کد خبر: ۸۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس:

حاکمیت مادی‌گری و بی‌تفاوتی، نقطه مقابل امر به معروف و نهی از منکر است

مهدوی گفت: متاسفانه تفکر سکولاریسم یا دین فردی در جامعه شیوع پیدا کرده و باید در مقابل آن تفکر شیعی و شیعه‌گری را گسترش دهیم.

به گزارش شیرازه، بیست و یکمین همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر با موضوع توجیه اجرای طرح تذکر لسانی جهت مقابله با روزه خواری در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: ماه رمضان زمینه و زمان مناسبی جهت احیا‌‌‌، اجرا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است و آمرین بایستی تذکر لسانی را گسترش دهند.

سلیمان مهدوی اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم، به ویژه دینداران ، دینبانان ومومنین است چرا که اگر کسی مومن نباشد به واجب بودن احکام خدا نیز اعتقادی ندارد و امروزه مردم عامل به معروف هستند ولی عامل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با تاکید بر اینکه هدف والای امر به معروف و نهی از منکر مقابله با ظلم است بیان داشت: بی حجابی، روزه خواری و ... یک ظلم به جامعه است و مردم نباید نسبت به ظلم بی تفاوت بوده بلکه باید راه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی که همان اجرای تذکر زبانی است پیدا کنند.

سلیمان مهدوی خاطر نشان کرد: نقطه مقابل امر به معروف و نهی از منکر یک تفکر، مکتب و ایدیولوژی است که در جامعه ما به شکل مادی گری و بی تفاوتی در میان مردم حاکم شده است و این سبب شده تا مردم این فریضه الهی را به فراموشی بسپارند. متاسفانه تفکر سکولاریسم یا دین فردی در جامعه شیوع پیدا کرده و باید در مقابل آن تفکر شیعی و شیعه گری را گسترش دهیم و هر یک از ما می بایست رسانه گسترش این تفکر الهی باشیم و همانگونه که امام خامنه ای میفرمایند راه تغییر تفکر لیبرالیسم و سرمایه داری، تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان عمومی است.

وی افزود: اگر ما تفکر شیعه و شیعه گری که یک تفکر پویا است گسترش ندهیم و ثابت قدم نباشیم در هیچ کجا موفق نخواهیم بود . وحدت بین آمرین و ثابت قدم بودن در تفکر شیعه باعث میشود دین اسلام در جامعه حاکم شود .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس خاطر نشان کرد : یکی از روش های امر به معروف ونهی از منکر صبر است و در دین مبین اسلام به صبر اشاره و تاکید شده است که شامل صبردر عبادت، صبر در معصیت و صبر در سختی ها است که هرسه آن می بایست در مومن وجود داشته باشد همانگونه که جهت تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر باید صبر داشته باشیم.

مهدوی ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی در حضور فرمانده محترم انتظامی استان فارس، میهمان ویژه همایش آمرین گفت: ما تقاضامندیم که نیرو های جان برکف انتظامی با قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در ابتدای سال گذشته مجلس شورای اسلامی مصوب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، در قالب مسابقه فرهنگی کتاب ، آشنایی بیشتری پیدا کنند تا بتوانند پشتوانه و حامیان خوبی برای آمرین که جانشینان خدا بر روی زمینند باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به اصل هشتم قانون اساسی تمام مردم ناظر افتخاری این جامعه هستند که با رعایت احکام امر به معروف و نهی از منکر به نیروی انتظامی برای پیشگیری از منکرات که یکی از منکرات، غیر قانونی عمل کردن است کمک می دهند و نیروی انتظامی نیز از آمرینی که تذکر لسانی می دهند در صورت نیاز حمایت می کند.

مهدوی با بیان اینکه دوره آموزشی و توجیهی قانون امر به معروف و نهی از منکر برای مسولین و فرماندهان نیروی انتظامی استان فارس در چند روز اخیر برگزار گردید، گفت: این دوره های آموزشی جهت مسئولین به ویژه روسای محترم کلانتری ها و پاسگاه های سراسر استان فارس بود و امید است به صورت مدون برگزار شود تا آمران در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی دچار مشکل نشوند.

وی در ادامه با تشکر از سردار احمد علی گودرزی که با سعه صدر به سوالات آمرین پاسخ داد افزود: پل ارتباطی مردم با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس از طریق شورا های امر به معروف و نهی از منکر مساجد و دبیرخانه های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان است که از این طریق می توانند نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را در جریان کار خود قرار داده تا مورد حمایت قرار گیرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در پایان گفت: برادران وخواهران ایمانی که قصد همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را دارند میتوانند کلمه یاحسین جهت برادران و کلمه یا زهرا جهت خواهران و همچنین گزارشات خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۸۳۹۳۰۷۱۱ ارسال نمایند.
نظرات بینندگان