کد خبر: ۹۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
امام جمعه فراشبند:

دولت با حرکتی انقلابی آل خلیفه را محکوم نماید

امام جمعه فراشبند از دولت خواست تا نسبت به سلب تابعیت از رهبر شیعیان بحرین توسط آل خلیفه، از حالت انفعال خارج شده و با حرکت انقلابی خود، این حرکت آل خلیفه را محکوم کند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از  نخل بیدار، حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ضمن محکومیت سلب تابعیت از حضرت آیت اله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین از طرف رژیم مزدور و نوکر سعودی آل نامبارک خلیفه، از همه شیعییان و دوستداران آن رهبر بزرگ شیعی بحرین و دولتهای طرفدار دموکراسی و آزاده خواست تا با راهپیمایی و موضع گیری انقلابی خود این حرکت نابخردانه و غیر منطقی و تنش آفرین را محکوم کنند.

 امام جمعه فراشبند از دولت محترم خواست تا از حالت انفعال خارج شده و با حرکت انقلابی خود، این حرکت آل خلیفه را محکوم کند.

وی ضمن انتقاد از دولت در عدم واکنش به سلب تابعیت عیسی قاسم، افزود: چرا دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت سریع انفجار تروریستی در شهر پاریس فرانسه، این انفجار را در سریعترین زمان ممکن محکوم کرد اما در شهادت شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان، 24 ساعت بعد بیانیه داد؟

ابراهیمی ادامه داد: اگر یک فرد سنی مذهب معمولی که در کشور ما مرتکب جرم شده است، توسط قانون محاکمه شود، دولت سعودی و نوکرانش آن همه سرو صدا راه می اندازند و تا شورای امنیت هم پیش می روند اما دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل این جنایات بزرگ، به سکوت و اهمال و بیانیه های ضعیف می پردازد.

حجت الاسلام هادی ابراهیمی در ادامه ضمن انتقاد از برخی مسئولین که تذکرات سفت و سخت حاج قاسم سلیمانی در مقابل آل خلیفه را نه تنها تایید نمی کنند، بلکه به ایشان تذکر هم می دهند، گفت: عجیب است که فلان مسئول خودش را همه کاره و ایشان را هیچ کاره می داند.

خطیب جمعه فراشبند گفت: شیخ عیسی قاسم یک رهبر، مجتهد و عالمی شیعی است که دفاع از او وظیفه ماست و باید از او حمایت کنیم در غیر اینصورت در شیعه بودن خود باید شک کرد.

وی ادامه داد: بعضی مواقع باید بر سر کفار و دشمنان فریاد زد، نعره زد و تشر زد چرا که تشر رهبر انقلاب بر سر دولت ظالم و کافر سعودی باعث شد که آنها حاضر شدند شهدای حادثه مکه و منا را تحویل بدهند.




امام جمعه فراشبند تسلیم به بهانه جذب شدن در دهکده جهانی، تجارت جهانی و مدرنیته شدن و نشستن بر سر میزمذاکره با قلدرهای عالم و نادیده گرفتن خطوط قرمز های انقلاب را چیزی جز ذلت و خواری ندانست.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه فراشبند ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) به محضر قطب عالم امکان و نائب برحقش امام خامنه ای (مدظله) و همه شیعیان و محبین اهل بیت، به بیان فضائل و رشادتهای مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) مولود کعبه، داناترین فرد، مولا و سرپرست امت اسلامی ، عین الحق، صدیق و فاروق و همچون بیت الله الحرام و کعبه معظمه است که مردم باید به سراغ او بروند.

وی افزود: حضرت علی (ع) توسط کوردلان و کفار خوارج و به دست انسان نمای ظالم و ملحد و اشقی الاشقیاء و اشقی الاخرین، ابن ملجم مرادی ملعون که معجونی از کفر و شرک و جمود جهل و فریب و شهوت بود و شمشیر را از نیام نفاق کشیده بود به شهادت رسید.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) هر چند توسط یک نفر شهید شد اما او نماینده تمام جریان انحرافی از قبیل ناکثین، قاسطین، مارقین، زورمداران، زرمداران و تزویر محوران بود. البته حضرت علی به آرزویش که شهادت بود، نائل شد و از رنج دشمنان دوست نما راحت شد و در جوار حق آرمید و آخرین سخنش "فزت و رب الکعبه" بود.

ابراهیمی  با اشاره به اقدامات معاویه در بعد از شهادت حضرت علی (ع) و استخدام مزدورانی قلم به دست با نگارش احادیث جعلی در ستایش عثمان و نکوهش و شایعه و دروغ پردازی علیه حضرت علی (ع) گفت: امروز هم دشمنان ما در خارج، و دلهای سست ایمان در داخل، همین تز جعل و شایعه و دروغ پردازی علیه انقلابیون نظام و عمارها و مالک اشترهای نظام را دارند.

خطیب جمعه فراشبند در ادامه به بیان فضائل شبهای قدر پرداخت و گفت: شب های قدر شبهای سرنوشت و مقدرات بشر است و انجام کار خیر دراین شب ها هزار برابر می شود.




وی از مردم بویژه از جوانان خواست تا در این شبهای قدر سنگ تمام بگذارند و از این شبها نهایت استفاده را بکنند و روح و جان خود را پالایش و در سرنوشت خود دخیل باشند.

 حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت اله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران صدیق حضرت امام (ره)، از تمامی کسانی که در برپایی قسط و عدل و داد در جامعه اسلامی، تلاش می کنند تشکر و قدردانی و خواستار عقوبت سخت الهی برای منافقان و دشمنان نظام و انقلاب شد.

همچنین وی حادثه ی غم انگیز کشته شدن 19 نفر از هم استانی های عزیز در سانحه ی تصادف مرگبار اتوبوس حامل افسران و سربازان وظیفه را به خانواده های داغدار آن عزیزان و مردم شریف استان فارس و همرزمان ارتشی آنان تسلیت گفت و از خداوند رحمان برای در گذشتگان رحمت واسعه الهی و برای پدران و مادران و سایر بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت کرد.

امام جمعه فراشبند در پایان با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از مردم مومن و روزه دار خواست تا با شرکت گسترده در این راهپیمایی، فریاد مرگر براستکبار و مرگ بر آمریکای خود را به گوش شیاطین عالم برسانند.







نظرات بینندگان