کد خبر: ۸۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان:

دانشگاه باید توسعه علمی داشته باشد نه توسعه سیاسی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان در دیدار با امام جمعه این شهرستان گفت:از امام جمعه می خواهم اگر ایرادی در حوزه کاری من دیدند با صراحت عالمانه به من تذکر دهند تا عده ایی تند رو با سیاسی کاری بین من و نماینده ولی فقیه در شهرستان فاصله ایجاد نکنند چرا که دانشگاه باید توسعه علمی داشته باشد نه توسعه سیاسی .

به گزارش شیرازه؛ به نقل از مارگون،شیخ موحد دقایقی پس از معارفه به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان با امام جمعه شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه سپیدان در این دیدار جوانان را بزرگترین سرمایه ایران اسلامی دانسته و با تاکید بر اینکه جهاد در میدان علم جهاد اکبر است؛ اظهار داشت: کشور ایران اسلامی شایستگی رشد علمی و رسیدن به رتبه های اول علمی دنیا را دارد.

وی به هم سن بودن عمر دانشگاه آزاد اسلامی با عمر انقلاب اشاره کرده وبا بیان اینکه وظیفه علمی کشور بر عهده مراکز علمی است؛ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی منشا خدمات زیادی در حوزه های علمی و فن آوری بوده که متاسفانه با سیاسی شدن از جایگاه واقعی اش در دنیا عقب افتاده است

موسوی انور مسائل ارزشی و دینی را فارغ از مسائل سیاسی خواند و با تاکید بر اینکه اگر این مهم دچار بازی شد زندگی ها خراب می شود! افزود: باید سیستم آموزشی کشور با فراهم کردن محیطی آرام جوانان را به سمت خدا هل دهند که متاسفانه این امر در برخی مراکز برعکس است و جوانان به سمت بی دینی هدایت می شوند!

وی ابراز داشت: نهاد امامت جمعه شهرستان قاطعانه از مراکز فرهنگی و دینی حمایت میکند

امام جمعه سپیدان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توصیه به رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، به دیدگاه های افراطی و تندرو در شهرستان اشاره کرده و گفت: از معاشرت با عده ایی انگشت شمار بادمجان دور قاب چین و تابلو که به هدف منافع شخصی در سدد یارگیری مسئولین در شهرستان هستند اجتناب کنید زیرا معاشرت با این افراد تابلو، سبب بدنامی و موضع گیری عموم مردم می شود.

وی با تاکید بر این که نیرو های مومن و انقلابی نباید از پست های شهرستان حذف شوند؛ تصریح کرد: اولا مراکز علمی شهرستان زمین فوتبال نیست که میدان بازی عده ایی تندرو شود و ثانیا با همت و نوع مدیریت صحیح مانع از به حاشیه رفتن مراکز علمی شهرستان شوید.

شیخ موحد که فرزند آیت الله حاج شیخ علی شیخ موحد است از نصایح پدر خود در خصوص پست مدیریتی جدیدش این گونه گفت: تاکید پدرم به تعامل با مسئولین شهرستان و همچنین از همه مهمتر تاکید اکید ایشان به تعامل ویژه با امام جمعه شهرستان بوده است.

وی تصریح کرد: از امام جمعه شهرستان تقاضامندم اگر ایرادی در حوزه کاری من دیدند با صراحت عالمانه به من تذکر دهند تا عده ایی تند رو با سیاسی کاری بین من و نماینده ولی فقیه در شهرستان فاصله و زاویه ایجاد نکنند! ایشان با تاکید بر اینکه دانشگاه باید توسعه علمی داشته باشد نه توسعه سیاسی خطاب به امام جمعه سپیدان ابراز داشت: ما به حمایت شما در شهرستان نیاز داریم و مجددا تقاضامندم من را رها نکنید





.


نظرات بینندگان