کد خبر: ۸۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

106 فقره سرقت طي 48 ساعت گذشته در شيراز

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از كشف 106 فقره سرقت در 48 ساعت گذشته در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

19 كشته و 23 زخمي در تصادف دو دستگاه اتوبوس در جاده هاي فارس

فرمانده پليس راه شمال استان گفت: دو دستگاه اتوبوس كه از مسير سيرجان به سمت جنوب غرب كشور در حركت بودند در اطراف شهرستان هاي ني ريز و سروستان واژگون و در اين دو حادثه 19 نفر كشته و 23 نفر زخمي شدند.

سرهنگ كسري سيروسي، گفت: در ساعت 1 و 20 دقيقه بامداد چهارشنبه يک دستگاه اتوبوس ولوو در حالي که مسير شرق به غرب محور سيرجان به ني ريز در حال حركت بود، در گردنه "لايرز" شهرستان ني ريز از جاده منحرف و در دره سقوط مي كند.

وي ادامه داد: در اين حادثه كه به علت عدم توانايي راننده در کنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه، با توجه به شيب موافق حرکت و قوس چپ گرد موجود در مسير اوليه، رخ داد، اتوبوس پس از برخورد با گاردريل موجود در حاشيه راه از جاده خارج و در گردنه موجود که ارتفاعي بالغ بر 20 متر داشته است سقوط مي كند.

فرمانده پليس راه شمال استان فارس اظهار كرد: در اين تصادف 14 نفر در محل حادثه و 5 نفر در بيمارستان فوت و 17 نفر نيز مجروح و همگي به بيمارستان شهداي شهرستان ني ريز منتقل شدند.

سرهنگ سيروسي افزود: در حادثه ديگري كه در ساعت 2 و 20 دقيقه بامداد چهارشنبه رخ داد، يک دستگاه اتوبوس اسکانيا در حالي که همان مسير در حال حركت بود، در اطراف شهرستان سروستان استان به علت عدم توجه به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده، از جاده خارج و واژگون مي شود.

وي با بيان اينكه در اين حادثه نيز 6 نفر از مسافران اتوبوس مجروح و به بيمارستان شيراز منتقل شدند، گفت: بررسي پيرامون ديگر عوامل موثر در وقوع اين دو حادثه از جمله حمل كالا و انسان قاچاق، در دست بررسي است .

سارق درون خودرو با 20 فقره سرقت به آخر خط رسيد

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري يك سارق درون خودرو و كشف 20 فقره سرقت از وي در شهرستان شيراز خبر داد.

سرهنگ سيروس حيدري، گفت: ماموران کلانتری ۴۰ سلطان آباد يك نفر سارق درون خودرو را به نام "م – ي" دستگير و متهم را براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي منتقل كردند.

وي ادامه داد: پس از انتقال متهم به پليس آگاهي استان ابتدا سوابق کیفری متهم استعلام و مشخص شد وي دارای چند فقره سابقه به اتهام سرقت می باشد.

در تحقيقات انجام شده از اين سارق سابقه دار وي ۲۰ فقره سرقت درون خودرو با همدستی برادر همسرش اقرار كرد كه صحنه های سرقت بازسازی و تا کنون تعداد ۱۵ نفر از شکات شناسائی و تحقیقات جهت کشف سایر سرقت ها و دستگيري همدست وي ادامه دارد.

زندان سرانجام 4 سارق با 4 فقره سرقت در داراب

با اجراي طرح شناسايي و دستگيري سارقان توسط ماموران پليس شهرستان داراب استان، چهار سارق دستگير و از آنان چهار فقره سرقت كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب، گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي، طرح مبارزه با سرقت و دستگيري سارقان محلات را در دستور كار قرار دادند.

سرهنگ "فرج رستمي" ادامه داد: با اجراي اين طرح 4 نفر سارق دستگير كه پس از بازجوي هاي فني با اعتراف به سرقت هاي موتورسيكلت، احشام و اماكن خصوصي از آنها 4 فقره سرقت كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب با اشاره به معرفي متهمان به مراجع قضايي خاطر نشان كرد: مشارکت مردم و توجه به هشدارهاي پليس ميتواند نقش بسزايي در کاهش و پيشگيري از وقوع سرقت داشته باشد.

پايان خط سارق درون خودرو با 15 فقره سرقت در جهرم

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم استان از دستگيري يك سارق درون خودرو و كشف 15 فقره سرقت از وي در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالعظيم انصاري، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در شهرستان جهرم،‌ موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: در همين راستا، ماموران كلانتري 11 جمهوري اسلامي هنگام گشت زني در سطح شهر موفق به شناسايي و دستگيري يك سارق که قصد انجام سرقت از داخل يك خودروي پارك شده را داشت، شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم ادامه داد: با انتقال اين متهم به پليس آگاهي شهرستان و تحقيقات انجام شده، تا كنون بيش از 15 فقره سرقت درون خودرو در اين شهرستان از وي كشف شد.

سرهنگ انصاري خاطرنشان كرد: صحنه هاي سرقت بازسازي، 15 نفر از شکات شناسايي و تلاش براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد.

پاركينگ ايستگاه 77 وسيله نقليه متخلف در مهر

فرمانده انتظامي شهرستان مهر استان از توقيف 77 دستگاه موتورسيكلت و خودروي متخلف در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مسعود ظهرابی، گفت: ماموران انتظامي شهرستان مهر در راستاي افزايش امنيت ترافيكي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، را در اين شهرستان اجراي كردند.

وي ادامه داد: با اجراي اين طرح تعداد 34 موتورسيكلت و 49 دستگاه خودرو متخلف توقيف و روانه پاركينگ شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهر گفت: انجام حركات نمايشي، سبقت هاي غير مجاز و نداشتن مدارك هويتي علت توقيف 77 دستگاه وسيله نقليه متخلف و علاوه بر اين تخلفات نداشتن كلاه ايمني علت توقيف موتورسيكلت ها بوده است كه همه اين وسايل توقيف شده روانه پاركينگ شدند.

سرهنگ ظهرابی با بيان اينكه اقدامات قانوني در خصوص راكبان متخلف صورت گرفته، خاطرنشان كرد: احترام به قوانين و مقرارت در كنار رعايت اصول ايمني موجب فرهنگ سازي و امنيت و آرامش شهروندان مي شود.

كشف 106 فقره سرقت طي 48 ساعت گذشته در شيراز

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از كشف 106 فقره سرقت در 48 ساعت گذشته در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ يوسف ملك زاده، گفت: در طول دو روز گذشته با تلاش بي وقفه ماموران انتظامي شهرستان شيراز 6 نفر از سارقان حرفه اي و سابقه دار در سطح شهر شيراز دستگير كه 106 فقره سرقت از آنان كشف شد.

وي در تشريح اين خبر افزود: ماموران كلانتري 11 زند در پي افزايش سرقت گوشي هاي تلفن همراه در جلوي بيمارستان ها به سرعت وارد عمل شده و پس از تحقيقات موفق به شناسايي و دستگيري 2 سارق حرفه اي و كشف 70 فقره سرقت شدند كه در پي آن 2 نفر مالخر گوشي هاي مسروقه نيز شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شيراز ادامه داد: ماموران كلانتري 27 گلستان نيز موفق به شناسايي و دستگيري يك سارق حرفه اي شده كه پس از تحقيقات فني از وي پرده از راز 21 فقره سرقت برداشته شد كه در همين رابطه دو مالخر نيز دستگير شدند.

سرهنگ ملك زاده تصريح كرد: ماموران كلانتري 20 گلسرخ نيز در عملياتي موفق شدند يك باند 3 نفره سارقان درون خودرو را متلاشي و 15 فقره سرقت از اين سارقان كشف كنند.

فرمانده انتظامي شيراز خاطر نشان كرد: دراين ماه ماموران با مضاعف شدن روحيه معنوي خود راسختر از هميشه در برخورد با مجرمان و مخلان نظم و امنيت در حال انجام وظيفه هستند.

دستگیری 9خرده فروش موادمخدردر طرح پاکسازی نقاط آلوده در مرودشت

با اجراي طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در شهرستان مرودشت، 9 خرده فروش موادمخدر دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت، گفت: ماموران انتظامي شهرستان مرودشت طرح ارتقای امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط آلوده وجرم خیز را در پاتوق های خرده فروشان موادمخدر در اين شهرستان اجرا كردند.

سرهنگ "دلاور القاصی مهر" افزود: در این طرح ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری یگان امداد اقدام به بازرسی چندین باب منازل و پاتوق های خرده فروشان موادمخدر کردند.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها ماموران موفق به کشف 900گرم تریاک، 63گرم شیره تریاک، 7گرم هروئین،135گرم سوخته تریاک،دستگیری 6 نفر از خرده فروشان موادمخدر شدند و یک باب مغازه را که در تهیه وتوزیع موادمخدر فعالیت داشت، نیز پلمپ کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت اضافه كرد: ماموران کلانتری 11 انقلاب و 12بعثت شهرستان مرودشت نيز موفق به کشف 33 گرم تریاک،11گرم شیره تریاک، یک حقه وافور و دستگیری 3خرده فروش مواد مخدر شدند و در اين راستا دو دستگاه وسیله نقلیه متعلق به خرده فروشان موادمخدر که در توزیع مواد از آن استفاده می كردند را توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.

سرهنگ القاصي خاطر نشان كرد: در مجموع طی 24 ساعت گذشته یک کیلو و 149گرم موادمخدر کشف، 9 نفر از خرده فروشان موادمخدر دستگیر و 2 دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد.

وي گفت: برخورد جدی وقاطع با خرده فروشان موادمخدر و اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده وجرم خیز از اولویت انتظامی شهرستان مرودشت می باشد.

توقيف تريلر با 24 تن كودشيميايي قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد استان از توقيف يك دستگاه تريلر حامل 24 تن كودشيميايي قاچاق به ارزش 168 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ كرم اله گودرزي، گفت: مأموران يگان امداد اين فرماندهي هنگام كنترل خودروهاي عبوري در يكي از محورهاي مواصلاتي به يك دستگاه كاميون كشنده مظنون و بلافاصله كاميون را جهت بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از اين كاميون مقدار 24 تن كودشيميايي فاقد مجوز قانوني و گمركي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد با اشاره به دستگيري و معرفي راننده به مراجع قضايي اظهار كرد: ارزش اين محموله قاچاق 168 ميليون ريال برآورد شده است.

سرهنگ "كرم اله گودرزي" از شهروندان درخواست كرد: هر گونه موارد مشكوك در خصوص حمل و توزيع موادمخدر و يا ساير جرائم را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

پايان خط باندهاي سارقان خودرو در رستم

گروه استان ها - فارس - فرمانده انتظامي شهرستان رستم استان، از متلاشي كردن سه باند سارق خودرو كشف 5 دستگاه خودروي سواري سرقتي از آنه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد اسلامي، گفت: ماموران انتظامي شهرستان رستم در اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي سه باند سارق خودرو را در اين شهرستان شناسايي، منهدم و 5 دستگاه خودروي سواري مسروقه از آنها كشف كردند.

وي افزود: پاكسازي برخي نقاط جرم خيز و آلوده در شهرستان رستم از ديگر برنامه هاي پليس در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي بود كه در اين راستا 19 كيلو و 383 گرم حشیش، 34 گرم هروئین، 200 گرم تریاک کشف و سه قاچاقچی،‌ 6 خرده فروش موادمخدر و 8 نفر معتاد پرخطر دستگير و به مراجع قضایی معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان رستم شهروندان را به رعايت نكات ايمني و كاربردي ساختن هشدارهاي انتظامي پيشگيري از سرقت دعوت كرد و گفت: این امر موجب ناکامی سارقان و مهار سرقت می شود.

نظرات بینندگان