کد خبر: ۸۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

کشف محموله هاي ميلياردي برنج قاچاق در فارس

رئيس پلیس آگاهی استان از كشف دو محموله برنج قاچاق به ارزش يك ميليارد و 250 ميليون ريال از دو دستگاه خودرو در فارس خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

کشف محموله هاي ميلياردي برنج قاچاق در فارس

رئيس پلیس آگاهی استان از كشف دو محموله برنج قاچاق به ارزش يك ميليارد و 250 ميليون ريال از دو دستگاه خودرو در فارس خبر داد.

سرهنگ سيروس حيدري، گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان با انجام اقدامات اطلاعاتي از حمل يك محموله كالاي قاچاق توسط يك دستگاه كاميونت ايسوزو از بنادر استان هاي جنوبي به مقصد شيراز مطلع شدند.

وي ادامه داد: ماموران با استقرار در طول مسير تردد خودرو حامل كالاي قاچاق، آن را جاده كازرون به سمت شيراز مشاهده، متوقف و در بازرسي از آن 5 تن و 310 كيلوگرم برنج به ارزش تقريبي 250 ميليون ريال كشف كردند.

رئيس پلیس آگاهی استان فارس افزود: در عمليات ديگري اين ماموران هنگام گشت زني در سطح شهر شيراز، در يكي از خيابان هاي جنوبي اين شهرستان به يك دستگاه خودرو تريلر مكشوك و در بررسي مشخص شد تريلر حامل كالاي قاچاق مي باشد.

سرهنگ حيدري گفت: در اين رابطه 20 تن برنج قاچاق به ارزش يك ميليارد ريال كشف، دو نفر دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

دستگيري عامل تخریب خودروها در "استهبان"

با تلاش ماموران انتظامي شهرستان استهبان، فردي که با استفاده ازاسید یا مواد شوینده کننده اقدام به تخریب خودروها می كرد، دستگير شد.

سرهنگ داود امجدی، گفت: در پي تخریب چند دستگاه خودرو در سطح شهرستان استهبان توسط اسید یا مواد شوینده، رسيدگي به این موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

وي بيان کرد: متهم در آخرین اقدام خود نسبت به تخریب 5 دستگاه خودرو متعلق به یکی از نمایشگاه های اتومبیل شهرستان اقدام که تصویر وی توسط دوربین مدار بسته نمایشگاه ضبط و توسط پلیس امنيت عمومي شناسایی شد.

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان افزود: پس از حصول اطمينان از حضور متهم در مخفيگاهش، ماموران اين متهم را به همراه يك عدد سلاح سرد (کارد بزرگ به طول 52 سانتی متر) و مقداری موادمخدر از نوع ماری جوانا در يک عمليات غافلگيرانه دستگير و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي كردند.

محموله 70 كيلوگرمي موادمخدر در "لامرد" متوقف شد

فرمانده انتظامي شهرستان لامرد استان از توقيف يك دستگاه خودرو موادمخدر و كشف 76 كيلوگرم ترياك در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ عليرضا نوشاد، گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتي از حمل يك محموله موادمخدر توسط يك دستگاه خودرو جك شاسي بلند در اطراف آن شهرستان مطلع و براي متوقف كردن خودرو وارد عمل شدند.

وي ادامه داد: با استقرار ماموران در طول مسير تردد خودرو حامل محموله موادمخدر، خودرو را مشاهده و متوقف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان لامرد گفت: در بازرسي از اين خودرو كه در پوشش خانوادگي اقدام به حمل مواد مي كرد، ۷۶ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک كه به طرز مارهانه اي جاسازي شده بود كشف و دو قاچاقچي در اين رابطه دستگير شد.

دستبند پلیس بر دستان 16 سارق فرصت طلب در "فیروزآباد"

با اجراي طرح تامین امنیت و شناسايي و دستگيري سارقان توسط ماموران انتظامي شهرستان فیروزآباد، 16 سارق با 19 فقره سرقت طي پانزده روز گذشته گذشته دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد، گفت: در راستاي اجرايي كردن طرح تامین امنیت شهرستان، دستگيري سارقان محلات و مناطق آلوده و جرم خيز، با توجه به عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان، ماموران انتظامی این شهرستان طرح مبارزه با سرقت را به صورت شبانه روزی در دستور كار خود قرار دادند.

سرهنگ حسین ارجمندمزیدی تصريح كرد: با اجراي اين طرح و گشت زنی های مستمر پلیس در سطح شهرستان طی 15 روز گذشته، 16 سارق با 19 فقره سرقت دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.

وي با بيان اينكه اجراي طرح هاي مبارزه با سرقت در سطح شهرستان فیروزآباد با جديت ادامه خواهد داشت، گفت: شهروندان هشدارهاي پليس در رابطه با پيشگيري از انواع سرقت به خصوص در ایام تعطیلات را جدي گرفته و پليس را در راه مبارزه با سرقت ياري كنند.

باند 3 نفره سارقان درون خودرو به آخر خط رسيدند

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري يك باند سه نفره سارقان درون خودرو وكشف 14 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ يوسف ملك زاده، گفت: ماموران كلانتري 32 گلشن شيراز طي عملياتي موفق به شناسايي و دستگيري يك باند سرقت هاي درون خودرو شدند.

وي در تشريح اين خبر افزود: پس از شناسايي اعضاي اين باند و مشحض شدن هويت آنها، در عملياتي توسط ماموران كلانتري گلشن اين متهمان دستگير و براي تحقيقات بيشتر به كلانتري منتقل شدند.

فرمانده انتظامي شيراز ادامه داد: پس از انتقال متهمين به كلانتري از شكات دعوت به عمل آمده كه در همان ابتدا اعضاي اين باند توسط شاكيان شناسايي شدند.

سرهنگ ملك زاده با اشاره به كشف 14 فقره سرقت از اين باند، خاطر نشان كرد: تلاش ها براي كشف مابقي سرقت هاي اين باند همچنان ادامه دارد.

برادرزاده عامل برداشت از حساب بانکی

با تلاش ماموران پلیس فتا استان فردی که از حساب عموی خود مبلغ 270میلیون ریال به صورت غیرمجاز از طریق همراه بانک تلفن همراه خود برداشت کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

رئيس پليس فتا استان فارس، گفت: در این پرونده که شاکی آن مردی 42 ساله می باشد مدعی شد؛ از حسابش 270 میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت شده است و از نحوه دسترسی متهم به اطلاعات حساب بانکیش بی خبر است.

سرهنگ سيدموسي حسيني ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع ، شناسایی متهم را در دستور کار خود قرار داده و ظرف مدت کوتاهی موفق به شناسایی متهم شدند.

وي اظهار كرد: شاکی اطلاعات حساب بانکی خود را در تلفن همراهش ذخیره کرده و از آنجایی که متهم از نزدیکان خانوادگی شاکی بوده است، از این موضوع با خبر بوده و پس از به دست آوردن این اطلاعات، اقدام به خرید اینترنتی از فروشگاه های مختلف و خرید تبلت و شارژ تلفن همراه به تعداد زیاد از حساب وی كرده است.

رئيس پليس فتا استان فارس گفت: متهم در این باره مي گويد؛ هرگاه با عمویم جهت خرید و یا امور بانکی به فروشگاه و یا بانک ها مراجعه می کردیم، رمز و مشخصات کارت ها و حساب های بانکی خود را با استفاده حافظه گوشی تلفن همراه خود وارد می کرد و زمانی که متوجه شدم تمام اطلاعات حساب های بانکی وی در گوشی تلفن همراهش ذخیره می باشد تصمیم به برداشت از حساب و خرید های اینترنتی گرفتم.

سرهنگ حسینی از شهروندان درخواست كرد: اطلاعات حساب های بانکی خود را بر روی تلفن همراه و حافظه های قابل حمل ذخیره نکرده و همواره رمز عبور حساب خود را به صورت دوره ای تغییر داده و از رموزی استفاده كنند که به راحتی قابل حدس زدن نباشد.

پايان خط 6 خرده فروش موادمخدر در "فسا"

فرمانده انتظامي شهرستان فسا از دستگيري 6 خرده فروش موادمخدر در آن شهرستان با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد.

سرهنگ علی شیبانیان، گفت: با تداوم اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده شهرستان فسا و همچنين جمع آوري فروشندگان موادمخدر، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي، منازل برخي از اين خرده فروشان را در مناطق جرم خيز، شناسايي كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي ماموران از منازل شناسایی شده، 4 کيلو و 109 گرم انواع موادمخدر کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فسا با اشاره به توقيف يک دستگاه خودرو كه خرده فروشان در توزيع موادمخدر از آنها استفاده مي كردند، افزود: در اين طرح 6خرده فروش موادمخدر دستگير و با تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.

سرهنگ شیبانیان موادمخدر را بلاي خانمان سوز و گرايش به آن را زمينه ساز بسياري از جرائم دانست و از استمرار اين طرح در شهرستان فساخبر داد و خاطرنشان كرد: پاكسازي مناطق آلوده از لوث وجود عناصر خرده فروش موادمخدر، علاوه بر رضایت خداوند منان، موجبات رضايت شهروندان نيز می شود.

پاركينگ ايستگاه 36 دستگاه وسيله نقليه متخلف در "بوانات"

با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان بوانات 36 دستگاه انواع وسيله نقليه متخلف توقيف و به پاركينگ انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بوانات، گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف انتظام بخشي به عبور و مرور و برخورد با رانندگان متخلف در سطح شهرتان بوانات اجرا شد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی ادامه داد: در اين طرح 2 دستگاه خودرو و 34دستگاه موتورسيكلت به علت عدم رعايت قوانين رانندگي توقيف و به پاركينگ منتقل شدند.

وي ضمن تقدير و تشکر از همشهريان در همكاري با پليس، از رانندگان و موتور سواران درخواست كرد؛ جهت حفظ سلامتي خود و سايرين قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت کنند.

نظرات بینندگان