کد خبر: ۸۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

ویژه برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر دراقلید تشریح شد

فرماندار اقلید در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌هایی در سطح شهرستان اقلید تدوین شده است تا بتوان آگاهی عموم مردم را نسبت به مواد مخدر ارتقاء ببخشیم.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از کلیدفارس؛صادق کریمی فرماندار اقلید در جمع خبرنگاران از برگزاری ویژه برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر nv در اقلید خبر داد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: با توجه به معضلات و چالش‌هایی که مواد مخدر در جامعه جهانی به وجود آورده است به منظور پیشگیری از این آسیب بزرگ اجتماعی ۵ تیرماه هر سال به عنوان روزمبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

وی افزود: شعارامسال در هفته مبارزه با مواد مخدر ” بیایید با هم جامعه‌‌، زندگی‌ و هویتی آری از مواد مخدر را بسازیم” است و در همین راستا نیز برنامه‌هایی در سطح شهرستان اقلیدتدوین شده است تا بتوان آگاهی عموم مردم را نسبت به مواد مخدر ارتقاء بخشید.

تجلیل از خانواده های معظم شهدا و جانبازانی  که درراستای مبارزه با مواد مخدر به این درجه نائل آمدند ،برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد با استفاده از ظرفیت حضور روحانیون در مساجد،برگزاری نمایشگاه اعتیاد بلای خانمان سوز در محل پارک لاله و مصلی نماز جمعه را ازجمله برنامه های کمیته پیشگیری از اعتیاد این شهرستان اعلام کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیگری همچون مسابقات فرهنگی ورزشی جام رمضان ،  سخنرانی مسئولان ذیربط در نماز جمعه‌های اقلید و سده  در این هفته برگزار می شود .

محمد صادق کریمی در این نشست خبری، عدم آموزش و آگاهی در خصوص سبک زندگی سالم و همچنین عدم آشنایی  با مهارت های اجتماعی را از اساسی ترین عوامل انحرافات اجتماعی اعلام کردو افزود : در این راستا با تشکیل کمیته ی آموزشی در محل فرمانداری مقرر شده است که دوره های آموزشی مهارت های اجتماعی در قالب عناوین فرزند پروری ،ارتقا روابط اجتماعی وپیشگیری از اعتیاد برای کارکنان ادارات و اصناف این شهرستان برگزار شود .

وی همچنین با اشاره به موضوع اعتیاد و مواد مخدر به عنوان اولین اولویت آسیب های اجتماعی در سال ۱۳۹۵ از سوی مقام معظم رهبری گفت : ایجاد دغدغه برای کلیه مسئولین و آحاد جامعه در راستای اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده در سال اقدام و عمل از ضروریات و برنامه های اساسی این فرمانداری می باشد.

صادق کریمی توانمندسازی جوانان و نوجوانان و آموزش صحیح مهارت های زندگی را از مهم ترین عوامل بازدارنده اعتیاد و انحرافات اجتماعی جامعه دانست و گفت : تهیه ی نقشه ی راه در عرصه های پیشگیری از اعتیاد در مدارس ،محله ها و ومحیط کار از برنامه های مهم و تاثیر گذار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اقلید است.

نظرات بینندگان