کد خبر: ۸۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
خطیب جمعه کازرون:

دولت به جای فشار آوردن به کسبه جلوی فرارمالیاتی صدها میلیاردی را بگیرد

امام جمعه کازرون گفت: با رکودی که امروزه در بازار وجود دارد فشار آوردن به کسبه و اصناف از سوی دولت و امور مالیاتی درست نیست و باید دولت جلو فرار مالیاتی و دلالانی که صدها میلیارد تومان به جیب می‌زنند را بگیرد .

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون با گرامیداشت میلاد پربرکت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: در سالروز میلاد این امام همام که در طول عمرش هرچه داشت در راه مسلمانان و فقرا بذل و بخشش کرد باید محافل جشن و سرور در شأن آن حضرت برگزار شود.

 خرسند به اطعام 4 هزار نفری که از سوی مسجد نبی (ص) کازرون در سال گذشته در سالروز میلاد کریم اهل‌بیت صورت گرفت اشاره کرد و از متولیان دیگر مساجد این شهرستان درخواست کرد مجالسی در خور شأن این امام همام برگزار کنند.

وی به فرارسیدن جشن سراسری گل‌ریزان اشاره کرد و افزود: هرساله به بهانه برگزاری این جشن تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد از جمله دیه، بدهکاری مالی و یا ورشکستگی مالی از زندان آزاد می‌شوند که امیدواریم در جشن گل‌ریزان امسال نیز با همت و مشارکت جدی متمکنان و خیران شاهد آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد باشیم.

خرسند با ابراز تأسف خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته عده‌ای از متمکنان این شهرستان وعده‌ و وعید و قول‌هایی در راستای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد در جشن گل‌ریزان داده بودند و به وعده خود عمل نکردند که درخواست می‌کنم در جشن گل‌ریزان امسال آن‌هایی که ریاکاری کردند و به قول خود عمل نکردند اسم برده شوند.

وی از کمرنگ بودن محافل و مجالس قرآنی در مساجد این شهر در طول ماه مبارک رمضان گلایه و تصریح کرد: امروزه نباید پخش برخی سریال‌های تلویزیونی و سرگرمی‌های فضای مجازی باعث شود که محافل و مجالس قرآنی کم‌رونق شود و یا با آن‌ها فاصله بگیریم چراکه اگر از قرآن در زندگی فاصله بگیریم چیزی را یافت نخواهیم کرد که جایگزین آن کنیم.

امام‌جمعه کازرون سالروز شهادت شهید چمران را گرامی داشت و گفت: شهید چمران انسانی وارسته و مجاهد راه خدا بود که عمر شریفش را در مجاهدت راه خدا سپری کرد و در دوران دفاع مقدس در خط مقدم به جان‌فشانی و دفاع از کیان اسلامی پرداخت.

خرسند با گرامیداشت روز اصناف بیان داشت: اصناف نقش برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و پس‌ از آن در صحنه‌های گوناگون حضور فعالی داشته‌اند و حتی در برخی موارد نقش اصناف به‌ویژه در شکستن کمر رژیم پلید شاهنشاهی بی‌بدیل بود.

وی بازار را جایگاه مقدسی عنوان کرد و متذکر شد: نباید اجازه داده شود که این جایگاه لانه‌ای برای شیاطین آلوده به معصیت و گناه شود بنابراین همواره باید حرمت و قداست این جایگاه حفظ و دستگاه‌های نظارتی در این راستا دقت بیشتری داشته باشند.

خطیب نماز جمعه کازرون به گلایه‌مندی اصناف و بازاریان در بالا رفتن نرخ مالیات اشاره کرد و گفت: با رکودی که امروزه در بازار وجود دارد فشار آوردن به کسبه و اصناف از سوی دولت و امور مالیاتی درست نیست و باید دولت جلو فرار مالیاتی و دلالانی که صدها میلیارد تومان به جیب می‌زنند را بگیرد نه مغازه‌داری که از این راه امرار معاش می‌کند فشار آورده شود.

خرسند ادامه داد: اصل گرفتن مالیات درست بوده و هم قانونی و هم شرعی است اما باید دقت شود که فشار به بازاریان و کسبه با اضافه کردن مالیات وارد نشود.

وی به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی از فقیرترین سازمان‌های کشور محسوب می‌شود و مظلوم و غریب واقع‌شده و هیچ‌گونه توجهی به آن نمی‌شود.

امام‌جمعه کازرون خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان که اوج تبلیغات است با آماری که از سوی این اداره در کازرون ارائه‌ شده فقط 120 مبلغ به روستاها اعزام‌شده، یعنی حدود یک‌سوم روستاهای این کشور را دربر می‌گیرد و حدود 200 روستای دیگر این شهرستان در طول سال از موعظه و منبر محروم است.

خرسند از خانواده‌های متدین درخواست کرد فرزندانشان را برای تحصیل در حوزه علمیه تشویق کنند و در راه تبلیغ دین متقبل هزینه شوند چراکه در راه دین و دین‌داری باید هزینه پرداخت کرد.

وی در ادامه با اشاره به حمله تروریستی در آمریکا گفت: امروزه جهنمی که آمریکا برای کشورهای اسلامی و به‌ویژه جمهوری اسلامی تدارک دیده بود دامن خودش را فراگرفته و چاه تروریستی را که برای مردم جهان و مسلمانان کنده بود خود در آن افتاده و گرفتار شده است.

امام‌جمعه کازرون در پایان متذکر شد: داشتن رابطه و کنار آمدن با کشوری که اصل جمهوری اسلامی را قبول ندارد و همواره در پی براندازی آن نقشه می‌کشد توهم است.

خرسند بیان داشت: امروزه جنگ ما اقتصادی و این مشکل و معضل با همدلی و هم‌زبانی سه قوه به یاری خدا حل‌شدنی است.

نظرات بینندگان