کد خبر: ۹۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
خطیب جمعه شیراز تأکید کرد؛

مسببان حادثه سقوط اتوبوس در جاده نی‌ریزشناسایی شوند

خطیب جمعه شیراز گفت: اینان 80 سرباز جوان این استان بودند که 22 نفر از آنان شهید و مابقی مصدوم شدند که از مسؤولان می‌خواهیم که عوامل این حادثه دل‌خراش را شناسایی کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت(ع)، با ابراز تأسف از قربانی شدن 22 جوان سرباز در جاده‌های پر از مشکل فارس، اظهار داشت: آیا پولی برای آماده‌سازی و استانداردسازی جاده‌های این استان وجود ندارد تا همواره بیشترین تلفات جاده‌ای مربوط به ما نباشد.

خطیب جمعه شیراز تصریح کرد: امروز جوانان ما بی‌پناه‌ترین قشر جامعه شده‌‌اند چراکه آنان را در اداره‌ها راه نمی‌دهند و در دانشگاه‌ها ملامت می‌کنند و در جاده‌های این استان نیز باید سربازان جوان این کشور کشته شوند.

وی خطاب به مسؤولان ذی‌ربط خاطرنشان کرد: چرا تمام راننده‌های اتوبوس در جاده‌ها را از اقشار متعهد و مسؤولیت‌پذیر انتخاب نمی‌کنند تا مدام شاهد قربانی شدن مسافران در راه‌های فارس نباشیم.

ایمانی خواستار مشخص شدن مسببان حادثه سقوط اتوبوس در جاده نی‌ریز فارس شد و گفت: اینان 80 سرباز جوان این استان بودند که 22 نفر از آنان شهید و مابقی مصدوم شدند که به خانواده آنان این ضایعه بزرگ را تسلیت می‌گوییم و از مسؤولان مربوطه می‌خواهیم که عوامل این حادثه دل‌خراش را شناسایی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به نزدیک بودن شب‌های قدر بیان کرد: عبادت و دعا در این شب‌ها از هزار ماه یعنی 84 سال برتر شمرده شده است که باید قدر آن را بدانیم و استفاده کنیم.

وی در ادامه به سالگرد شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی اشاره کرد و ادامه داد: شهید آیت‌الله بهشتی معمار کبیر قانون اساسی بود و اگر در هر نظامی جز نظام اسلامی ما این اتفاق که به‌دست منافقان روی داد افتاده بود به‌یقین آن نظام از بین می‌رفت اما صبر و استقامت امت و دلدادگی به امام موجب شد نظام ما باقی بماند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل 156 قانون اساسی که قوه قضائیه را مستقل دانسته و وظیفه آن را اجرای عدالت برشمرده تصریح کرد: از قوه قضائیه انتظار برقراری عدالت اجتماعی داریم که راه تمام انبیا الهی بوده است.

وی بابیان این‌که عدالت اجتماعی اصلی‌ترین نیاز بشر بوده و هست گفت: امیدواریم قوه قضائیه فضای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند و با هنجارشکنان جامعه برخورد جدی داشته باشد و تکریم ارباب‌رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهد.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به پنجم تیرماه روز مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: نظام سلطه نه‌تنها قاره آفریقای غنی را به خاک سیاه نشاند و قاره آسیا را زیر سلطه خود قرار داد بلکه جوانان این جوامع را با موادمخدر به نابودی کشاند.

وی بابیان این‌که پیش از آمدن آمریکا به افغانستان تولید تریاک در این کشور به‌مراتب کمتر از امروز بود افزود: استکبار زمانی چین را با موادمخدر بدبخت و در ایران زمان رضاشاه جامعه ما را با تریاک بیچاره کرد و امروز با موادمخدر صنعتی به این عرصه وارد شده است.

خطیب جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم مظلوم بحرین امروز چوب خوبی خود را می‌خورند و فدای منافع آمریکا و آل سعود می‌شوند.

وی اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل می‌گوید دلارهای عربستان دهان مرا بست و امروز رسانه‌ها با همین دلارها تقویت می‌شوند و تغذیه مجامع حقوقی نیز از همین منبع است.

ایمانی بابیان این‌که ستمگران باید از شاه ایران عبرت بگیرند تصریح کرد: آیت‌الله شیخ قاسم را از بدیهی‌ترین حقوق شهروندی خود که تابعیت است محروم می‌کنند و ستمگران باید از سرنوشت شاه مخلوع ایران که چگونه مرجعیت شیعه در مقابل او ایستاد درس بگیرند.

وی در پایان بر حضور گسترده اقشار جامعه در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان