کد خبر: ۹۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
فرمانده انتظامی شهرستان خرامه:

مبارزه با مواد مخدر نیازمند اراده ای همگانی است

فرمانده انتظامی خرامه گفت: شرط ریشه کنی مواد مخدر شکل گیری اراده ای همگانی و عزمی ملی است و اقشار مختلف مردم و نهادهای مرتبط در این حوزه به ویژه خانواده نقش بسزایی در کاهش گرایش به موادمخدر و آسیب های آن دارند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از صدای خرامه  خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان خرامه در گفتگو با خبرنگار صدای خرامه، اعتیاد به مواد مخدر را تهدیدی برای ساختارهای فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود: مواد مخدر اساس تعادل، رشد و توسعه جوامع را بر هم می زند و منابع  انسانی، اقتصادی و اجتماعی را به هدر می دهد.

این مقام انتظامی با تشریح مضرات مخدرهای صنعتی و نو ظهور، بیان داشت: پیچیدگی مواد مخدر صنعتی و ترکیبات چندگانه آن در کنار اعتیاد آوری سریع، باعث شده تا مبارزه با این گونه مواد مشکل باشد.

وی یکی از مهمترین دغدغه های پلیس را مراقبت از سلامت جوانان دانست و افزود: آینده کشور به دست نوجوانان و جوانان امروز رقم می خورد، جوانان باید انرژی و توانایی های خدادادی خود را در راه درست صرف کنند و پلیس نیز همواره همراه و یار آنان است.

فرمانده انتظامی شهرستان  خرامه  در این خصوص تصریح کرد: فقر فرهنگی، بیکاری، کمبود فضاهای فرهنگی و تفریحی، عدم اعتماد به جوانان در کارها، سخت کردن شرایط ازدواج از عواملی هستند که باعث گرایش جوانان به سمت برخی انحرافات می شود که در این خصوص نهادها و دستگاه های متعددی مسئولیت دارند.

سرهنگ رزمجویی از مبارزه بی امان و شبانه روزی پلیس در برخورد با خرده فروشان و معتادان  مواد مخدر خبر داد و گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر گامی موثر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مرتبط با آن است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و آگاهسازی مهم ترین راهکار پیشگیری از اعتیاد است،شرط ریشه کنی این بلای خانمان سوز را شکل گیری اراده ای همگانی و عزمی ملی عنوان و خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم و نهادهای مرتبط در این حوزه به ویژه خانواده نقش بسزایی در کاهش گرایش به موادمخدر و آسیب های آن دارند.

این مسئول انتظامی بر نقش آگاهسازی و اطلاع رسانی در این حوزه تاکید و تصریح کرد: نوجوانان و جوانان ما باید از نتایج سوء مصرف موادمخدر آگاهی کاملی داشته باشند و با آموزش مهارت های زندگی، دوره حساس نوجوانی را به سلامت طی کنند.

برچسب ها: اعتیاد ، خرامه ، پلیس
نظرات بینندگان