کد خبر: ۹۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

كشف 10 وسيله نقليه سرقتي در فیروزآباد

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد گفت: ماموران پلیس این شهرستان با تلاش و گشت زني هدفمند موفق به کشف 7 دستگاه موتورسیکلت و 3 دستگاه خودرو سرقتي شدند.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

زخمی شدن یک محیط‌بان در منطقه بمو/ شکارچیان ضارب دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان فارس از شلیک به یک محیط بان در منطقه بموواقع دراطراف شهرستان شيراز توسط دو شکارچی غیرمجاز خبر داد و گفت: عاملان تير اندازي به سوي محيط بانان در منطقه بمو دستگیر و تحويل مراجع قضايي شدند.

سردار احمدعلی گودرزی بيان كرد: امروز ساعت 14:10 بعدازظهر براساس تماسی که با مرکز انتظامی شهرستان زرقان گرفته شد متوجه شدیم که دو شکارچی غیرمجاز در کوه‌های منطقه بمو و بیضا با تفنگ ساچمه‌ای یک محیط بان را مورد اصابت گلوله قرار دادند.

وی گفت: به دلیل صعب العبور بودن منطقه با اعزام یک بالگرد متعلق به نیروی انتظامی این محیط بان به مرکز درمانی شهید رجایی منتقل شد.سردارگودرزی افزود: با تلاش ماموران نیروی انتظامی منطقه دو شکارچی دستگیر و از آنان دو قبضه سلاح شكاري غير مجاز کشف شد و به مراجع قضایی تحویل شد.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: برای نخستین بار با همکاری نیروی انتظامی و اورژانس این عملیات انجام شد چراکه پیش از اعزام بالگرد ماموران اورژانس با 40 دقیقه پیاده‌روی به محل رفته و احیا محیط بان را انجام داده بودند.وي در پايان اظهار كرد همكاري نيروي انتظامي را در تمامي ماموريت ها با پرسنل محيط زيست لازم و ضروري دانست و آمادگي اين فرماندهي را در حفظ محيط زيست اعلام نمود.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در رستم

فرماندهی انتظامی شهرستان رستم ازتوقیف یک دستگاه کامیون تریلر حامل چهار میلیارد ریال کولر گازی قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد اسلامی، گفت: ماموران انتظامي شهرستان رستم در اجرای طرح ممنوعیت ورود کالای قاچاق و بر خورد با متخلفات، هنگام کنترل خودرو های عبوری در اطراف اين شهرستان به یک دستگاه کامیون تریلر که حامل بار کولر گازی اسپلیت بود، مشکوک شدند.

وی افزود: پس از متوقف کردن خودرو در بارزسی از آن 184 دستگاه کولر گازی  خارجی فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.فرمانده انتظامی شهرستان رستم با اشاره به دستگیری راننده کامیون و معرفي وي به مراجع قضايي گفت: برابر بررسی به عمل آمده، ارزش محموله کشف شده بالغ بر چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

زندان پايان خط دو كلاهبردار در شهرستان ممسني

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري دو نفر در شهرستان ممسني خبر داد كه با تصادف ساختگي قصد كلاهبرداري از شركت هاي بيمه را داشتند.

سرهنگ سيروس حيدري، گفت: ماموران پليس آگاهي شهرستان ممسني استان مطلع شدند دو نفر به نام هاي "ع – م" و "ح – غ" با يك دستگاه موتورسيكلت در سطح آن شهرستان اقدام به پرسه زدن كرده و در موقعيت مناسبي با موتورسيكلت به خودرو هاي عبوري برخورد و اقدام به تصادف ساختگي و دريافت ديه از سازمان ها و ادارات بيمه مي كنند.

وي ادامه داد: شناسايي و دستگيري اين دو متهم در دستور كار ماموران پليس آگاهي آن شهرستان قرار گرفت و با استعلام بعمل آمده مشخص شد آنها داراي يك فقره پرونده تحت عنوان تصادف جرحي هستند.

رئيس پليس آگاهي استان اظهار كرد: با تلاش ماموران هر دو متهم دستگير و در تحقيقات به جرم ارتكابي اقرار و اظهار كردند با يك دستگاه موتورسيكلت در يكي از تقاطع هاي شهر منتظر مانديم كه خودرو پرايد به رانندگي يك خانم در حال دور زدن برخورد و توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شديم.

سرهنگ حيدري گفت: با بررسي كارشناس تصادفات و افسر كاردان فني از صحنه ساختگي بودن تصادف و قصد كلاهبرداري از بيمه محرز و هر دو متهم پس از اقرار به جرم خود با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي و از آن طريق روانه زندان شدند.

كالاي قاچاق با هوشياري ماموران استهبان به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان از موفقيت ماموران انتظامي اين شهرستان در شناسايي و توقيف محموله قاچاق به ارزش پيش از سی و پنج میلیون ريال خبر داد.

سرهنگ داود امجدي، گفت: مأموران انتظامي شهرستان استهبان در طرح کنترل و پايش محورهاي مواصلاتي شهرستان در اجراي طرح ايست و بازرسي مقطعي به يك دستگاه اتوبوس مشكوك و آن را متوقف كردند.

وي افزود: ماموران انتظامي شهرستان با استفاده از فنون چهر خواني و مشاهده استرس و اضطراب راننده با تيز هوشي متوجه موضوع شدند و اتوبوس مذكور را به مقر انتظامي شهرستان انتقال دادند.

وي ادامه داد: ماموران در بررسي از اتوبوس مذكور تعداد 134 عدد قوطي پودر  شربت 900 گرمی با مارک فوستر و تعداد 14 شل 24 عددی نوشیدنی هایپ مجموعا 336 عدد که به طرز ماهرانه ای در اتوبوس جاسازی شده بود كشف كردند.

فرمانده انتظامي انتظامي با اشاره به دستگيري راننده خودرو گفت: کارشناسان مربوطه ارزش ريالي كالاي كشف شده را  بالغ بر  35 ميليون ريال تخمين زدند.

فرمانده انتظامي استهبان با تاكيد بر اینکه در دل ایجاد امنیت شرایط برای رشد اقتصادی مهیا می شود  گفت: وجود امنيت باعث مي شود که سرمايه گذاران داخلي و خارجي طرح هاي اقتصادي خود را اجرايي کنند و این باعث رونق بازار کسب و کار و زمینه ساز اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است.

سارقان گردن بند اسير سرعت عمل پليس شيراز شد

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري دو نفرسارق كه با يك دستگاه موتورسيكلت اقدام به سرقت گردن بند يكي از شهروندان كرده بودند خبر داد.

سرهنگ يوسف ملك زاده، گفت: با تماس يكي از شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني براينكه يك دستگاه موتورسيكلت با كي نفر راكب و يك نفر ترك نشين، به زور سلاح سرد اقدام به ربودن گردن بند وي كردند، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران كلانتري 11 زند با همكاري ماموران يگان امداد شهرستان شيراز سريعا وارد عمل شده و اقدام كنترل خيابان هاي اطراف محل سرقت كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز افزود: با توجه به ارائه مشخصات سارقان توسط مالباخته، اين موتور در حالي كه قصد انجام سرقت ديگري را داشت شناسايي و قبل از اينكه مجالي براي فرار پيداكند، در دام پليس گرفتار شدند.

سرهنگ ملك زاده ادامه داد: پس از انتقال اين دو سارق به كلانتري در مواجهه حضوري توسط مال باخته هرد وي آنها شناسايي و در بازرسي بدني از يكي از آنها گردن بند مسروقه كشف و تحويل مالباخته شد.

اعتماد به دوست باز هم درد سر ساز شد

شخصي که با سوء استفاده از اعتماد دوست خود اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکي او مي كرد، توسط کارشناسان پليس فتا شهرستان جهرم شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم، گفت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر برداشت مبلغ يك ميليون و 500 هزار ريال به صورت غير مجاز از حساب بانکي وي، بلافاصله موضوع در دستور کار پليس فتا شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ عبدالعظيم انصاري ادامه داد: کارشناسان پليس فتا با بررسي هاي فني و تخصصي متهم را شناسايي و با هماهنگي قضايي دستگير کردند.

وي افزود: متهم 30 ساله که يکي از دوستان مالباخته است، در بازجوئي هاي به عمل آمده به بزه انتسابي اعتراف و عنوان داشت مدتي قبل دوستم جهت امور بانكي، كارت عابربانكش را به من سپرد که در همان زمان با سوء استفاده از اعتماد وي، رمز دوم حسابش را فعال و به صورت سريالي اقدام به پرداخت قبوض و خريد شارژ تلفن همراه مي كردم.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم با اشاره به تحويل متهم به مراجع قضائي، از شهروندان درخواست كرد: اطلاعات حساب خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و در صورتي که براي خريد، اطلاعات حساب خود را به شخصي واگذار نمودند، فوراً نسبت به تغيير آنها اقدام كنند و با فعال كردن پيامك بانکي بلافاصله از تراکنش هاي حساب بانکي خود با خبر شده و امکان سوء استفاده را به سودجويان ندهند.

کشف 340 هزار نخ سيگار قاچاق در شهرستان مهر

فرمانده انتظامي شهرستان مهر استان از کشف 340 هزار و800 نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش150ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مسعود ظهرابی، گفت: ماموران در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا، اقدام به کنترل محورهاي مواصلاتي شهرستان مهر کردند.

وي ادامه داد: ماموران در جاده شهرستان مهر به سمت شیراز، منطقه "چک چک" به يک دستگاه خودروي پژو 405، مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهر افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو، تعداد 340 هزار و 800 نخ انواع سيگار قاچاق را که به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود، کشف کردند.

سرهنگ ظهرابی با اشاره به توقيف خودرو،‌ دستگير و معرفي راننده آن به مراجع قضايي گفت: ارزش اين محموله سيگار قاچاق 150 ميليون ريال برآورد شده است.

كشف 10 وسيله نقليه سرقتي در فیروزآباد

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد گفت: ماموران پلیس این شهرستان  با تلاش و گشت زني هدفمند موفق به کشف 7 دستگاه موتورسیکلت و 3 دستگاه خودرو سرقتي شدند.

سرهنگ حسین ارجمندمزیدی، گفت: در یک ماهه اخیر ماموران انتظامی این شهرستان با گشتزنی های هدفمند و برنامه ریزی شده موفق به کشف تعداد 10 دستگاه وسیله نقلیه شدند که از این تعداد 7 دستگاه موتورسیکلت و 3 خودرو دستگاه می باشد.

وي خاطر نشان كرد: اين اقدام در سايه کارآمدي عوامل گشتي در برخورد با جرائم و ساير رخدادهاي انتظامي انجام شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد با تاکيد بر حفظ و نگهداري صحيح اموال از سوي مالکان و رعایت نکات ایمنی وسایل نقلیه شخصی، خواستار همکاري بيشتر مردم با پليس و اعلام موارد مشکوک از طريق فوريت هاي پليسي 110 شد.

کشف جرائم رایانه ای توسط پلیس فتا کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون استان، از شناسايي متهم به تهديد در شبکه اجتماعي در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی، گفت: در پي شکایت یکی از شهروندان مبني بر تهديد به انتشار تصاوير شخصي در شبکه هاي اجتماعي، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: کارآگاهان پليس با دريافت اين اطلاعات و انجام تحقيقات گسترده پليسي متهم را شناسائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با هشدار به خانواده ها، گفت: فراموش نکنيد، افراد آنلاين که در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي هستند، غريبه بوده و هيچگونه اطلاعاتي را براي آنها به اشتراک نگذاريد.

سرهنگ رزمجوئی افزود: از بارگذاري و به اشتراک گذاشتن تصاوير و فيلم‌هاي شخصي در شبکه‌هاي اجتماعي خودداري کرده و در صورتي كه شخصي براي آنها ايجاد مزاحمت مي کند، از ادامه ارتباط و پاسخگويي اجتناب ورزيده و اين ايجاد مزاحمت را به پليس فتا گزارش کنند.
نظرات بینندگان