کد خبر: ۹۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

حادثه جانسوز سربازان ایرانی، از کم کاری مسئولین تا سوء استفاده معاندین

در روزهای گذشته مرگ تعدادی از هم وطنان عزیزمان مایه ی حّزن و اندوه ملت ایران گردید که در این میان دشمنان این نظام و ملّت با عناد و شیطنت خودشان باعث رنجش خاطر بیشتر مردم شده اند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از پرگون عارف ابراهیمی، سردبیر مجله الکترونیکی پرگون خبرگزاری شهرستان قیروکارزین در یادداشتی نوشت:

حادثه ی تلخ و جانکاه مرگ شهادتگونه ی تعدادی از سربازان عزیز وطن که قلب هر ایرانی را به درد آورد، این روزها خنده را بر لبهای مردم ایران حرام کرده است. حادثه ای که جای هیچ امّا و اگری در ضرورت پرداختن به ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور باقی نمیگذارد.

امّا در این میان تعدادی از روشنفکر نماها باز هم قصد دارند از آب گل آلود ماهی گرفته و با برگزاری تجمع و... از این حادثه یک جوّ عمومی علیه نظام به راه بیاندازند. چیزی که تازگی ندارد و قبلاً نیز از این دست حرکات مشاهده شده است. مرگ مرتضی پاشایی شاید بزرگترین نمونه برای این موضوع باشد. نقشه ای که با قرائت وصیت نامه وی و سخنان پدر پاشایی در تشییع جنازه اش راه به جایی نبرد.

بدون شک در این میان کم کاری ها و نقص هایی وجود دارد که مطالبه به حق مردم بحساب می آید و باید مسئولین در این زمینه پاسخگو باشند. به عنوان مثال اینکه چرا علیرغم استفاده بیش از 90 % مردم ایران از حمل و نقل عمومی جاده ای، بجای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای دولتمردان هواپیماهای لوکس سفارش میدهند که کمتر از 10 % حمل و نقل مردم توسط بخش هوایی صورت می پذیرد.

و اینکه چرا پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی ایران هنوز وضعیت بسیاری از جاده های کشور نابسامان و غیر استاندارد است؟

همچنین در این حادثه ی دلخراش، توقع میرفت که رسانه ملّی اهمیت بیشتری به این موضوع میداد که امیدواریم در روزهای آتی این اتفاق رخ دهد.

امّا درباره ی پیام های تحریک آمیزی که در فضای مجازی منتشر می شود ذکر چند نکته لازم است:

اول اینکه هیچکس در ایران از این اتفاق خوشحال نیست، مردم و مسئولین به اندازه ی هم از این موضوع ناراحت و دل شکسته هستند.

دوم اینکه دوستانی که سنگ این سربازان مظلوم را برای مقاصد خودشان به سینه میزنند، سال 88 کجا بودند؟ مگر وقتی در فتنه 88 سربازان وطن را با وحشیگری لت و پار میکردند این دوستان روزه سکوت گرفته بودند که دم نمی زدند؟ چطور است که سربازان در فتنه 88 مزدور بودند و حالا شده اند پاره تن؟

سوم اینکه برخلاف دروغ ها و شایعات منتشر شده توسط افراد معلوم الحال، مسئولین کشوری درباره این سانحه دلخراش مواضع جدّی و دلسوزانه و مسئولانه ای اتخاذ کرده اند.

پیام تسلیت رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کل ارتش، فرمانده سپاه پاسداران و... تنها گوشه ای از این مواضع می باشد.

همچنین رئیس کل ارتش در محل حادثه در نی ریز حاضر گردیده و از خانواده های داغ دیده دلجویی نموده است. سربازانی که در این حادثه مجروح شده اند از خدمت سربازی معاف گردیدند. جانشین وزیر دفاع مسئول پیگیری موضوع و شناسایی مقصرین احتمالی حادثه شده است.

و این تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص بود.

حال در این میان توقع مردم از رسانه ملّی سر جای خودش قابل پیگیری است که چرا به این موضوع به صورت شایسته پرداخته نشد؟ امیدواریم مسئولین صداوسیما پاسخی قانع کننده برای اذهان عمومی داشته باشند.

مجدداً این موضوع را ذکر می نمایم که این حادثه به تازگی رخ داده است و قطعاً در روزهای آینده اقدامات شایسته تری صورت خواهد پذیرفت.

پایان/

برچسب ها: حادثه ، سرباز
نظرات بینندگان