کد خبر: ۸۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

دیدار آیت الله دستغیب با یک نماینده مجلس

آیت الله دستغیب با تاکید بر اینکه تلاش نمایندگان فارس در مجلس باید وحدت و همدلی برای جبران عقب ماندگی های استان باشد گفت: در رفع مشکلات باید به مسائل استانی و شهرستانی توجه شود.

به گزارش شیرازه، در دیداری که سیدعلاالدین خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با آیت الله دستغیب داشت، نماینده اول مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشتند: در وضعیت و شرایط فعلی باید در جهت منافع مردم تلاش کرد و بدون شک نیز رضای خدا در این است.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: گام اول در مجلس وحدت و یکپارچگی است و البته لازمه آن نیز همان محوریت ولایت است و گام دوم اینکه التزام نسبت به مساله فرهنگ و دیگری مساله اقتصاد اولویت هایی است که رهبری بزرگوار در پیامشان به آغاز مجلس دهم بیان داشتند و همان طوری که در هفته گذشته نیز حضرت آقا در جمع نمایندگان مجلس دهم رهنمودهایی بیان فرمودند، حقیقتا باید به عنوان یک اصل اساسی و خط مشی مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تاکید کرد: حفظ وزانت مجلس نیز باید مورد توجه قرار گرفته و از پرداختن به برخی مسائل که طبعا انعکاس آن در نظرها و دیدگاه هایی که در هر حال به طور مختلف چه در داخل و خارج است و تا حدودی وهن ایجاد می کند پرهیز شود.

وی خطاب به نماینده سپیدان توصیه کرد: اختلاف نظرها حتی الامکان با متانت و تدبیر، به وحدت رویه تبدیل شود تا موضوع تبادل افکار که موجب رای صائب است به خوبی محقق شود.

آیت الله دستغیب بیان کرد: از لحاظ استانی نیز همانطور که مستحضر هستید در زمینه های مختلف هنوز عقب ماندگی هایی داریم و باید در این دوره تلاش کرد تا جبران گذشته ها شود.

وی خاطرنشان کرد: بحمدلله نماینده های مجلس در دور قبل موفقیت های خوبی داشته اند و انتظار است نمایندگان استان با روابط نزدیک تر، همدلی بیشتر و همفکری بتوانند مشکلات استان را تا حدی که مقدور و ممکن است حل نمایند.

مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز با تاکید بر اینکه توجه به مسائل مردم و رفع مشکلات در مجلس یک وظیفه است گفت: نمایندگان مردم استان فارس باید هم به مسائل ملی و هم جنبه های استانی وشهرستان ها توجه داشته و در حد امکان رسیدگی کنند.

در این نشست سیدعلاالدین خادم نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس نیز با قدردانی از توصیه های تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار داشت: تلاش نمایندگان استان فارس در این دوره بر این است که هماهنگی استانی بیشتر شده و مطالبات اصلی از دولت پیگیری شود.

وی افزود: استان فارس امروز در تنگنای اقتصادی و معیشتی زجر می کشد و از لحاظ ارتباطات به دلیل بی توجهی در بن بست قرار گرفته و باید با توسعه ارتباطات ریلی و دریایی از این بن بست خارج شویم تا سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری بیشتر در این استان داشته باشند.

نظرات بینندگان