کد خبر: ۸۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
ائمه جمعه استان فارس:

دولتمردان در مورد رفع مشکلات اقتصادی به مردم گزارش دهند

ائمه جمعه شهرستان های استان فارس این هفته در خطبه های نماز جمعه از دولت خواستند توجه و رسیدگی بیشتر به مسائل اقتصادی مردم داشته باشد.
به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های استان فارس این هفته در خطبه های نماز جمعه از دولت خواستند توجه و رسیدگی بیشتر به مسائل اقتصادی مردم داشته باشد. همچنین امامان جمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه خواستار برخورد جدی با مفسدان اقتصادی شدند.

مسئولان کشور، اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند

حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه بخش پاسارگاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسئولان باید هدفشان خدمت به مردم باشد و بیشتر وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند و به دنبال ایجاد شغل و رفع بیکاری جونان جامعه باشند.

وی ادامه داد: مسئولان یک جامعه اسلامی باید مشکلات مردم را درک کرده و با تمام توان به دنبال راه حلی برای رفع و پیگیری آن مشکل باشند.

پردل اضافه کرد: مسئولان کشور ما باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و برای رسیدن به آن اقدام موثر داشته باشند چرا که به دشمن نمی توان تکیه و امید داشت واین موضوع بارها ثابت شده است.

حجم پرونده ها در دادگاه های ما بالا و نگران کننده است

حجت السلام اصغر شاکری امام جمعه شهر مُهـر در ابتدای صحبت های خود اشاره ای به صرف جویی در مصرف آب کرد و گفت: در سال های نه چندان دور با حفاری کمتر از ده متر به آب می رسیدیم  اما در حال حاضر در بعضی از مکان ها باید بیش از 300 متر حفاری کرد تا به آب رسید و در بعضی از شهرستان های دیگر بیش از 700 متر باید حفاری کرد تا به آب برسیم.

شاکری یادآور شد: در حال حاضر سفره های زیر زمینی بسیار محدود شده است که می بایست همه افراد در صرفه جویی مصرف آب را جدی بگیرند.

وی در ادامه افزود: کشاورزان بیشترین مصرف کنندگان آب هستند که نزدیک به 70 درصد از آب را کشاورزان استفاده می کنند و متاسفانه در کشور کنترل نمی شود ، به همین خاطر کشاورزان می بایست از روش های نوین آبیاری استفاده کنند.

امام جمعه شهر مهر در بخش دیگری از صحبت های خود به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: حجم پرونده هایی که در دادگاه های کشور است برابر  با کشورهایی  با جمهیت بیش از 200 میلیون نفر است؛ حجم این پرونده ها  یک آمار بالا و نگران کننده ای است.

دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی برخورد جدی کند

آیت الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه جهرم با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه، نقش این نهاد در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی را مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی از وظایف دستگاه قضا بوده و پرونده‌های مختلف با این محتوا در کشور وجود دارد که نیاز جدی مسئولان قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی ضرورت دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه تحقق اقتصاد مقاومتی با وجود فسادهای اقتصادی را ناممکن دانست و خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی به اینکه نکته تاکید دارند که باید با مفاسد اقتصادی برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه یک نارضایتی و عدم موفقیت در مجموعه قوه قضائیه از این جهت احساس می‌شود، ادامه داد: توقع است که مدیران دستگاه قضا در ساختار این مجموعه بازنگری کرده و آن را اصلاح کنند.

امام جمعه جهرم تاکید کرد: چنانچه این تغییر در دستگاه قضا ایجاد نشود، فساد سبب بی ثمر شدن اقتصاد مقاومتی می‌شود.

ادارات ارسنجان نیروهای مورد نیاز خود را از بین جوانان بومی انتخاب کنند

حجت الاسلام و المسلمین احمدی امام جمعه شهرستان ارسنجان در بخشی از خطبه ها با تشریح بندهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام، ایشان را نعمتی بزرگ برای کشور اسلامی و مردم دانست و گفت: وقتی مسئولان ما، به هر دلیل ترس یا هر چیز دیگری، در مقابل گستاخی های کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا از جمله تهدید به پاره کردن برجام سکوت می کنند، مقام معظم رهبری با روحیه انقلابی به ان ها نهیب می زند که اگر شما برجام را پاره کنید ما آن را آتش می زنیم.

امام جمعه ارسنجان در پایان خطبه ها با اشاره به حضور فرماندار در نمازجمعه از وی خواست در حدود اختیارات خود تلاش کند تا ادارات و نهادهای ارسنجان نیروهای مورد نیاز خود را از بین جوانان بومی انتخاب کنند تا بخشی از درد بیکار فزاینده در شهرستان کاهش یابد.

دولتمردان به مردم گزارش بدهند که برای اقتصاد آنها چه کار کرده اند

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه با اشاره به رهاسازی آب امسال برای کشاورزی کربال گفت: زمین‌های بهره‌بردار از حوزه رودخانه کر در شهرستان ما قریب به 35 هزار هکتار است که قرار بود به 19 هزار هکتار آن آب برسد اما فقط به 9500 هکتار رسید آن هم فقط یک آب، با این وجود 5 هزار تن بیشتر از پارسال برداشت شده است.

امام جمعه خرامه ادامه داد: این یعنی هنرنمایی، مسئولین استان هنرنمایی مردم کربال را ببینند، مردمی که جد در جدشان کشاورز بوده است، در یکی از جلسات کشاورزی استان نشسته بودم که گفتند رهاسازی آب در کربال یعنی هدر دادن آب، حالا بیایید و ببینید که این مردم چه کرده‌اند.

وی خطاب به مسئولین استان گفت: یک هدیه به مردم ما بدهید، به مردمی که این طور پای اقتصاد منطقه ایستاده‌اند، بستر رودخانه را لای روبی کنید تا ما شرمنده مردم جهان‌آباد و روستاهای پایین دست نشویم، این را به عنوان یک دستمزد به کشاورزان هدیه دهید تا برای فصل‌های بعد با رعایت حقابه کشاورزی، آب به درستی تقسیم شود.

حجت الاسلام صباحی از کشاورزانی که کاه و باقی‌مانده کشاورزی خود را آتش نزدند تشکر کرد و گفت: منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بهداشت و دین به این کار اجازه نداده چرا که اگر هر موجود زنده‌ای در این آتش‌ها بسوزد گناهش گردن کسی است که این کار را کرده است.

امام جمعه خرامه با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری بیان داشت: دولتمردان به مردم گزارش بدهند که برای اقتصاد آنها چه کار کرده اند، این‌ها نمره ارزشیابی دولتمردان است، مردم نگاهشان به عملکرد اقتصادی دولت است، همانگونه که مقام معظم رهبری امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند.

مسئولان جلوی واردات کالاهای که مشابه داخلی دارند را بگیرند

حجت السلام قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان مرودشت ضمن اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران و دولتمردان نظام اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی، متاسفانه مردم ما در کشور دارای مشکل اساسی رکود بازار، بیکاری و تورم می باشند که در این خصوص مسئولان ما همراه با ایمان، علم، اقتصاد، توجه ، نگاه به درون، افزایش توانمندی های داخلی و توجه به صنایع کوچک و تبدیلی جلوی واردات کالاهای که مشابه داخلی دارند را گرفته و توجه و اهمیت ویژه ای نیز به قشر جمعیت جوان و تحصلیکرده انقلابی نمایند.

احمدی گفت:مسئولان با باز کردن فضا و میدان دادن به این جوانان انقلابی و تحصیلکرده در مسیر رفع رکود و بیکاری و تورم قدم بر دارند زیرا دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال زمین گیر کردن مردم ما از طریق اقتصاد و معیشت انها می باشند و دراین مسیر از هر حربه ای استفاده خواهند کرد.

تصور غلطی است که با آمریکا می توانیم کنار بیاییم

حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند"طرف مقابل به شدت مخالف پیشرفت علمی کشور است و برای متوقف کردن آن به ترور دانشمندان کشور متوسل می شوند." گفت: امروز همه مسئولین و مردم عزیز بدانند که در عرصه دانش هسته ای، ما شهدایی تقدیم کردیم که حرکت جهادی و علمی و انقلابی آنان باعث شد ما به 20درصد برسیم و صاحب هزاران دستگاه سانتریفیوژ شویم.

وی با بیان اینکه همین حرکت های جهادی باعث شد که دشمنان تن به مذاکره بدهند، افزود: امروز ما باید مسئول پاسداشت حرمت خون آنها و دستاوردهای آنها باشیم.

 ابراهیمی افزود: در توانمندیهای اقتصادی باید از همه ظرفیت های داخلی استفاده ببریم زیرا به فرموده رهبر انقلاب؛ در برجام طرف مقابل وظیفه اش رفع تحریم ها بوده است که برطرف نکرده، مساله بانک ها حل نشده، مساله بیمه نفتکش ها در سطح محدودی انجام می شود، پولهای نفت و پولهایی که دردیگر کشورها داریم به ما داده نمی شود، آمریکائیها بخش مهمی از تعهدتشان را انجام ندادند اما ما پیش پرداختها را انجام داده ایم و غنی سازی 20 درصد و فردو و اراک را تعطیل کردیم، پس نباید چشممان به چشم غربی ها و رفع تحریم ها باشد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه این تصور غلطی است که با آمریکا می توانیم کنار بیاییم این درست نیست، ما نمی توانیم بر توهم تکیه کنیم، افزود: بحث ما با غربی ها بحث بر اصل نظام و اصل موجودیت جمهوری اسلامی ایران است. یکی آسمانی فکر می کند و به صورت عادلانه به دنیا نگاه می کند و دیگری دنیایی و ظالمانه می اندیشد.

برخی با احساساتی کردن جوان در مقابل طرح الحاق فارس به دریا ایستاده اند

امام جمعه لامرد نیز محور اصلی خطبه سیاسی نماز جمعه را به اتفاقات اخیر پیرامون الحاق فارس به خلیج فارس اختصاص داد و گفت: ای برادران اهل تسنن زندگی خوبی دارید و در سایه امنیت و آسایش جمهوری اسلامی ایران بهترین زندگی رامی کنید؛ حواستان راجمع کنید، جوانان راتحریک نکنید، چون جوان زود احساسی می شنود شما به نتیجه آن بیاندیشید.

وی در ادامه به ماندگاری خلیج فارس وحضورهمیشگی مردمان این منطقه درکمک به ساحل نشینان گفت: این خلیج فارس که خلیج فارس مانده است؛ مدیون  پیرمردهای قدیمی ماست که وقتی ناوهای انگلیسی خواستند به ساحل برسند با تفنگ های قدیمیشان جلوی آن ها را گرفته٫گرچه که انگلیسی ها در این امر مهم نامردی کردند و 80نفر از نیروهای خوب ما را که در لنج چوبی  بوده٬آن را شکسته و آن دلیرمردان را غرق نمودند.ما از آنها طلب کاریم و این انگلیسی ها وآمریکایی ها غارت کننده این مملکت هستند.

امام جمعه لامرد  گفت: دولت کارش رابه نحو احسنت و منطقی انجام دهد؛و همه درمقابل قانون تسلیم باشند و آن چیزی که قانون جمهوری اسلامی ایران گفته مسلم الاجراست.

دولت به جای فشار آوردن به کسبه جلوی فرارمالیاتی صدها میلیاردی را بگیرد

حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون به گلایه‌مندی اصناف و بازاریان در بالا رفتن نرخ مالیات اشاره کرد و گفت: با رکودی که امروزه در بازار وجود دارد فشار آوردن به کسبه و اصناف از سوی دولت و امور مالیاتی درست نیست و باید دولت جلو فرار مالیاتی و دلالانی که صدها میلیارد تومان به جیب می‌زنند را بگیرد نه مغازه‌داری که از این راه امرار معاش می‌کند فشار آورده شود.

خرسند ادامه داد: اصل گرفتن مالیات درست بوده و هم قانونی و هم شرعی است اما باید دقت شود که فشار به بازاریان و کسبه با اضافه کردن مالیات وارد نشود.

وی به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی از فقیرترین سازمان‌های کشور محسوب می‌شود و مظلوم و غریب واقع‌شده و هیچ‌گونه توجهی به آن نمی‌شود.

امام‌جمعه کازرون خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان که اوج تبلیغات است با آماری که از سوی این اداره در کازرون ارائه‌ شده فقط 120 مبلغ به روستاها اعزام‌شده، یعنی حدود یک‌سوم روستاهای این کشور را دربر می‌گیرد و حدود 200 روستای دیگر این شهرستان در طول سال از موعظه و منبر محروم است.

ارتباط با امریکا مشکل اقتصادیمان را حل نمی کند

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا رستگار امام جمعه سیدان مرودشت در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: روزنامه نگار مصری که گرایش ناسیونالیستی عربی دارد و از پیروان جمال عبدالناصر است و مشی ضد ایرانی دارد در یک مقاله، مفصل در مقام مقایسه مصر و ایران چنین می نویسد: "ما و ایرانی ها بیش از سی سال پیش در فضای بین المللی در یک سطح بودیم. ایرانی ها راه مبارزه و مقاومت در برابر ابر قدرت ها بخصوص آمریکا را انتخاب کردند و ما مسیر سازش را برگزیدیم. ما هر سال مزد خیانت خود را به اعراب از طرف آمریکا در قالب 4 میلیارد کمک بلاعوض می گرفتیم و ایرانی ها از همان اول فشار سیاسی، اقتصادی، تحریم، جنگ های داخلی و جنگ نابرابر را تجربه کردند و نتیجه هم این چنین شد؛ امروز ایران از یک قدرت منطقه ای به یک قدرت جهانی تبدیل شده است که هیچ مشکلی در سطح منطقه و جهان بدون جلب نظر ایران قابل حل نیست و دیگر اینکه ایران در تمام علوم از هسته ای و فضایی و... جزء 10 کشور برتر جهان هست و ما علیرغم حمایت آمریکا و اخذ کمک های سالیانه دغدغه ی تهیه یک قرص نان برای اکثر مردم را داریم.

وی افزود: اینکه در ذهن بعضی ها نفوذ کرده اند که اگر رابطه با آمریکا باشد وضعیت اقتصادی مان ترقی می کند اشتباه محض است، مگر دولت محمدرضاشاه با آمریکا رابطه نداشت؟

وی در رابطه با تفاوت انقلاب اسلامی و رژیم پهلوی بیان داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی با دوره قبل قابل مقایسه نیست خصوصا در مواردی نظیر برق رسانی در روستاها،گازرسانی، تعداد دانشگاه های دولتی که در زمان شاه 15 واحد و در زمان انقلاب اسلامی3500 واحد می باشد و فناوری هسته ای که در زمان پهلوی صفر بود ولی در زمان انقلاب اسلامی هشتمین کشور دنیا هستیم.

مسئولین با مردم صادقانه برخورد کنند

حجت الاسلام نقوی در خطبه‌‌های نمازجمعه صفاشهر با اشاره به خبر تلخ حقوق‌های نجومی برخی مدیران، علت آن را ضعف مدیریت و نظارت در کشور دانست و گفت: مدیران کشور تغییر می کنند ولی نحوه مدیرت تغییر نمی‌کند.

وی افزود: مسئولین ما باید شرمنده باشند، در مجموعه‌ای که متعلق به کارگران است حقوق مدیر چندین برابر حقوق یک کارگر است و متاسفانه شاهد عذرخواهی هم نبودیم؛ هر چند بعد از انتشار خبر مسئولین به خود آمدند و دستور پیگیری دادند ولی سوال اینجاست که چرا باید چنین مسائلی باشد. باید نحوه مدیریت تغییر کند.

حجت الاسلام نقوی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به دو نگاه‌ اشتباه نسبت به برجام  اشاره کرد و گفت: عده‌ای برجام را خیانت به کشور و بعضی آن را بدون اشتباه می‌دانند؛ مقام معظم رهبری برجام را دارای نکات مثبت و منفی معرفی کردند که اگر دقت می‌شد نکات منفی آن کمتر یا از بین می‌رفت.

وی خواستار برخورد صادقانه مسئولین با مردم شد و گفت: بیان می شود بعد از برجام هر روز گشایشی در مشکلات کشور ایجاد شد،  در حالی که مردم ما چنین گشایشی را نمی‌بینند. مردم ما دارای بینش سیاسی هستند. باید صادقانه به مردم گفت ما طبق وظایف خود پیش رفتیم اما دشمن بدعهدی می‌کند.
نظرات بینندگان