کد خبر: ۸۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
فرماندار رستم:

اصلاح سیستم شبکه آبرسانی از اولویت‌های مهم رستم در حوزه آب شُرب شهری است

فرماندار رستم در دیدار با مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان فارس، خواستار اصلاح شبکه آب‌رسانی و ساخت مخزن 2500 متر مکعبی شد.

به گزارش شیرازه، فرماندار رستم و مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان فارس به منظور بررسی و حل مشکلات حوزه آب شرب و فاضلاب شهری شهرستان دیدار کردند.

فرماندار شهرستان رستم گفت: بحران آب کشور، چالشی است که در حال حاضر گریبان‌گیر توسعه کشور گردیده و عواقب ناشی از آن، بازخوردها و عوارض اجتماعی - اقتصادی - محیط زیستی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

احمدی منش بیان داشت: یکی از اولویت‌های مهم در شهرستان رستم در حوزه آب شرب شهری اصلاح سیستم شبکه آبرسانی با توجه به فرسودگی انشعاب‌ها، خرابی یا حجم کوچک مخزن‌های نگهدارنده آب دانست و خواستار اصلاح شبکه آب‌رسانی و ساخت مخزن 2500 متر مکعبی شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع آب و فاضلاب شهری افزود: میزان تخصیص اعتبارات استانی در این بخش را ناچیز دانست و بر تخصیص اعتبارات بیشتر در جهت تأمین آب شرب شهری تأکید کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت آب و فاضلاب شهری استان در سال گذشته اظهار کرد: استان فارس متاسفانه جزء استانهایی است که با تنش آبی شدید در کشور روبه رو است.

قلندری در ادامه با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی صحیح مصرف و صرفه جویی گفت: با توجه به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ مصرف آب و به تبع آن تغییر نگرش و رفتار مردم در خصوص مصرف آب بایستی یک همت و جدیت ویژه‌ای در همه سطوح چه در مسئولین و چه در مردم و رسانه‌ها بوجود بیاید تا بتوانیم فرهنگ صرفه جویی را نهادینه کنیم.

وی تلاش برای تأمین آب مورد نیاز و کسب رضایت مشترکین را اولویتهای آبفاشهری استان دانست و تصریح کرد: همکاران این مجموعه تلاش می‌کنند آبی سالم در اختیار شهروندان قرار دهند.

نظرات بینندگان