کد خبر: ۸۹۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
چه کسی پاسخگو است؟!

مرگ تدریجی ریه های شیراز به روایت تصویر

عکس های هوایی از نقاط مختلف شیراز که در سال 93 گرفته شده حاکی از آن است که با سرعت و شتاب بالایی تمامی باغات و فضای سبز شیراز به عنوان ریه های تنفسی شهر در معرض نابودی کامل قرار گرفته اند.
به گزارش شیرازه، در جلسه این هفته شورای شهر شیراز، یکی از اعضاء شورا با اشاره به اینکه مسئله تخریب باغات جدی است و باید توجه و رسیدگی ویژه شود گفته است: این فاجعه زیست محیطی سالهاست در شیراز آغاز شده و امروز با نگاهی اجمالی به حجم باقی مانده از فضای سبز در سطح شیراز به عمق این فاجعه پی خواهیم برد.

غلامعلی ترابی بیان داشته: حدود دو هکتار از باغات سرسبز قصردشت به دلایلی توسط عده‌ای تخریب‌شده است و در بررسی‌های به‌عمل‌آمده و بازدیدهای میدانی همان‌گونه که عکس‌های هوایی گواه این مدعا هستند، مشخص شد طی سه سال گذشته این باغات سرسبز و انبوه که در حاشیه چمران بوده و شهرداری به‌صورت قهری و توافقی بر اساس مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی ایران اقدام به تملک قسمتی از آن کرده و در حال تملک مابقی آن جهت تبدیل‌شدن به یک فضای سبز عمومی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط‌ زیست و بهداشت با اشاره به اینکه به استناد مصوبات شورایعالی معماری و شهرسازی ایران و بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز مصوبه مجلس شورای اسلامی وظیفه نگهداری و مراقبت به عهده شهرداری است؛ خواستار بررسی این موضوع در اسرع وقت و توسط همه دستگاه‌های نظارتی، قضایی و امنیتی و سازمان بازرسی و استانداری فارس و سازمان حفاظت محیط‌زیست و همه تشکل‌های مردمی حامی محیط‌ زیست شد.

به گزارش شیرازه، عکس های هوایی از نقاط مختلف شیراز که در سال 93 گرفته شده حاکی از آن است که با سرعت و شتاب بالایی تمامی باغات و فضای سبز شیراز به عنوان ریه های تنفسی شهر در معرض نابودی کامل قرار گرفته اند. مسئله ای که اگر امروز هرچند دیر جلوی آن گرفته نشود، شیراز به عنوان تنها کلان شهر پاک کشور نیز دچار مسائل حاد آلودگی هوا خواهد شد.

پدیده تخریب محیط زیست و باغات یک جرم تلقی می شود و پس از تاکید رهبر انقلاب مبنی بر آن در اسفند ماه سال 93، آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا طی بخشنامه ای به دادستان های سراسرکشور دستور برخورد قضایی با تخریب کنندگان را صادر کردند.

اکنون باتوجه به مستندات غیرقابل انکار در تخریب باغات و محیط زیست ضروری به نظر می رسد دستگاه محترم قضایی استان فارس بدون هیچگونه اغماضی با تخریب کنندگان محیط زیست برخورد کنند.

باغات

باغات

باغات

باغات


باغات

باغات

باغات

باغات

باغات

باغات

باغات

باغات

باغات

باغات

باغات
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
0
تا زمانی که مدیریت شهری بودجش از عوارض صدور پروانه تامین میشه، وضع همینه!