کد خبر: ۸۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

برگزاری کارگاه منطقه‌ای طراحی پوستر«خط سرخ» درشیراز

معاون فرهنگی شهرداری شیرازگفت: هفتمین کارگاه منطقه‌ای طراحی پوستربا عنوان «خط سرخ» درشیراز برگزارمی‌شود.
به گزارش شیرازه، به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، احمدهمتی افزود: درپی برگزاری کارگاه‌های آموزشی طراحی پوستر برای مدافعان حرم، درشهرهای اصفهان، تهران، مشهد، زاهدان،اهواز وساری، شیراز نیز به این جهاد اصغر پیوست وهفتمین کارگاه منطقه‌ای فراخوان خط سرخ دراین شهربرگزار خواهد شد.

به گفته وی در این کارگاه آموزشی، ضمن ایده پردازی هنری پیرامون محورهای اعلام شده در فراخوان، برخی تکنیکهای اجرایی نیز توسط هنرمندان مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا گرافیست های شیرازی نیز سهم خود از تبیین آرمان های شهدای مدافع حرم در دفاع از اسلام ناب محمدی و مستضعفان را ادا کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیرازتصریح کرد: ازعموم هنرمندان طراح حوزه گرافیک دعوت بعمل می آید که درکارگاه فوق شرکت کرده و قدمی هر چند کوچک در ادای دین خود به شهدای مدافع حرمین معصومین (ع) بردارند.

به گفته همتی، دراین کارگاه دو روزه که با همکاری سازمان بسیج هنرمندان فارس برگزار خواهد شد، هنرمندان گرافیست به تولید اثر با موضوع پاسداشت شهدای جبهه مقاومت اسلامی(مدافع حرم(می‌پردازند.

وی یادآورشد: هفتمین کارگاه پوسترخط سرخ۲۶و۲۷خردادماه درفرهنگسرای هنرواقع دربوستان بعثت وازساعت۸:۳۰صبح تا۱۶برگزارمی شود.

همتی تأکید کرد: علاقه مندان می توانند جهت شرکت دراین کارگاه ازطریق سامانه پیامکی۵۰۰۰۱۰۰۰۲۲ویا شماره تلفن ۳۷۳۶۱۰۲۵ ثبت نام به عمل آورند.

معاون فرهنگی شهرداری شیرازگفت: شرکت کنندگان درکارگاه طراحی پوسترخط سرخ می توانند درقالب هفت موضوع ازجمله شهدای مدافع حرم و دفاع از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی ایران اسلامی،تقابل همۀ مجاهدان حقیقی امت اسلام با داعش و حامیانش آمریکا و اسراییل، نقش اسلام آمریکایی ترکیه و عربستان، در جنایات عراق و شام،دفاع از حرمین اهل‌بیت (ع) محکی برای مدعیان متحجر و بی‌مسئولیت،همرزمان ایرانی و افغانستانی درشام و عراق، جلوه‌ای دیگر از جبهه متحد مستضعفین، حضور ایران در مقابله با داعش،تضمین امنیت کشورمان ایران و کشورهای منطقه وشهادت مدافعان حرم، یادآور و زنده نگهدارنده خط جهاد مستمر با دشمن، به خلق آثاربپردازند.

وی آشنایی کامل با نرم افزارهای گرافیکی وهمراه داشتن رایانه همراه را ازشرایط حضوردراین کارگاه عنوان کرد وگفت: در روز پایانی برگزاری این کارگاه به شرکت کنندگان گواهی شرکت درکارگاه وبه آثاربرترجوایزنفیسی اهدا خواهد شد.

فراخوان پوستر خط سرخ به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیرازوسازمان بسیج هنرمندان فارس منتشر شده که پیش از این کارگاه‌های منطقه‌ای آن درمشهد،تهران،اصفهان،زاهدان،اهوازوساری برگزارشده است.

نظرات بینندگان