کد خبر: ۸۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

نجات يك جوان از خودکشی با هوشياري پليس

جوان 27 ساله‌ای که قصد داشت خود را از ارتفاعات کوهي در اطراف جهرم به پایین پرتاب کند، با هوشياري و تلاش پليس از مرگ حتمي نجات یافت.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

كلاهبردار 20 ميلياردي زمين هاي مردم در "جهرم" دستگير شد

فردی که با مدارك جعلي اقدام به كلاهبرداري و فروش غيرقانوني 20 ميليارد ريال زمين هاي مردم در شهرستان جهرم كرده بود، توسط پليس دستگير و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم گفت: در پی مراجعه تعدادي از شهروندان جهرمي به پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان مبنی بر اینکه فردی با مدارک و اسناد جعلی اقدام به كلاهبرداري و فروش غيرقانوني املاک با ارزش ريالي ميلياردي در شهرستان جهرم كرده و متواري شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ عبدالعظيم انصاري افزود: ماموران با انجام تحقيق از مالباختگان و اقدامات فني پليسي، سرانجام مخفيگاه متهم را شناسائي و با هماهنگي قضايي در يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير كردند.

وي درباره اعترافات متهم گفت: وي موفق شده بود با سوء استفاده از صداقت 15 نفر از شهروندان با فروش صوري چندين قطعه زمين بدون اطلاع صاحبان حقيقي املاك، 20 ميليارد ريال كلاهبرداري كند كه با اقدام به موقع پليس دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم با اشاره به اينكه متهم پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي و از آن طريق روانه زندان شد، به شهروندان توصيه كرد؛ در هنگام معاملات از صحت اسناد ارائه شده توسط فروشندگان اطمينان پيدا کنند و در تنظيم قراردادها کليه قوانين و مقررات مربوطه را رعايت کرده و ضمن حفظ هوشياري، مانع رسيدن افراد شياد به نيت پليدشان شوند.

کارگر فروشگاه، سارق اینترنتی از آب در آمد

با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس کارگر فروشگاه که از حساب صاحب کار خود به صورت غیر مجاز برداشت و خرید اینترنتی انجام داده بود، دستگیر شد.

رئيس پليس فتا استان فارس گفت: شاکی این پرونده یک صاحب فروشگاه بزرگ می باشد که با اعتماد به کارگر، اطلاعات کارت اعتباری خود را دراختیار وی قرار می دهد.

سرهنگ سيدموسي حسینی ادامه داد: کارگر فروشگاه که اطلاعات کارت اعتباری شاکی را در اختیار دارد با استفاده از اینترنت اقدام به خرید تعدادی اجناس كرده و از حساب وی مبلغ 70 میلیون ریال برداشت می كند.

وي اظهار كرد: با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس متهم شناسایی، احضار و در بازجویی به بزه انتسابی خود اعتراف كرد.

رئيس پليس فتا استان فارس گفت: متهم اظهار داشت؛ زمانی که در اینترنت مشغول جستجو کردن صفحات بودم، تعدادی اجناس توجه من را جلب کرد، اما به این دلیل که توان خرید آن را نداشتم با استفاده از حساب صاحب کار خود که در فروشگاه وی مشغول به کار هستم اقدام به خرید اینترنتی كردم که هیچوقت تصور نمی کردم روزی شناسایی شوم.

سرهنگ سيدموسي حسینی افزود: متهم در ادامه مي گويد؛ در روزهای آغازین کارم در فروشگاه، صاحب کارم اطلاعات کارت عابربانک و حساب های بانکی اش را جهت انتقال وجه و مبادلات روزمره به من سپرده بود و به این طریق از مشخصات حسابش با اطلاع شدم و با فعال کردن رمز دوم به وسیله اینترنت از حساب وی خرید می کردم.

وي به شهروندان هشدار داد: آن دسته از افرادی که اطلاعات حساب بانکی یا کلمات عبور خود را در اختیار نزدیکان یا دوستان خود قرار می دهند، نه تنها زمینه ارتکاب اینگونه جرائم را برای افراد فراهم می نمایند بلکه ممکن است خود را متحمل خسارت گردانند و مشکلاتی را برای خود و اطرافیان به وجود آورند.

دستگیری سارق درون خودرو با 20 فقره سرقت در شيراز

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري يك سارق درون خودرو و كشف 20 فقره سرقت از وي در شهرستان شيراز خبر داد.

سرهنگ سيروس حيدري، گفت: ماموران کلانتری ۳۴ جام جم شيراز پس از دستگيري فردي به نام "م – س" كه در حال دستکاری قفل درب خودرو يكي از شهروندان در يكي از خيابان هاي واقع در شمال شهر شيرازبود، متهم را جهت ادامه تحقيقات به پليس آگاهي استان تحويل دادند.

وي اظهار كرد: ابتدا سوابق متهم توسط ماموران پليس آگاهي بررسي و مشخص شد وي قبلا چندین بار در خصوص سرقت درون خودرو دستگیر و راهی زندان شده كه پس از تحمل كيفر پس از آزادي از زندان مجددا به اعمال مجرمانه خود ادامه مي داده است.

رئيس پليس آگاهي استان گفت: در تحقيقات انجام شده از اين متهم،‌ وي به ۲۰ فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان شیراز به روش شکستن شیشه اقرار و بيان كرد؛ به علت اعتیاد به موادمخدر اموال مسروقه شامل وجه نقد را سرقت و هزینه اعتیاد خود می كرده است كه صحنه های سرقت بازسازی، تاکنون تعداد ۱۷ نفر از شکات شناسائی شده اند.

کشف محموله ميليوني کالاي قاچاق در "استهبان"

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان استان کشف يك محموله كالاي قاچاق از يك دستگاه اتوبوس به ارزش 450 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داوود امجدی، گفت: ماموران انتظامي شهرستان استهبان هنگام کنترل خودروهاي عبوري در اطراف اين شهرستان به يك دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف كردند.

وي اظهار كرد: در بازرسي از اين خودرو 3 هزار و 684 عدد از انواع لوازم آرایشی و960 قالب صابون قاچاق به ارزش 450 ميليون ريال کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان بيان كرد: در اين رابطه يك قاچاقچي كالا دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.

سرهنگ امجدي خاطرنشان کرد: با توجه به اثرات مخرب پديده شوم قاچاق بر اقتصاد ملي، نامگذاري سال 95 به اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، از سوي مقام معظم رهبري، يکي از راه هاي تحقق شعار سال مبارزه با پديده مخرب قاچاق و توجه به توليد داخلي و مصرف کالاهاي توليد داخل مي باشد که در همين راستا مجموعه انتظامي استهبان با عزمي راسخ عرصه را بر قاچاقچيان تنگ کرده است.

نجات يك جوان جهرمي از خودکشی با هوشياري پليس

جوان 27 ساله‌ای که قصد داشت خود را از ارتفاعات کوهي در اطراف جهرم به پایین پرتاب کند، با هوشياري و تلاش پليس از مرگ حتمي نجات یافت.

فرمانده انتظامي شهرستان، گفت: در پي اطلاع ماموران پاسگاه انتظامي چاه تيز در خصوص اینکه یک جوان قصد دارد خود را از ارتفاعات حوالي روستاي سه چاه، به پایین پرتاب كند، بلافاصله ماموران با طي كردن مسیر طولاني و صعب العبور محل حادثه، خود را به فرد رساندند.

سرهنگ "عبدالعظيم انصاري" افزود:در این عملیات، ماموران با مشاوره های روانی و شگردهاي پليسي توانستند اين جوان را از ادامه خودکشی منصرف کرده و با حمایت کامل به پایین كوه منتقل کنند.

وی تصريح کرد: بنابر گفته پدر این پسر27 ساله، به علت يك مشاجره لفظي با وي اقدام به خودکشی کرده است.

دستگيري خرده فروش حرفه اي موادمخدر در شيراز

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري يك خرده فروش حرفه اي موادمخدر در محله هاي جنوبي اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ يوسف ملك‌زاده، گفت: در پي گزارشات مكرر شهروندان مبني بر فروش موادمخدر صنعتي توسط يك خرده فروش سابقه دار موادمخدر در يكي از محله هاي جنوبي شهر شيراز، رسيدگي به اين موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران كلانتري 24 ابوذر شهرستان شيراز پس از برآورد اطلاعاتي وشناسايي متهم، در عملياتي غافلگيرانه موفق به دستگيري وي به نام "الف - م" شدند.

فرمانده انتظامي شيراز ادامه داد: پس از دستگيري اين متهم تعداد 800 عددكپسول هروئين كه آماده فروش بود از وي كشف شد.

سرهنگ ملك زاده تاكيدكرد: در برخورد با خرده فروشان موادمخدر هيچ گونه مماشاتي از طرف پليس شيراز وجود نخواهد داشت.

توقيف 93 دستگاه موتورسيكلت متخلف در جاده هاي جنوب فارس

فرمانده پليس راه جنوب استان از اجراي طرح برخورد با موتور سيکلت سواران متخلف و توقيف 93 دستگاه موتورسيكلت در جاده هاي جنوب فارس خبرداد.

سرهنگ حمداله هوشمندي، گفت: در راستاي كاهش جان باختگان و مصدومان ناشي از تصادفات جاده اي، طرح برخورد با موتور سيکلت سواران متخلف در دستور كار ماموران پليس راه جنوب استان فارس قرار گرفت.

وي ادامه داد: با اجراي اين طرح ماموران ضمن كنترل 130 دستگاه موتورسيكلت، 93 دستگاه موتورسيكلت متخلف را توقيف و 90 نفر از راكبان را به دليل ارتكاب تخلف به مراجع قضايي معرفي كردند.

فرمانده پليس راه جنوب استان با اشاره به اعمال قانون مبلغ 92 ميليون ريال در اين طرح، گفت: 84 فقره از اين تخلفات در خصوص نداشتن گواهينامه، 9 فقره به دليل نداشتن پلاك و 113 فقره به دليل عدم استفاده از كلاه ايمني بوده است.

دستگیری سارق دخل مغازه بلافاصله پس از سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری یک نفر سارق دخل مغازه ساعتی پس از سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر، گفت: ماموران کلانتری 11 انقلاب از طریق مرکز فوریت های پلیس 110 از یک فقره دخل زنی مغازه در یکی از خیابان های سطح شهر مرودشت مطلع و بلا فاصله در محل حضور یافتند.

وي ادامه داد: ماموران با حضور در محل وقوع جرم مشاهده کردند، مبلغ 6 ملیون ریال وجه نقد از دخل مغازه سرقت شده است، که بلافاصله تحقیقات خود را جهت شناسایی و دستگیری سارق آغاز كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و بکارگیری تدابیر خاص پليسي موفق به شناسایی سارق شدند و در یک اقدام غافلگیرانه وی را در حالی که در منزلش مخفی شده بود دستگیر و در بازرسی از منزل وي مبلغ 6 ملیون ریال وجه نقد سرقت شده را کشف كردند.

سرهنگ القاصی مهر تصریح کرد: با انتقال این سارق به کلانتری و در تحقیقات اولیه از وی، سرقت دخل مغازه از او کشف و پرونده جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی ارسال شد.

وي به شهروندان توصیه كرد: از نگهداری وجه نقد بیش از حد معمول در مغازه خودداری کنند، محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه قرار ندهند، محل کسب خود را به دوربین های مدار بسته و سایر تجهیزات ایمنی مجهز نمایند و هرگز بسته های حجیم اسکناس را در معرض دید قرار نداده و یا در انظار عمومی شمارش نکنند که این کار موجب تحریک سارقان می شود.
نظرات بینندگان