کد خبر: ۹۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس:

موادمخدر با شعارهای مخاطب پسند به بازار عرضه می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون 53 هزار نفر به خاطر اعتیاد جان خون را از دست دادند چرا که موادمخدر با شعارهای مخاطب پسند به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، محمدرضا ابراهیمی در همایش پیشگیری از اعتیاد با گرامی‌داشت پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به وجود نگرش و رویکرد جدید دولت نسبت به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و از روان‌گردان‌ها به عنوان مهمترین و جدی‌ترین آسیب‌ها در گستره جغرافیای سیاسی یاد کرد که با یک عزم جمعی ملی و بین‌المللی قابل کنترل و پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه موادمخدر صنعتی شک هزاره سوم میلادی بوده که خطر آن از بمب اتم بیشتر است، به تغییر مدل اعتیاد در جوامع امروز اشاره کرد و افزود: امروز اعتیاد به سمت قتل‌های خانوادگی، تجاوز به عنف و غیره پیش می‌رود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با ضعیف برشمردن قدرت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در عین فراگیر شدن آن در جامعه، بیان کرد: موادمخدر با شعارهای مخاطب پسند به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیش از چهار هزار و 500 نوع ماده محرک صنعتی در اختیار قدرت‌های بزرگ استعماری، خاطرنشان کرد: سیستم اعتیاد به‌طور هوشمندانه شبانه‌روز در حال فعالیت است.

ابراهیمی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون 53 هزار نفر به خاطر اعتیاد جان خون را از دست دادند، تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند یک جنبش فراگیر مدنی در پیشگیری از اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس با تاکید به لزوم احساس مسئولیت بیشتر خانواده‌ها در توجه به عدم روآوری فرزندان به اعتیاد، عنوان کرد: مساجد، ائمه جمعه و جماعت، هنرمندان و سمن‌ها در مقابله با موادمخدر تاثیرگذار هستند.

وی به لزوم برگزاری همایش‌های مبارزه با اعتیاد به صورت مستمر و مداوم تاکید کرد و گفت: سالانه هزار تن موادمخدر در کشور کشف می‌شود و امسال این رقم 20 درصد افزایش داشته است.

ابراهیمی با بیان اینکه ایران اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر تعداد 40 هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم کرده است، بیان کرد: سیاست ما در مبارزه با مواد مخدر برخورد با خرده فروشان، اجرای فعالیت‌های پیشگیری و کاهش تقاضا و ایجاد موج مقابله با بلای خانمان‌سوز است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه درمان افراد مبتلا به موادمخدر اشاره کرد و گفت: در این زمینه به راه‌اندازی مراکزی برای کمک به بیماران بهبود یافته در شیراز اقدام کردیم.



برچسب ها: اعتیاد ، مواد مخدر
نظرات بینندگان