کد خبر: ۹۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
امام جمعه مُهـر:

حتی یک وجب از خاک این شهرستان نباید به شهرستانی دیگر واگذار شود

حجت السلام شاکری اشاره ای هم به تقسیمات کشوری که دو استان فارس و هرمزگان کرد و اظهار داشت: این امر مراحل قانونی خود را خواهد داشت اما این تقسیمات کشوری نباید به حوزه استحفاظی شهرستان مهر لطمه بزند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از عصر مُهـر، نماز وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن جمعه شهر مُهـر با حضور مردم ولایت مدار و به امامت حجت السلام اصغر شاکری امام جمعه شهر مُهـر در مصلای نماز جمعه اقامه شد.

حجت السلام اصغر شاکری امام جمعه شهر مُهـر در ابتدای صحبت های خود بیان داشت: شب های مبارکه قدر، شب های پر اهمیتی است همه را به احیاء و قرائت و تدبیر در قرآن و تفکرات ملکوتی دعوت کردند.

امام جمعه شهر مهر افزود: پیامبر اسلام(ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان  اعتکاف می گرفتند که هم اکنون مراسم اعتکاف در دهه آخر مام مبارک رمضان در چند نقطه از شهرستان مهر برگزار می شود که یک جهش خوب فرهنگی برای جوانان ما است که امیدواریم  این اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان در سراسر شهرستان مهر فرهنگ سازی و برگزار شود.

وی افزود: این اعتکاف می تواند کمک بسیاری به فرهنگ نبوی و علوی شود.

امام جمعه مهر در ادامه به شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و بیان داشت: حضرت علی علیه السلام در محراب به شهادت رسید چون می خواست عدل و عدالت اقامه کند.

حجت السلام شاکری اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که حضرت امیرالمومنین داشتند و تا لحظه آخر بر آن ها پا فشاری می کردند دفاع از حقوق مظلومین و ایتام بود.

وی ادامه داد: در زمانی که حضرت امیر می خواستند به خلافت برسند مردم در منزل حضرت حجوم آوردند و بیعت کردند حضرت فرمودند « عده ای که به بیت المال دست درازی و زیاده خواهی کرده اند، اگر امام شوم ساکت نمی توانم بنشینم و اگر کسی از پول بیت المال بیش از حق خود گرفت است تمامی این هزینه ها را بر می گردانم».

 حجت السلام شاکری امام جمعه مهر در همین خصوص به فیش های حقوقی نجومی اشاره ای کرد و اظهار داشت: با آن همه مشکلی که کشور ما وجود دارد و دست و پنجه نرم می کنیم مسئولی حقوق های نجومی دریافت می کند، این حقوق ها چندین نفر را به اشتغال وا میدارد و این افراد این حقوق ها را با عناوین کارانه، یارانه و پاداش دریافت می کنند.

امام جمعه مهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند این فیش های حقوقی نجومی حمله ای به ارزش ها است، ارزش هایی که حضرت امیرالمومنین علیه السلام بخاطر آنها به شهادت رسید و همه ی ما انقلاب کردیم که این آرمان های دینی، ایمانی و اسلامی سرجایش بنشیند.

وی اضافه کرد: این افراد هرچند تعداد محدودی هستند اما همین تعداد محدود باید با آنها برخورد شود، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و قوه قضائیه باید با این افراد برخورد کنند؛ رهبری فرمودند این حرکت چون حمله به ارزش ها است باید برخورد شود و نتیجه برخورد به اطلاع مردم برسد و مردم بدانند که با این افراد برخورد صورت گرفته است.

حجت السلام شاکری ابراز داشت: جوانان ما در این کشور لنگ یک میلون تومان پول هستند و بانک ها برای یک وام سه میلیونی سخت گیری های آن چنانی می کنند و این همه سند و چک می خواهند و در آخر هم مشخص نیست که وامی پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس یادگاری از امام راحل است و راه پیمایی روز قدس باید با حضور حداکثری و باشکوه در شهر مهر برگزار شود.

وی یادآور شد: روز قدس دفاع از مظلومان در سطح بین المللی است و اگر همسایه ما نیز مظلوم است باید از وی دفاع کنیم و ما برای این امورات و آرمانها قیام کردیم و انقلاب اسلامی را تشکیل داده ایم.

حکومت نابخرد بحرین که یک کشور میکروسکپی است کارهایی انجام می دهد که از عرض و طول کشور بحرین بزرگتر است.

امام جمعه مهر در ادامه صحبت های خود اشاره ای نیز به رخ دادهای بحرین کرد و گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم یک عالم مجاهد و مدافع منافع ملی بحرین است و وی از مردم مظلوم بحرین دفاع می کند که دولت بحرین وی را سلب تابعیت کرده است.

شاکری خاطرنشان ساخت: کشور بحرین آبستن حوادثی سخت خواهد بود و این حوادث ریشه های حکومت ضد دینی آل خلیفه را نیز خواهد خشکاند.   

وی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که قلدر محله ای ما عربستان نیز از حکومت بحرین حمایت می کند و سرنوشتی که نصیب حکومت آل خلیفه خواهد شد شبیه به سرنوشت صدام خواهد بود.

حجت السلام شاکری در بخش پایانی صحبت های خود اشاره ای هم با تقسیمات کشوری که دو استان فارس و هرمزگان کرد و اظهار داشت: این امر مراحل قانونی خود را خواهد داشت اما این تقسیمات کشوری نباید به حوزه استحفاظی شهرستان مهر لطمه بزند.

وی تشریح کرد: نباید بعضی از روستاهای این شهرستان اراضی دامی و مراتع آن دست خوش این تغییرات شود و از این شهرستان جدا شود.

امام جمعه مهر ابراز داشت: حلقه چاه های گازی جزیی از این شهرستان است و نباید از این شهرستان جدا شوند.

حجت السلام شاکری تصریح کرد: این شهرستان می بایست همانند ثابق اراضی کشاورزی، دامی، مراتع و حلقه چاه های گازی محفوظ بماند.

وی افزود: یک وجب از خاک این شهرستان هم نباید به شهرستانی دیگر واگذار شود و از فرماندار و مسئولین مربوطه می خواهم که سخت پی گیری کنند.

گفتنی است مسئولین ادارت شهرستان مهر قبل از خطبه ها در مصلی نماز جمعه حضور یافتند و پیگیر مسائل و مشکلان مردم بودند که حجت السلام شاکری امام جمعه مهر در همین خصوص از تمامی این مسئولین تقدیر و تشکر کردند و اظهار امیدواری داشتند که این گونه جلسات استمرار داشته باشد و در تمامی بخش های این شهرستان بر گزار شود.

لازم به ذکر است مسئولین شهرسان مُهر هفته گذشته در مصلی نماز جمعه وراوی حضور یافتند و پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم بخش وراوی بودند.

پایان پیام/224224


نظرات بینندگان