کد خبر: ۹۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
امام جمعه خفر:

کسانی که برای نجات خفر کاندیدا شدند چقدر از حال محرومین خفر مطلع هستند؟

امام جمعه خفر گفت: کسانی که برای نجات خفر کاندیدا شدند، کسانی که در فضای مجازی دم از تعصب، غیرت، مردانگی و شرافت می زنند چقدر از حال محرومین خفر مطلع هستند؟

به گزارش شیرازه؛  به نقل از پسین جهرم از خفر بذرافشان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در همایش خفری‌های مقیم شیراز گفت: یک قول را به مردم شریف منطقه خفر میدهم که کمیته امداد امام خمینی (ره) خفر حتما مستقل خواهد شد، خفر اولین بخش در استان می باشد که استقلال پیدا می کند.

حجت‌الاسلام روحانی نیز گفت: دینداری فقط به نماز خواندن نیست، در بسیاری از روایات امده است که کمک کردن به تهی دستان و فقرا ارزش بسیار زیادی دارد.

امام جمعه خفر افزود: کسانی که برای نجات خفر کاندیدا شدند، کسانی که در فضای مجازی دم از تعصب، غیرت، مردانگی و شرافت می زنند چقدر از حال محرومین خفر مطلع هستند؟ 

وی با بیان اینکه چطور می‌شود در یک روستا یک فرد مدعی نجات شهرستان باشد اما در کنار خانه خود محرومین بسیار فراوان باشند، ادامه داد: ما با کمک یکدیگر و با مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌توانیم کارهای با ارزشی در جهت محرومیت زدایی انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که در عرصه سیاسی فعال هستند توقع است که در عرصه های اجتماعی هم فعالیت بیشتری داشته باشند، مردم اگر ببینند فردی در عرصه اجتماعی و محرومیت زدایی فعال است و جهادی عمل کند به او اعتماد خواهند کرد.

رضایی نماینده محترم مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: منطقه خفر قطب کشاورزی بوده و سالیان سال مردم از این طریق امرار معاش می‌کردند که به دلیل خشکسالی بسیاری از آنها مهاجرت کردند.

وی بیان کرد: باید با توجه به نیروی انسانی خوب و هم استعداد زمین‌های کشاورزی و اقلیم منطقه زندگی مردم را به حالت قبل برگردانیم .

وی با اشاره به کمبود آب کشاورزی در منطقه خفر گفت: با پیگیری هایی که با وزیر نیرو در خصوص اتمام پروژه سد میرزای شیرازی و سهم منطقه خفر از این پروژه انجام شد، چنانچه این اتفاق خوب انجام شود مردم به لحاظ اقتصادی تقویت می‌شوند.

وی با بیان اینکه کشاورزانی که خود کارهای ارزشمندی همچون ساخت مدرسه و کارهای عمرانی را انجام می دادند امروز نیازمند نهاد های حمایتی هستند، تصریح کرد: اولویتی که امروز از لحاظ بهبود وضعیت مردم باید توجه کنیم بحث توسعه کشاورزی و باغات منطقه خفر است که انشاءالله با پیش بینی‌هایی که در کمسیون عمران انجام گرفته است با استفاده از مکانیسم‌هایی همچون استفاده از خزانه اسلامی بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی گفت: از ماموریت‌هایی که رییس مجلس به کمسیون عمران واگذار کرده استفاده از منابع خارجی، بخش خصوصی، اوراق مشارکت و اسناد است تا بتوانیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه خفر گفت: همینطور که مدیرکل کمیته امداد استقلال کمیته امداد امام خمینی (ره) را اعلام کرد، باید ادارات دیگر همچون اوقاف هم به شکل مستقل در منطقه وجود داشته باشد. درست است که منطقه خفر بخش است اما ظرفیتش از بسیاری از شهرستان‌های مجاور  بیشتر است.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ظلم است که از یک منطقه، صرفاً به دلیل بخش بودن خدماتی گرفته شود؛ باید این نگاه‌ها تغییر کند.

محمدعلی کاووسی رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خفر نیز گفت: مجموع کمک‌های مردمی در صندوق‌های صدقات در حدود 12 میلیون تومان است که در سرفصل‌های مختلف درمان، بهداشت و ... به مددجویان کمیته امداد باز می‌گردد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) خفر سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان وام اشتغال زایی و بیش از 130 وام ازدواج  به مددجویان پرداخت کرده که این افتخاری برای این اداره است.

کاووسی خاطرنشان کرد: در خفر 350 نفر از ایتام حامی ندارند و 36 مورد وام ازدواج به دلیل کمبود بودجه پرداخت نشده است که امیدواریم با کمک خیران بتوانیم کمکی هرچند کوچک به این افراد داشته باشیم.

همایش خیرین خفری مقیم شیراز با اهداء 750 میلیون ریال وجه نقد جهت کمک به مستمندان این منطقه  و سرپرستی بیش از 80 نفر از ایتام به کار خود پایان داد.

برچسب ها: خفر ، کاندید ، امداد
نظرات بینندگان