کد خبر: ۸۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
مدیرکل صدا وسیمای مرکز فارس خبر داد:

ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع) عملیاتی شد

سهرابی گفت:ساخت این سریال آرزوی دیرینه مردم فارس و از مطالبات رهبر معظم انقلاب است و خوشبختانه ساخت این سریال وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب تولیت  آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار داشت: اقدامات کسانی که  به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)مودت و محبت دارند و در راستای حمایت از توسعه سومین حرم اهل بیت (ع)گام برمی‌دارند، شایسته تقدیر است.

نماینده اول مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: باتوجه به اینکه در کانون توجه قرار گرفتن حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، باید تمام تلاش‌ها دراین راستا صورت گیرد و راه‌اندازی استودیو حرم نیز می‌تواند نقش گسترده‌ای در اشاعه فرهنگ اسلامی اهل بیت (ع) به ویژه سومین حرم اهل بیت (ع) داشته باشد.

قائم مقام جامعه روحانیت شیرازبا بیان اینکه ساخت سریال حضرت احمدبن موسی (ع) کاری بسیار اساسی و ارزشمند است گفت: به همراه ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع)، دانشنامه ایشان که چند سالی است بحث آن مطرح است نیز باید تهیه شده تا تاریخ زندگی این شهید بزرگ خاندان نبوت روشن و آشکار به تصویر کشیده شده و در دانشنامه نیز مطرح شود.

سید تقی سهرابی، مدیرکل صدا وسیمای مرکز فارس هم در این دیدار گفت: ساخت استودیو حرم و سریال حضرت احمد بن موسی (ع) از جمله اقداماتی است که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سومین حرم اهل بیت (ع) درحال پیگیری است و امیدواریم با راه‌اندازی استودیو حرم برنامه‌های حرم مطهر به صورت مدام از شبکه استانی فارس پخش شود.

سهرابی افزود: مرحله نخست استودیو حرم با نصب شش دوربین و نصب مانیتور در اتاق فرمان آن در حال انجام است و  تلاش می‌شود تمام صحن‌های حرمین مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) و سید میرمحمدبن موسی الکاظم(ع) تحت پوشش تصویری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پس از راه‌اندازی استودیو حرم، سخنرانی‌ها و مراسم‌های حرم مطهر در اختیار نودال مرکزی در تهران  قرار خواهد گرفت و هر شبکه ملی، بین‌المللی و استانی که بخواهد می‌تواند آن را به صورت مستقیم پخش کند.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز فارس در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت سریال احمد بن موسی(ع) اشاره کرد و گفت: ساخت این سریال آرزوی دیرینه مردم فارس و از مطالبات رهبر معظم انقلاب است و خوشبختانه ساخت این سریال وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده است.

سهرابی  با بیان اینکه  ساخت سریال احمد بن موسی (ع) بخش نرم‌افزاری موضوع و راه‌اندازی استودیو حرم بحث سخت‌افزاری سومین حرم اهل بیت (ع) است، افزود:کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز  مصوبه‌ای برای تخصیص  4 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این سریال داشته است که پس از این مصوبه بلافاصله تیمی در صداوسیما تشکیل شد تا هرچه سریعتر ساخت این سریال آغاز شود و با فیلم‌سازان مطرح ایران از جمله داوود میرباقری صحبت‌های لازم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:  می‌توان این مجموعه را پس از تولید، به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه کرد و مانند سریال حضرت یوسف در سایر کشورهای دنیا پخش کرد تا این شخصیت جهان اسلام بهتر به همگان معرفی شود.

سهرابی گفت: در جلسه کمیته اجرایی ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع) مقرر شد،  نشستی با حضور تمام بزرگان استان از جمله آیت الله ایمانی و تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، استاندار فارس، اعضا شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار شیراز برگزار و روند ساخت این سریال مورد بررسی قرار گیرد.

نظرات بینندگان