کد خبر: ۹۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

آتش در محوطه تاریخی بیشاپور مهار شد

قسمت‌هایی از محوطه تاریخی شهر بیشاپور دچار حریق شد که بلافاصله آتش مهار شذ و مجموعه تاریخی و آثار موجود در مجموعه در امان ماندند.
به گزارش شیرازه به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، عصر روز گذشته قسمت‌هایی از محوطه تاریخی شهر بیشاپور دچار حریق شد که بلافاصله آتش مهار گشت و مجموعه تاریخی و آثار موجود در مجموعه در امان ماندند و آسیبی ندیدند.

بنا بر این گزارش مهار آتش حدودا 2 ساعت به‌طول انجامید. آتش در محوطه شهر رخ داد و آثار تاریخی مجموعه هیچ آسیبی ندیدند چراکه تمهیدات لازم برای وقوع چنین حادثه‌ای از سوی مسئولان پایگاه پژوهشی شهر تاریخی بیشاپور اندیشیده شده بود به‌طوری که چندی قبل علف‌های هرز مجموعه به‌طور کامل حذف و پاکسازی شد همچنین این پایگاه مجهز به تانکر قابل حمل آتش‌نشانی و دیگر وسایل مورد نیاز اطفای حریق است.

برای مهار این آتش با توجه به حساسیت‌های موجود و ارزشمندی و منحصر به‌فرد بودن شهر تاریخی بیشاپور نیروهای مردمی از روستاهای اطراف این مجموعه شامل اسلام‌آباد، چمران، عمویی، حاجی‌آباد، موزی، هفت‌پاره، پنج محل، امامزاده سید حسین و همچنین نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کازرون نیروهای آتش‌نشانی از کازرون و قائمیه مردم دوستدار میراث فرهنگی کازرون و همچنین فرمانداری شهرستان این آتش در کمترین زمان ممکن و بدون آسیب به آثار تاریخی مجموعه بیشاپور همان شب مهار شد.

نظرات بینندگان