خیلی شادتری خواهیم داشت.درست امکانات وسیعی در زمینه ورزشی در سطح شهر وجود دارد اما دوری مسیر ونداشتن پول برای استفاده از امکانات ورزشی یکی از مشکلات دیگر ماست

 محمد دیگر جوانی که دراین راستا با ماهم کلام شد می گویدبزرگترین مشکل جوانان امروزی را بی انگیزگی و بی هدفی است و ادامه داد: جوانان درس  میخوانند بدون اینکه رشته ای را مد نظر داشته باشند و وقتی که دکتر و مهندس های با مدرک بالا اما بیکار را می بینند دیگر انگیزه ای برای درس خواندن در آنها باقی نمیماند.

وی ادامه داد: من مهندسی را دیدم که راننده شده بود و فوق لیسانسی را دیدم که برای امرار معاش خانواده راننده وانت بود و خیلی از این مثال ها در اطراف ما زیاد است که افرادی با مدارک بالا مشاغل نامرتبطی دارند که اصلا نیازی به مدرک آنچنانی ندارد.

 علی یکی دیگرازجوانان سپیدانی ازدواج را مهمترین مشکل جوانان بیان کرد و گفت: متاسفانه در شهر ما عواملی وجود دارد که باعث تشدید این مشکل می شود، یکی از این عوامل مهریه های سنگینی است که به تازگی بین خانواده ها رواج پیدا کرده است. دومین مشکل شغل جوانان است که اکثرا قشر تحصیل کرده هستند و متاسفنه با نامهربانی مواجه شده چرا که نبود شغل مناسب برای ازدواج یک مشکل بزرگ است.

وی گفت: چشم و هم چشمی و تشریفاتی که برای ازدواج انتظار دارند نیز باعث به تاخیر افتادن ازدواج خیلی از جوانان شده  و باید تلاش شود تا فرهنگ ازدواج آسان در بین خانواده ها رواج پیدا کند.

احمد جوان دیگری بود که بزرگترین مشکل جوانان شهرستان سپیدان را بیکاری آنها بیان کرد و گفت: راه حل مشکل بیکاری جوانان را ساخت کارخانه و مشغول به کار شدن جوانان است که متاسفانه در سطح شهرستان کارخانجات زیادی وجود دارد که نیروهای کار آن به جای اینکه از جوانان سپیدانی باشد از شهرهای اطراف هستند ودرصد کمی از شهرستان در این کارخانه ها مشغول هستند

قرار گرفتن در بین جوانان و شنیدن مشکلات آنها نشان می دهد که مشکلات این جوانان به طور زنجیروار به هم وصل شده و همه به بهبود وضع اقتصادی خانواده ها و بهبود کسب و کار در جامعه مرتبط است . امیدواریم که جوانان بتوانند با این مشکلات کنار آمده و مسئولین در عمل و نه فقط در آمار بتوانند به این مشکلات سامان دهند.

نظرات بینندگان