کد خبر: ۸۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

"خانه های هوشمند" ابزاری جدید برای جاسوسی +فیلم

ایالات متحده آمریکا گردآوری اطلاعات از محصولات مرتبط با حوزه اینترنت اشیا را بهانه ای مناسب برای تأمین امنیت ملی عنوان کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبارت اینترنت اشیا، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، از جمله اشیا بی جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آن‌ها را سازماندهی و مدیریت کنند. اینترنت در حال حاضر همه مردم را به هم متصل می‌کند ولی با اینترنت اشیاء تمام اشیاء به هم متصل می‌شوند؛ قابلیتی که پیش بینی می شود تا سال 2020بیش از 25 میلیارد وسیله مختلف در جهان از طریق خدمات مبتنی بر آن به شبکه های مختلف متصل شوند؛ از دستگاه های تنظیم گرمایش و تجهیزات پزشکی گرفته تا ساده ترین وسایل مانند اسباب بازی کودکان.





روی کار آمدن اینترنت اشیا جدای از مزیت هایی مانند کاهش هزینه ها و سهولت در ارائه خدمات یک تهدید نیز محسوب می شود و فرصتی برای سودجویی هکرها به حساب می آید. حال باید به این نکته توجه داشته باشید که هرچه بیشتر از دستگاه های متصل به یکدیگر استفاده کنید کار را برای نفوذ هکرها به حریم شخصی تان راحت تر کرده اید و این امر تا جایی پیش می رود که ساده ترین وسیله ها مانند اسباب بازی کودکتان تبدیل به وسیله ای مناسب برای سودجویان شود.




اشیا متصل به اینترنت سوژه جدید آمریکا برای جاسوسی

می توان گفت ظهور اینترنت اشیا یکی از هزاران نتیجه گسترش اینترنت و البته توسعه فناوری بی سیم است که به خاطر قابلیت های فراوان آن بیشتر در صنعت به کار گرفته می شود؛ اما در حال حاضر این قابلیت تبدیل به سوژه ای مناسب برای دولتمردان آمریکایی شده است. به گفته پروفسور روب وان کرنبرگ رئیس انجمن اینترنت اشیا در اروپا؛این قابلیت توانسته جایگاه خود را در اروپا پیدا کند و در این میان آژانس امنیت ملی آمریکا تمایل بیشتری نسبت به دیگران برای استفاده و به کار گیری آن از خود نشان داده است.

این امر تا جایی پیش رفته است که آنها از علاقه مندی خود به ردیابی افرادی که از نظر آنها دشمن خوانده می شوند و نیز جاسوس ها از طریق اینترنت اشیا گفته اند و تاکید کرده اند دسترسی به شبکه ها، مدارک کاربران و یا نظارت و ردیابی آنها نه تنها مشکلی ندارد بلکه مفید هم است.

حال اینکه چرا دولتمردان آمریکایی اینقدر علاقه مند به استفاده از اینترنت اشیا هستند و آن را بهانه ای برای مبارزه با تروریسم و جاسوس عنوان کرده اند و به خود این مجوز را می دهند که با همین ابزار به اطلاعات افراد دسترسی داشته باشند جای تامل دارد.


نظرات بینندگان