کد خبر: ۸۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

حاشیه های الحاق فارس به دریا؛ ارسال پرونده شکایت از استاندار هرمزگان به دادسرای ویژه کارکنان دولت

مقاومت غیر قانونی مدیران هرمزگانی باعث شد تا پرونده الحاق خلیج فارس به استان فارس وارد حوزه قضایی شود.
به گزارش شیرازه، اجرایی شدن طرح الحاق فارس به خلیج فارس طی چند روز گذشته حاشیه های زیادی را به همراه داشته، از تجمع تعداد محدودی در مخالفت با مصوبه دولت در پارسیان تا توهین استاندار هرمزگان به مردم استان فارس و واکنش برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ اما واکنش های غیر مقولانه مسئولین استان هرمزگان در رسانه های کشوری نیز بازتاب هایی را به همراه داشت، تا جایی که برخی از کارشناسان با توجه به لزوم اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت از وزارت کشور خواستند با ورود به این موضوع یک بار برای همیشه آن را برای مسئولین استان هرمزگان جا بیندازد.

مقاومت غیر قانونی مدیران هرمزگانی باعث شد تا پرونده وارد حوزه قضایی شود. رئیس کل دادگستری استان فارس صبح امروز در نشست خبری در این باره اظهار داشت: الحاق خلیج فارس به استان فارس، مصوبه شورای عالی امنیت کشور و مربوط به سال گذشته است و بایستی اجرا شود. این مصوبه در شورای تامین استان مطرح شد و مقرر گردید که مطابق مصوبه شورای عالی امنیت ملی این بخش از استان هرمزگان به فارس ملحق شود اما اقدامات اولیه ای که در راستای انتزاع صورت گرفته با مقاومت برخی مسئولین محلی روبرو شد و در این خصوص هم پرونده شکایت از مسئولین آنجا در دادگستری لامرد مطرح شد.

وی گفت: در پرونده شکایت از مسئولیت استان هرمزگان بعضی از افراد از استاندار هرمزگان شاکی شدند و پرونده با عدم صلاحیت به دادسرای کارکنان تهران ارسال شد تا رسیدگی شود.

القاصی گفت: ما معتقدیم که همه بایستی ملزم به رعایت قانون، مسائل امنیتی کشور باشیم و مصوبات شورای امنیت ملی لازم الاجراست و نمی توانیم نادیده بگیریم و این مصوبه با لحاظ امنیتی و سیاسی در دستور کار دولت است که انجام شود.
نظرات بینندگان