کد خبر: ۸۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز:

چرا سازوکاری برای کنترل و جلوگیری از انحرافات فضای مجازی وجود ندارد/فعالین فرهنگی از فضاهای مجازی به‌طور کامل استفاده کنند/ نقشه راه جهاد کشاورزی باید بر سر مزارع اجرا شود

امام جمعه شیراز گفت: نقشه راهی که جهاد کشاورزی دنبال می‌کند، وقتی مؤثر واقع می‌شود که این برنامه‌ها بر سر زمین‌ها اجرا شود و دنبال شود.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه ابن هفته شیراز با بیان اینکه باید فرصت ماه مبارک فرصت ماه مبارک رمضان را مغتنم بشماریم و از این فرصت برای ترک گناه استفاده کنیم، اظهار داشت: روزه‌داری و تحمل گرسنگی و تشنگی با اعمال گناه‌آلود قابل‌جمع نمی‌شود.

وی تصریح کرد: گناهانی که در زیرپوست این شهر می‌شود اگر فضل و رحمت خداوند نبود، همه‌چیز را ویران می‌کرد؛ پس باید مسئولین باید هوشیارتر عمل کنند و این مهم عزم ملی را می‌طلبد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در ادامه در بخشی از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه شیراز به مباحث روز کشور و استان اشاره و بیان داشت: تکلیف مسلمانان در دنیای امروز همانند صدر اسلام این است که از متابعت کفار بپرهیزند و امروز اسلام ناب را باید در سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: جهاد کبیر همانا مبارزه در جنگ نرم است و سؤالی که مطرح است چرا باوجود این همه نهاد و سازمان فرهنگی، سبک زندگی غربی در بین خانواده‌های ایرانی نفوذ کرده است؟

آیت‌الله ایمانی با تصریح بر این موضوع که این همان ولنگاری فرهنگی است، عنوان کرد: چرا هیچ سازوکاری برای انحرافات مجازی فعال نیست و چرا فعالین فرهنگی از فضاهای مجازی به‌طور کامل استفاده نمی‌کنند؟ اشتباهی که بعضاً در کارگزاران نظام دیده می‌شود همان کنار آمدن با سران سلطه است و این غلط است.

وی با اشاره به مباحث کشاورزی اظهار کرد: امروز کشاورزی رونق اقتصادی و مساوی با رونق تولید ملی است و غفلت از آن ممکن نیست و باید با شرایط روز تطبیق داده شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت: نقشه راهی که جهاد کشاورزی دنبال می‌کند، وقتی مؤثر واقع می‌شود که این برنامه‌ها بر سر زمین‌ها اجرا شود و دنبال شود.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته اکرام ایتام گفت: این هفته مصادف است با هفته اکرام ایتام که روزه‌داران از این هفته استفاده لازم را ببرند و نسبت به اکرام ایتام و فقرا اهتمام لازم را داشته باشند.

نظرات بینندگان