کد خبر: ۸۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
کارشناس مسائل دینی در نورآباد :

توجه به سبک زندگی اسلامی راهگشای بشریت است

کارشناس مسائل دینی در نورآباد گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی و تبیین روش زندگی ائمه می تواند راهگشای بشریت باشد.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از نورآنلاین ، حجت الاسلام مصطفی گودرزی کارشناس مسائل دینی در جشن بزرگ میلاد با سعادت کریم اهل بیت علیه السلام و در جمع مردم نورآباد ممسنی بیان داشت: باید به زندگی خود رنگ خدایی بدهیم یکی از بهترین وسیله ها و ابزارها برای رسیدن به این موضوع سبک زندگی ائمه است. قران و سبک زندگی اهل بیت نسخه هایی را آماده کرده اند که می تواند بهترین راهگشا در زندگی بشری باشد.

گودرزی با اشاره به آیات و روایات و داستان های زندگی ائمه گفت: هر کدام از این داستان ها پر از درس ها و عبرت هاست. ائمه و زندگی آنها باید برای ما مهم باشد وگرنه تنها شادی کردن و گریه کردن در روزهای ولادت و شهادت نمی تواند موثمر ثمر باشد.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی افزود:  سبک زندگی اسلامی برگرفته از سیستم مفهومی اسلام است. توجه به بیانات رهبری عزیز مبین این واقعیت است که انتظار ندارند با این موضوع شعاری برخورد شود. نقیصه ای که متاسفانه در قبال برخی از موضوعات راهبردی مطروحه از سوی ایشان اتفاق افتاد و پس از برگزاری چند همایش و کنفرانس و فراخوان مقاله، اصل موضوع به فراموشی سپرده شد. 

وی در ادامه گفت: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی، ماموریت تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی- ایرانی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی  محول فرمودند. اما خودشان نیز در چندسال اخیر با طرح عناوینی مانند:« توجه به معنویات و فضائل اخلاقی» ، « وجدان کاری و انظباط اجتماعی» ، « پیامبر اعظم(ص)» ، « امام علی(ع)» ، « اصلاح الگوی مصرف» ،« اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، « نوآوری و شکوفایی» ، « جهاد اقتصادی» و .... ، به عنوان شعار سال، برخی از شاخصه های الگوی مناسب زندگی با محوریت فرهنگ اسلامی را تبیین فرمودند.


نظرات بینندگان