کد خبر: ۸۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
مدیر حوزه­­‌های علمیه فارس تاکید کرد:

نقش مهم زنان در تغییر سبک زندگی غربی به اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین عابدی: کسی که به دنبال گناه است آن فرد در خواب جهالت است و آمران به معروف و ناهیان از منکر بایستی این افراد را از خواب روحی بیدار کنند.
به گزارش شیرازه، بیست و دومین همایش آمرین با حضور مبلغین خواهر با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس با موضوع آسیب ­ها و منکرات رایج در خانواده و همچنین نقش مبلغات در تذکر لسانی و مقابله با روزه­ خواری در تالار شهید دستغیب آستان مقدس احمد بن موسی الکاظم (ع) شیراز برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی مدیر حوزه‌­های علمیه استان فارس به نقش خواهران مبلغه در ترویج امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مبلغات با توجه به ظرفیت ­هایی که در اختیار دارند می­توانند در ترویج امر به معروف و نهی از منکر و تغییر سبک زندگی غربی به سبک زندگی اسلامی در جامعه نقش به سزایی را ایفا کنند.

وی افزود: هر پدیده­ای در عالم بدون حرکت به هیچ کجا نمی­رسد و انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست وانسان متحرک آفریده شده است و تا زمان مرگ صاحب حرکت است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی گفت: اگر مردم بتوانند در راه اندیشه و بینش گام بردارند و به هم تذکر دهند و بین خانواده­ ها این را منتقل کنند، بزرگترین حرکت امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس اضافه کرد: در روایات به این نکته اشاره شده است که مردم خوابند و باید آنان را از خواب بیدار کرد و اگر انسان بخواهد به مقصد الهی برسد گام اول بیداری است و انسان تا بیدار نشود نمی­ تواند این حرکت الهی را انجام بدهد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف آمران به معروف و ناهیان از منکر بیدار کردن انسانهایی است که به خواب جهالت فرو رفته­ اند.کسی که دنبال منکر است، خواب است، در ظاهر جسم او بیدار است ولی در باطن روحی خواب است. هنر آمران این است که بتوانند این انسان­ ها که در خواب روحی بسر می ­برند را از خواب بیدار کنند که در روایات این خواب به جهل تعبیر شده است.

حجت السلام و المسلمین عابدی اضافه کرد: یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر آگاهی داشتن به معروف و منکر است. بعضی از آمران به معروف و ناهیان از منکر ابتدا باید معروف و منکر را بشناسند،  سپس آن را در جامعه ترویج دهند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در پایان گفت: قرآن کریم به پیامبر اسلام می ­فرماید: ای پیغمبر از پلیدیها دور شو. این پلیدی همان جهل است و جهل نیز همان خواب روحی است بدین معنی که رسول بزرگوار اسلام در ابتدا باید خود بیدار باشد سپس دیگران و امت را از خواب جهل بیدار کند که اگر ما چنین عمل کنیم حتماً موفق خواهیم شد.
نظرات بینندگان