کد خبر: ۹۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
رئیس جهاد کشاورزی اقلید؛

اقلید مقام دوم تولید گندم ،محصولات شیلاتی و عسل در استان دارد

رئیس جهاد کشاورزی اقلید گفت: کسب مقام اول تولید حبوبات در کشور ،رتبه ی اول تشکل های تعاونی کشاورزی در سطح کشور ،مقام دوم تولید گندم ،محصولات شیلاتی و عسل در استان را از جمله افتخارات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید و کشاورزان این شهرستان است.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از  کلیدفارس؛ سید ماشاالله حسینی مدیر جهاد کشاورزی اقلید در جلسه شورای اداری این شهرستان با اعلام اینکه ۲۰هزار بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان اقلید مشغول فعالیت هستند گفت :این تعداد بهره بردار ۹۵درصد اشتغال جامعه ی روستایی و ۵۰درصد اشتغال جامعه ی شهری را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به کشت انواع محصولات زراعی و باغی در ۱۱۰هزار هکتار از اراضی این شهرستان افزود : شهرستان اقلید با داشتن ۶۰۰هزار راس دام سبک ،۱۴هزار راس دام سنگین ،۴۵هزار کلنی زنبور عسل و ۲۰کارگاه پرورش ماهی از جمله نقاط مهم تولید دام و فراورده های دامی ،آبزیان ،طیور و زنبور عسل در استان فارس به شمار می رود.

 حسینی کسب مقام اول تولید حبوبات در کشور ،رتبه ی اول تشکل های تعاونی کشاورزی در سطح کشور ،مقام دوم تولید گندم ،محصولات شیلاتی و عسل در استان را از جمله افتخارات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید و کشاورزان این شهرستان دانست .

وی ادامه داد:اجرای انواع سیستم های نوین آبیاری نظیر بارانی ،قطره ای ،نواری تیپ و لینر در سطح ۲۱۰۰هکتار از مزارع و باغات با اعتبار۱۱۵میلیارد ریال را هم از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی اقلید در پایان سخنان خود از کشاورزان خواست با توجه به بحران آب و خشکسالی در شهرستان از کشت محصولات آب بر جدا خودداری کنند.

نظرات بینندگان