کد خبر: ۹۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

مشارکت مردم با پلیس سارق تلفن همراه را به دام انداخت

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري يك نفر سارق تلفن همراه در حين سرقت با همكاري شهروندان خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

کشف 156 كيلوگرم ترياك در فارس

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان از كشف 156 كيلو و 500 گرم ترياك و دستگيري 10 قاچاقچي موادمخدر، طي چهار عمليات جداگانه در فارس خبر داد.

سرهنگ محمدجعفر تولايي، گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتي متوجه شدند اعضاء یک باند قصد انتقال یک محموله موادمخدر از استان فارس به استان خوزستان با یک دستگاه کامیون باری دارند كه یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ اين محموله را اسکورت می كند.

وي ادامه داد: ماموران با استقرار در طول مسير تردد قاچاقچيان در جاده شیراز به سمت کازرون هردو خودرو را توقيف، سه نفر سرنشين آن خودروها را دستگير و در بازرسي از كاميونت ۴۰ کیلوگرم تریاک که به طرزماهرانه ای جاسازي شده بود کشف كردند.

در عمليات ديگري ماموران يك دستگاه تریلی دانگ فنگ حامل موادمخدر را كه بوسيله يك دستگاه خودرو سواري جک سفید رنگ را در ورودي شهر شیراز از سمت شهرستان فسا شناسايي،‌متوقف و ضمن دستگيري هردو راننده خودرو، در بازرسي از تريلر ۲۷ کیلو و۵۰۰ گرم تریاک که به شکل بسیار ماهرانه ای در قسمت دیفرانسیل محور عقب کامیون جاسازی شده بود كشف كردند.

ماموران در شيراز نيز ضمن شناسايي سه خرده فروش موادمخدر آنها را دستگير و در بازرسي از محل سكونت آنها ۲۹ کیلو۵۰۰ گرم تریاک كشف كردند.

در شهرستان خرمبید استان نيز ماموران انتظامي آن شهرستان در ایستگاه بازرسی شهید جنتی فر هنگام کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه اتوبوس که از سمت شیراز به طرف تهران در حرکت بود، 59 کیلو و 500 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي در اتوبوس جاسازي شده بود كشف و در اين رابطه دو نفر را دستگير كردند.

مردم همپاي پليس در دستگيري سارق تلفن همراه

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري يك نفر سارق تلفن همراه در حين سرقت با همكاري شهروندان خبر داد.

سرهنگ يوسف ملك زاده، گفت: ماوران يگان امداد فرماندهي انتظامي شهرستان شيراز هنگام گشت زني در سطح شهر، متوجه شدند شخص موتور سواري در حال دزديدن تلفن همراه يكي از شهروندان است.

وي افزود: پس از مشاهده اين صحنه ماموران به سرعت وارد عمل شده و اقدام به دستگيري اين سارق كردند.

فرمانده انتظامي شيراز ادامه داد: اين سارق زماني كه متوجه حضور پليس شد قصد فرار داشت كه با احساس مسئوليت كردن شهروندان در كمك به پليس در دستگيري وي، اين مسارق دستگير و تلفن همراهي را كه به سرقت برده بود به صاحب آن بازگردانده شد.

ملك زاده در پايان گفت :اين اقدام به موقع وبه جاي ماموران وحضور به موقع در صحنه موجبات تقدير وتشكر مردم را به همراه داشت.

دستگيري22 خرده فروش در طرح پاکسازي مناطق آلوده در استهبان

در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان استهبان استان فارس 22 خرده فروش موادمخدر شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان، گفت: در 15 روز گذشته ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان استهبان با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي تعدادي از خرده فروشان موادمخدر را شناسايي و با هماهنگي مراجع قضايي از منازل آنان بازرسي بعمل آوردند.

سرهنگ "داود امجدی" افزود: در اين راستا ماموران ضمن شناسايي مناطق آلوده، در چند عمليات ضربتی ضمن دستگيري 22 خرده فروش موادمخدر مقدار 400 گرم تریاک، 6 گرم هروئین، 50 گرم شیره تریاک و 150 گرم سوخته تریاک و مقادیری از انواع موادمخدر، به همراه چند پاتوق مصرف موادمخدر را پاکسازي کردند.

وي گفت: وجود برخي مناطق آلوده و جرم خيز در سطح شهرستان که منجلابي بود و نارضایتی شهروندان را به همراه داشت با تلاش شبانه روزی ماموران و یاری خداوند متعال پاکسازي اين مناطق به شايستگي انجام شد.

دستگيري 20 متهم، حاصل اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در داراب

فرمانده انتظامي شهرستان "داراب"استان از دستگيري 20 متخلف و هنجارشكن و توقيف 14دستگاه موتورسيکلت با اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمي در تشريح اين خبر گفت: با برنامه ريزي و اجراي مداوم مرحله ديگري از طرح ارتقائ امنيت اجتماعي با هدف ارتقاء امنيت و رضايت مندي شهروندان درجهت برخورد با هنجارشكنان و متخلفان توسط مآموران انتظامي اين شهرستان به مرحله اجرا در آمد .

وي ادامه داد: در اين رابطه 10 متهم تحت تعقيب مراجع قضايي، 10 نفر خرده فروش موادمخدر دستگير و از محل پاتوقهاي آنان 18 گرم مواد مخدر صنعتي، 95 عدد قرص اعتياد آور به همراه تعداد 1 عدد ترازوي توزين مواد، كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب توقيف 14 دستگاه موتورسيکلت متخلف و مزاحم را از ديگر نتايج اجراي اين طرح برشمرد و در پايان خاطر نشان كرد: پليس درچارچوب قانون ومقررات، برخورد با متخلفان و هنجارشكنان را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار داده و در اين مسير از هيچ کوششي دريغ نخواهد کرد.

جان باختن دختر یک ساله در چشمه امامزاده سید حسین(ع) كازرون

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون از غرق شدن دختر بچه یک ساله در چشمه امامزاده سید حسین(ع) آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی، گفت: در پي كسب خبري مبني بر مفقود شدن دختر بچه یک ساله در منطقه چشمه امام زاده سید حسین(ع) شهرستان كازرون، ماموران پاسگاه تنگ چوگان در محل حادثه حاضر شدند.

وي افزود: عوامل انتظامی با حضور در محل و با کمک نیروهای هلال احمر، حراست آن امامزاده و آتش نشانی، بعد از چندین ساعت جستجو در مسیر رودخانه و باغ های اطراف، نهایتاً پيکر بی جان اين دختر از آب بيرون کشيدند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون به والدين توصيه كرد: مراقب باشند فرزندانشان هنگام تفريح و سرگرمي از نزديک شدن به سدها، رودخانه ها و حوضچه هاي آب فاقد علائم ايمني پرهيز كنند.

نظرات بینندگان