کد خبر: ۹۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

بررسی بیش از 400 پرونده در دیدارمردمي مسئولان قضایی در مصلي نماز جمعه شیراز

همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان فارس، معاونین و اعضای شورای قضایی استان فارس، رییس دادگاه های عمومی و انقلاب و دادستان شیراز با حضور مصلي نماز جمعه در صحن امام خميني (ره) حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع) در ملاقات چهره به چهره به بررسی پرونده مراجعه کنندگان پرداختند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس این برنامه که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه و با محوریت حوزه ریاست دادگستری کل استان فارس در سراسر استان اجرا گردید: مشکلات قضایی بیش از 400 نفر از مراجعان در شیراز، قبل از برگزاری نماز جمعه این هفته بررسی و دستورات قضایی در چارچوب قانون صادر شد.

این گزارش حاکی است عمده ترین تقاضای مراجعان تسریع در رسیدگی ها، تقاضای عفو و تخفیف مجازات، مرخصی زندانیان و اعمال ماده 477 آئین دادرسی کیفری  تشکیل می دهد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه این دیدار با  تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: دیدار مسئولان قضایی و تعامل دو سویه و رو در رو با مردم زمینه ساز خدمت رسانی بهتر و رفع نقاط ضعف خواهد شد.

علی القاصی افزود: با تأکیدات انجام شده مسئولان قضایی در شهرستان ها و مرکز استان علاوه  بر دیدار مردمی در  هفته قوه قضائیه، سه شنبه هر هفته نیز با نظارت حوزه ریاست دادگستری استان، مشکلات قضایی مردم بررسی می گردد.

گفتني است برنامه ديدار مردمي ويژه هفته قوه قضاييه با همكاري شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان فارس و به صورت همزمان در ٤٠ حوزه قضايي استان برگزار گرديد كه طي آن رؤسا و دادستان هاي حوزه هاي قضايي استان در جمع مردم نمازگزار حاضر و ضمن پاسخگويي به سؤالات حقوقي مشكلات قضايي آنان را بررسي كردند.
نظرات بینندگان