کد خبر: ۸۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
رئیس بهزیستی شهرستان ممسنی:

هروئین بالاترین مواد مخدر مصرفی در ممسنی است

رئیس بهزیستی شهرستان ممسنی گفت: در شهرستان ممسنی متاسفانه بیشترین مواد مخدر مصرفی مربوط به هروئین و تریاک می باشد، اعتیاد، دامن گیر خانواده های متزلزل و دارای اختلاف می شود و فرزندان طلاق بیشترین آسیب را از این معضل اجتماعی می بینند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از نورآنلاین، همایش پیشگیری از اعتیاد در سالن امیرکبیر شهر نورآباد ممسنی برگزار شد.

عبدالناصر اکبری رئیس بهزیستی شهرستان ممسنی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این همایش از سلسه برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر است و به دنبال آگاه سازی عموم مردم در رابطه با خطرات مواد مخدر و آموزش پیشگیری از اعتیاد به خانواده ها و نسل جوان هستیم.

وی گفت: در شهرستان ممسنی متاسفانه بیشترین مواد مخدر مصرفی مربوط به هروئین و تریاک می باشد، اعتیاد، دامن گیر خانواده های متزلزل و دارای اختلاف می شود و فرزندان طلاق بیشترین آسیب را از این معضل اجتماعی می بینند.

اکبری گفت: متاسفانه کاشت خشاش در شهرستان ممسنی وجود دارد  هر چند که با تلاش نیروی انتظامی، شورای تامین و دستگاه های مرتبط در چندسال اخیر ، کاشت خشخاش به حداقل خود رسیده است،  طبق تحقیقات صورت گرفته تولید هروئین در شهرستان بسیار اندک و نزدیک به صفر می باشد و هروئین بیشتر از طریق شهرستان ها و استان های همجوار وارد می شود.

رهام پیکری فرماندار ممسنی نیز در این همایش گفت: اعتیاد و مواد مخدر پدیده  شوم اجتماعی است و بعد از تخریب محیط زیست و بمباران های هسته ای شاید بتوان گفت که اعتیاد خانمان سوزترین معضل است که بسیاری از خانواده ها را درگیر خود می کند.

پیکری با اشاره به وضعیت افغانستان و همسایگی این کشور با جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران در خط ترانزیتی صادرات مواد مخدر از افغانستان قرار داشت و همواره تلاش کرده است که جلوی این محور را ببند و در این راه شهدای بسیار زیادی را تقدیم کرده و سهم شهرستان ممسنی نیز قابل توجه است.

وی ادامه داد: امروزه دیگر مواد مخدر در قالب های مختلف عرضه می شود، شناسایی انواع مواد مخدر و بالابردن " مهارت دوری جستن از اعتیاد " نیز نوعی فداکاری و راهی برای بستن محورهای ورود اعتیاد به خانواده هاست.

فرماندار ممسنی در ادامه به خانواده ها هشدار داد و گفت: سن اعتیاد بسیار پایین آمده است و حتی امکان دارد دانش اموزان مقطع راهنمایی نیز مبتلا شوند. این معضل همه ی جوانان و نوجوانان دختر و پسر را تهدید می کند.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در برنامه خوشا شیراز اظهار داشت:  آقای جلیلوند مهمان برنامه ی خوشا شیراز می آید و صحبت هایی در خصوص ممسنی و قوم لر می کند و خیلی ها واکنش نشان میدهند  و جلوی فرمانداری تجمع می کنند و غیرت خود را نشان می دهند! اما حالا چرا در حوزه مواد مخدر تعصب ندارید!؟ کجا رفته است آن غیرت لر،  باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز حضور داشت و از نوامیس خود مراقبت کرد.

در پایان این جلسه به پنج تن از خانواده های معظم شهدای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ممسنی با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد. 


برچسب ها: هروئین ، ممسنی ، مواد مخدر
نظرات بینندگان