کد خبر: ۸۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

هشدار پلیس برای آگهی های استخدامی دروغین در شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان در مورد آگهی های استخدامی دروغین که در شبکه های اجتماعی رواج پیدا کرده است به شهروندان هشدار داد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

كشف كالاي قاچاق ميلياردي در آباده


فرمانده انتظامي شهرستان آباده استان از كشف دو محموله قاچاق با ارزش 9 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ اسماعيل زراعتيان، گفت: درراستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام ایست و بازرسی مقطعی توسط ماموران، در دو عمليات جداگانه یک دستگاه اتوبوس و يك دستگاه تريلر ولوو حامل كالاي قاچاق شناسایی و متوقف شد.

وي گفت: در بازرسي از اتوبوس مقادير قابل توجهي نوشيدني و لوازم آرايشي که در قسمت سقف و موتور خودروبه طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود و در بازرسي از تريلر 575 کیسه برنج هندی قاچاق كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با اشاره به دستگيري دو قاچاقچي كالا در اين رابطه و معرفي آنها به مراجع قضايي، گفت: ارزش محموله هاي مكشوفه 9 ميليارد ريال مي باشد.

دستبند پلیس بر دستان 13خرده فروش موادمخدر در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز طی 48 ساعت گذشته و دستگيري 13 خرده فروش موادمخدر در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ دلاور القاصی مهر گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری کلانتری 11 انقلاب، پاسگاه انتظامی سیوند، کناره و تخت جمشید طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را در سطح شهرستان با هماهنگی مراجع قضایی اجرا كردند.

وي ادامه داد: ماموران پاسگاه تخت جمشید هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک و پس از متوقف كردن خودرو در بازرسی از آن 60 گرم موادمخدر کشف و راننده آن را دستگیر كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: ماموران پاسگاه انتظامی کناره هم پس از هماهنگی با مقام قضایی از منزل فردی به نام"ع- م"بازرسی و مقدار 5 کیلو گرم موادمخدر از نوع ماری جوانا را کشف و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ القاصی مهر تصریح کرد: در عملیات دیگری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر موفق شدند با همکاری پاسگاه انتظامی رامجرد در بازرسی از چندین باب منازل خرده فروشان موادمخدر که هماهنگی های قضایی قبلا انجام شده بود، 107گرم مواد مخدر، 184عدد قرص روانگردان و 4 عدد پایپ استعمال موادمخدر را کشف و تعداد 8 نفر از خرده فروشان موادمخدر را دستگیر كنند.

وی همچنین گفت: ماموران کلانتری 11 انقلاب و پاسگاه انتظامی کناره نیز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی موفق به توقیف 2 دستگاه خودرو پزو405، کشف مقدار 8 گرم هروئین و دستگیری 4 نفر خرده فروش موادمخدر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت خاطر نشان كرد: در مجموع طی 48 ساعت گذشته 5 کیلو و 111گرم انواع مواد مخدر کشف، تعداد 3 دستگاه وسیله نقلیه توقیف و 13 نفر از خرده فروشان مواد مخدر هم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

با واژگوني خودرو، دست راننده قاچاقچي رو شد

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم گفت: با واژگوني يك دستگاه وانت پيكان در محور جهرم به سمت سيمكان، 40 دستگاه باطري قاچاق به ارزش80 ميليون ريال كشف شد.
سرهنگ عبدالعظيم انصاري، گفت: در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي110 مبني بر يك فقره واژگوني در محور جهرم به سمت سيمكان، بلافاصله مأموران كلانتري 11 جمهوري اسلامي به همراه نيروهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: در بررسي هاي بعمل آمده در محل مشخص شد، يك دستگاه خودروي وانت پيكان واژگون شده كه راننده مصدوم آن توسط اورژانس به بيمارستان انتقال داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح كرد: ماموران هنگام انتقال اين خودرو به پاركينگ، موفق شدند 40 دستگاه باطري قاچاق كه به طرز ماهرانه اي درون خودرو جاسازي شده بود، كشف كنند.

سرهنگ انصاري، ارزش ريالي اين محموله قاچاق را حدود 80 ميليون ريال اعلام كرد و به شهروندان توصيه كرد: به منظور حمايت از توليدات داخلي و مبارزه با قاچاق، از خريد و استفاده از كالاهاي قاچاق خودداري كنند و موارد مشكوك را به فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

کشف 70 كيلوگرم ترياك از دو دستگاه خودرو در نورآباد

فرمانده انتظامي شهرستان نورآباد استان از كشف 70 كيلوگرم ترياك در بازرسي از دو دستگاه خورو سواري در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد عبادي نژاد، گفت: ماموران انتظامي شهرستان نورآباد هنگام كنترل خودروهاي عبوري در اطراف اين شهرستان به يك دستگاه خودرو سواری دنا كه از مسير نورآباد به سمت شهرستان رستم در حركت بوده مشكوك و زماني كه قصد متوقف كردن خودرو را داشتند، راننده اقدام به فرار كرد.

وي ادامه داد: پس از مسافتي تعقيب و گريز راننده خود كه عرصه را برخود تنگ ديد به همراه سرنشين خودرو، با رها كردن خودرو متواري شدند كه در بازرسي ماموران از خودرو 56 کیلو و 500 گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نورآباد افزود: در عمليات ديگري ماموران در پل فهلیان مبادرت به ايست بازرسي مقطعي كردند و ضمن كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودروي سمند كه از مسير نورآباد به سمت شهرستان رستم در حركت بود مظنون و آن را متوقف كردند.

سرهنگ عبادي نژاد گفت: در بازرسی دقیق از خودرو 13 کیلو و 500 گرم تریاک در بسته های کوچک که به طور ماهرانه ای در داخل داشبورد جاسازی شده بود كشف و در اين رابطه يك قاچاقچي موادمخدر دستگير شد.

هشدار برای آگهی های  استخدامی دروغین در شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان در مورد آگهی های استخدامی دروغین که در شبکه های اجتماعی رواج پیدا کرده است به شهروندان هشدار داد.
سرهنگ سیدموسی حسینی، گفت: برخی از سایت ها و موسسات فعال در فضای مجازی از مشکلات موجود در جامعه سوءاستفاده می‌کنند و با استفاده از کلمات و جملات عاطفی و همچنین سود بردن از مهندسی اجتماعی همچون استخدام فوری سعی می کنند احساسات هموطنان عزیز را هدف قرار دهند و این عزیزان را به سمت هدف خود هدایت کنند.

وي اظهار كرد: یکی از مواردی که در حال حاضر به راحتی می تواند بر احساسات کاربران فضای مجازی تاثیر بگذارد، موضوع اشتغال است که بسیار مورد توجه خانواده های ایرانی است.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد: این سایت ها با ارسال مطالب جذاب و اغوا کننده از کاربران خود درخواست می کنند، ابتدا رزومه ای از فعالیت های خود را برای آن شرکت یا موسسه ارسال کنند که پس از چند روز با برقراری تماس از طرف شرکت مبنی بر اینکه رزومه شما مورد قبول شرکت واقع شده است خواستار واریز کردن مبلغی پول به حساب شرکت می شوند.

سرهنگ حسینی گفت: هموطنان عزیز دقت داشته باشند همه سایت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند باید از وزارت کار مجوز داشته باشند؛ همچنین تمامی این سایت‌ها باید در پایگاه ساماندهی به ثبت رسیده باشند؛ بنابراین پیش از انجام هر گونه فعالیت اینترنتی از معتبر بودن سایت مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

وی تشخیص اصالت سایت ها را بسیار مهم دانست و گفت: مراجعه به سایت هایی با پسوند ir. تا حدود زیادی در زمینه جلوگیری از وقوع جرم و کشف آن موثر است. لذا هموطنان عزیز می توانند لیست سایت های ثبت شده در پایگاه ساماندهی را در سایت samandehi.ir مشاهده کنند و تا پیش از اطمینان کامل از قانونی بودن فعالیت سایت، هیچ گونه مبلغی را به حساب های درخواست شده واریز نکنند.

دستگيري سارق اماکن خصوصي در کازرون

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون استان از دستگيري سارق اماکن خصوصي در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رجبعلی رزمجوئی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: با توجه به وقوع سرقت های متعدد از زمین های زارعی و باغچه ها و اینکه سرقت از جرائمي بوده كه تاثير عميقي بر امنيت رواني جامعه داشته لذا پيگيري براي دستگیری سارق یا سارقان در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي تصريح كرد: ماموران کلانتری 12 حضرتی با انجام کارهای اطلاعاتی سارق به نام "ر – م" را كه اقدام به سرقت ادوات کشاورزی شناسايي  می كرد و محل اختفای وی را شناسایی كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان كازرون افزود: در بازرسي از آن محل علاوه بر دستگيري سه نفر  که در حال استعمال موادمخدر بودند، مقداری اموال مسروقه شامل يک عدد لوله ۳ اینچ، یک عدد نبشی بزرگ، 3 متر لوله، دو عدد مته دریل بزرگ، 4 عدد بست داربست، یک عدد جعبه آچار با وسایل، مقدار زیادی انواع کابل، دو عدد پیک نیک، یک عدد اتو لوله، یک عدد پرژکتور، یک عدد سیم بکسل، یک عدد موتور جوش، یک عدد آچار تلمبه بزرگ، مقدار زیادی انواع لوله و اتصالات و ... کشف كردند.

سرهنگ رزمجويي اظهار كرد: با دعوت از مالباختگان تعدادی از اموال توسط آنان شناسایی شد و  تلاش در جهت کشف سایر سرقت های احتمالی ادامه دارد.

وي افزود: متهم در بازجويي هاي انجام شده لب به اعتراف گشوده وبه بزه انتسابي خود اقرار و با تشکيل پرونده جهت مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

انهدام باند توزيع داروهاي غيرمجاز در شيراز

رئيس پليس مبازره با موادمخدر استان از انهدام باند توزيع داورهاي غيرمجاز در شيراز و دستگير 5 نفر در اين خصوص خبر داد.
سرهنگ محمدجعفر تولايي، گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 مطلع شدند چند نفر در محور ورودی شیراز از سمت اصفهان، در امرخرید و فروش داروهاي غيرمجاز فعاليت دارند.

وي اظهار كرد: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتي 5 نفر كه اقدام به فروش داروهاي غيرمجاز در اين مكان مي كردند شناسايي شدند.

رئيس پليس مبازره با موادمخدر استان اظهار كرد: در يك عمليات منسجم هر 5 نفر دستگير و از آنها 8 هزار و 800 عدد قرص روانگردان، دو گالن شربت اعتيادآور (۴۰ لیتر)، ۴۵ قوطی شربت اعتيادآور، 8۰۰ عدد قرص اعتيادآور و ... كشف كردند.

سرهنگ تولايي گفت: در اين رابطه یک دستگاه اتوبوس و دو دستگاه پراید توقيف و متهمان دستگير شده با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

کشف محموله ميليوني سیگار قاچاق در قيروكارزين

فرمانده انتظامي شهرستان قيروكارزين استان از كشف يك محموله كالاي قاچاق از يك دستگاه وانت پرايد به ارزش 250 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسين مهدوي نژاد، گفت: ماموران انتظامي شهرستان قيروكارزين در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، هنگام كنترل خودروهاي عبوري در اطراف اين شهرستان، به يك دستگاه خودرو وانت بار پرايد، مظنون شدند.

وي ادامه داد: زماني كه ماموران قصد متوقف كردن خودرو را داشتند، راننده بدون توجه به فرمان ايست ماموران اقدام به فرار كرد كه پس از مسافتي تعقيب و گريز خودرومتوقف و راننده آن دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان قيروكارزين اظهار كرد: در بازرسي از اين خودرو 126 هزار نخ سيگار، ۷۸۸ بسته تنباكو ميوه اي، ۱۵ عدد قليان، دو بسته انواع چوب سيگار، سه بسته فيلتر سيكار، 2 هزار و 100 عدد انواع فندك و ۴۸ عدد گاز فندك كشف شد.

سرهنگ مهدوي نژاد با اشاره به معرفي راننده خودرو به مراجع قضايي گفت: ارزش اين محموله كالاي قاچاق كشف شده 250 میلیون ريال برآورد شده است.
نظرات بینندگان