کد خبر: ۸۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

واکسن مننژیت به 50 نفر از امدادگران خرامه تزریق شد

جمعیت هلال احمر خرامه در راستای اجرای برنامه های پیشگیرانه خود اقدام به تزریق واکسن مننژیت به 50 نفر از اعضای داوطلب، امدادگران و جوانان نموده است.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از صدای خرامه محسن صباغ نژاد رییس جمعیت هلال احمر خرامه در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مننژیت به سه نوع باکتریایی، ویروسی و قارچی تقسیم می‌شود، که نوع باکتریایی آن بسیار خطرناک است و می‌تواند کشنده باشد.

وی افزود: در موارد غیرکشنده، معلولیت دائمی می‌دهد و شامل قطع عضو یا زخم شدید است، به طور کلی مننژیت التهاب پرده‌هایی است که مغز و نخاع را می‌پوشاند و در اثر عفونت‌های ویروسی و باکتر‌یایی ایجاد می‌شود.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Khordad/22%20vaksan/22%20khordad%20%D9%85%D9%86%D9%86%DA%98%DB%8C%D8%AA%201.jpg

صباغ نژاد ادامه داد: این بیماری در همه سنین دیده می‌شود، ولی در سنین زیر ۲ سال و بالای ۶۰ سال شدید‌تر بروز می‌کند و به سرعت انتشار یافته و از درصد آلودگی بالایی برخوردار است و ما به صورت اپیدمی سال‌های قدیم این بیماری را در ایران تجربه کرده‌ایم، اما خوشبختانه سال هاست به دلیل وجود واکسیناسیون مواردی دیگر از این بیماری دیده نشده است.

رییس جمعیت هلال احمر خرامه با اشاره به اجرای این طرح در شهرستان خرامه بیان داشت: این مجموعه در راستای اجرای برنامه های پیشگیرانه خود اقدام به تزریق واکسن مننژیت به 50 نفر از اعضای داوطلب، امدادگران و جوانان نموده است.

وی با بیان این نکته که قیمت این واکسن به صورت آزاد مبلغ 40 هزار تومان است گفت: افرادی که تمایل به تزریق این واکسن دارند می توانند ضمن تهیه از داروخانه ها، با حضور در جمعیت هلال احمر خرامه، بصورت رایگان تزریق کنند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Khordad/22%20vaksan/22%20khordad%20%D9%85%D9%86%D9%86%DA%98%DB%8C%D8%AA%202.jpg


نظرات بینندگان