کد خبر: ۹۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

شهادت 3 محیط بان کشور در کمتر از 48 ساعت/ محیط‌بان پارک ملی بمو شهید شد

یک محیط بان دیگر در استان فارس به شهادت رسید تا در کمتر از 48 ساعت آمار شهدای دفاع از طبیعت ملی به سه تن برسد.

به گزارش شیرازه، با شهادت منوچهر شجاعی محیط‌بان استان فارس که در درگیری در پارک بمو مجروح شده و در بیمارستان شهید رجایی شیراز به شهادت رسید، آمار شهدای مظلوم دفاع از طبیعت ملی به سه تن رسید.

شهادت مظلومانه 3 محیط بان کشور در کمتر از 48 ساعت/ محیط‌بان پارک ملی بمو نیز براثر شدت جراحات وارده شهید شد.

بنابه‌گفته پایگاه دیده‌بان محیط‌زیست، در جریان درگیری مسلحانه مابین شکارچیان متخلف و محیط‌بانان پارک ملی بمو که حوالی ساعت ۱۶ عصر جمعه روی‌داده است محیط‌بان شجاعی از ناحیه صورت هدف گلوله قرارگرفته است.

رئیس اداره پارک ملی بمو دراین‌باره گفت: محیط‌بان مجروح به‌وسیله بالگرد به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل‌شده و ضاربان نیز دستگیرشده‌اند.

به گفته وی، منوچهر شجاعی از ناحیه کتف راست و گردن هدف گلوله اسلحه شکاری ساچمه زنی قرارگرفته و پس از اصابت گلوله به درون پرتگاهی سقوط کرده است، محیط‌بان مجروح ساعت ۱۸ به اتاق عمل منتقل‌شده و تحت عمل جراحی قرار دارد.

دو شکارچی متخلف هم‌اکنون در پاسگاه انتظامی در بازداشت بسر می‌برند و از آن‌ها یک اسلحه شکاری تک لول قاچاق و یک اسلحه شکاری دولول مجاز کشف و ضبط ‌شده است. 

متأسفانه منوچهر شجاعی براثر شدت جراحات وارده در بیمارستان رجایی شیراز شهید شد.

بنابراین گزارش، طی مأموریت گشت و کنترل در ضلع غربی منطقه حفاظت‌شده گنو، شکارگاه سیاتک و تنگه گچ دو تن از محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده گنو  آقایان محمد دهقانی و پرویز هرمزی به دست شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند.

نظرات بینندگان