کد خبر: ۸۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
مدیرجهاد کشاورزی اقلید:

شهرستان اقلید مقام اول تولید حبوبات در کشور را دارد

مدیرجهاد کشاورزی اقلید گفت:مقام اول تولید حبوبات در کشور ،رتبه ی اول تشکل های تعاونی کشاورزی در سطح کشور و مقام دوم تولید گندم از جمله افتخارات مدیریت جهاد کشاورزی اقلید است.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از  کلیدفارس؛سیدماشالله حسینی مدیر جهاد کشاورزی اقلید در گفت وگو با خبرنگار ما از فعالیت ۲۰هزار بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان اقلید خبر داد.

وی ادامه داد:این تعداد بهره بردار ۹۵درصد اشتغال جامعه ی روستایی و ۵۰درصد اشتغال جامعه ی شهری را به خود اختصاص داده اند.

حسینی تصریح کرد:شهرستان اقلید با داشتن ۶۰۰هزار راس دام سبک ،۱۴هزار راس دام سنگین ،۴۵هزار کلنی زنبور عسل و ۲۰کارگاه پرورش ماهی از جمله نقاط مهم تولید دام و فراورده های دامی ،آبزیان ،طیور و زنبور عسل در استان فارس به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی اقلید  کسب مقام اول تولید حبوبات در کشور ،رتبه ی اول تشکل های تعاونی کشاورزی در سطح کشور ،مقام دوم تولید گندم ،محصولات شیلاتی و عسل در استان را از جمله افتخارات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید و کشاورزان این شهرستان دانست .

اجرای انواع سیستم های نوین آبیاری نظیر بارانی ،قطره ای ،نواری تیپ و لینر در سطح ۲۱۰۰هکتار از مزارع و باغات با اعتبار۱۱۵میلیارد ریال را هم از دیگر اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی اعلام کرد و از کشاورزان خواست با توجه به بحران آب و خشکسالی در شهرستان از کشت محصولات آب بر جدا خودداری کنند.

نظرات بینندگان